• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

pp08: Härligt med våryra i värmeskåpetNalle

Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Cahela

Myran: Du måste uppdatera oss sen när ni har bestämt er för ni går vidare. Hoppas du får nytta av mina länkar jag skickade.
    Kram kram

• Cahela
    pp08 skrev 2011-01-29 19:48:21 följande:
    Det gick bra på ET idag

6 ägg plockades
    5 mogna ägg
    4 befruktade ägg
    dag2: 1ägg 2celler, 1ägg 3celler, 1ägg 4celler, 1ägg 5 celler.

Jag fick båda det 4-celliga och 5-celliga tillbaka men ingenting till frysen.

Har aldrig haft så många mogna och befruktade ägg, bortfall från omogna ägg har varit ca 40-50%.

Nu väntar jobbiga 16 dagar.......
    Du ska se att våryran i värmeskåpet nu övergår till små rosor som kommer växa på sig ordentligt under våren och sommaren{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Cahela

Curly. Anlo24 hade ont i brösten hela tiden och var ju gravid så jag tycker det låter som ett gott tecken hos dig.

• Cahela
    pp08 skrev 2011-02-02 08:10:43 följande:
    Inte riktig svullen men jag känner att byxorna sitter åt ibland. Igår kväll (RD3) hade jag en hemsk smärta vid byxlinningen mitt på magen när jag reste mig från soffan, riktig obehaglig. Kan det vara bara något enkelt som tarmvred??

När brukar en 2dagars embryo fästa föresten? Fast jag har ruvat så många gånger har jag inte riktig koll
    Nja, så enkelt som tarmvred är det inte. Tarmvred gör ONT och är jätteallvarligt så det skulle kännas mer än en kort stund kan jag lova.
    Ett två dagars embryo fäster ungefär 7-8 dagar efter insättning tror jag det är.
  • Cahela

Curly: Ackis har 3 IVF och alla FET som du får kring dom är gratis. Om man måste göra FET direkt efter IVF eller gå vidare direkt till ny IVF vet jag inte. Det är väl lovande med inga mer spottings sen i onsdags...
    Tjorven: vet inte vad jag ska säga...ibland undrar om man om inte "nu är det nog kvoten är fylld".... Stor kram....och en till kram...och en till...

• Cahela

Curly; Stackars dig och som testat minus idag för det är verkligen inte någon höjdargrej. Brukar sänka mig totalt om inte direkt så efter några dagar. Jag säger som du, jag är 36 och jag ger inte upp nu!

Myran: Nämen, vad är det jag läser? Bruten handled? Nä, nu måste turen vända och gå dig väg. Stor kram.

Helenaochaxel: Stackars dig, jag avundas dig inte. En kväll med gravida är rena plågan, jag fixar inte att gå på sånt.

• Cahela

Curly lilla vännen, lider med dig det är ju HEMSKT!!! Köp dig en stor bukett vackra fina färgglada tulpaner.
    Kram!

• Cahela

Tjorven: På våran föräldrarutbildning var det flera som gjorde IVF samtidigt...

• Cahela
    tjorven01 skrev 2011-02-08 17:20:07 följande:
    Har precis kommit hem från mötet med socialsekreteraren och där har vi bestämt oss för att hålla tyst om allt vad ivf och fet heter. Hela allt kommer ändå att ta sådan tid och dessutom så är det ju bara byråkrati. Om det sedan skulle vara så att vi blev gravida och att DE inte ville låta oss adoptera pga det så är det inget vi kan göra åt det. Personligen skulle jag gärna ta emot ett adopterat barn även om jag har ett biologiskt. Vi skulle ju bli underbara föräldrar till det adopterade barnet oavsett om vi hade ett biologiskt barn oxå Flört men men det får tiden utvisa hur det blir.
    jag känner exakt som du! Med dagens köer på flera år så blir det ett dilemma att sluta upp med biobarnförsök för att adoptera. Jag skulle vilja ha biobarn och adoptivbarn, det har jag alltid velat.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen