• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Curly: Hoppas alla tio äggen har rajtantajtan med spermierna nu:=)

Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Cahela
    Poussin skrev 2011-01-18 20:56:09 följande:
    Tack, ja vi får se vad det blir för resultat på fredag, vore surt att inte ens få komma till ET, men nu jobbar jag på att tänka positivt och hoppas på bra kvalitet på äggen. :) Jag blir 34 i år, men AMH-värdet visar att min äggreserv är betydligt äldre. Hur gammal är du? Får jag fråga varför ni hoppas på FET istället för ET?
    Jag är 36 och blir 37 i vår. Började i bebisverkstaden för 6 år sedan. Oförklarligt barnlös men med PCO-äggstockar. Får ut massor med ägg, bra befruktning, bra delning, bra till frysen men aldrig plus. Vi har en blastocyst i frysen som jag hoppas ska överleva upptining och att jag får tillbaka den. Blir det inte så gör vi ny IVF.
  • Cahela

Curly: Vilket bra resultat! Jag minns hur jag kände när jag fick en till mig och 8 till frysen. Den dagen kunde ingen ta ifrån en:)

• Cahela

Poussin: Har inte ord för vad jag ska säga till dig men en stor stor stor kram skickar jag!!
    Vad säger läkarna då? Hade ni köpt ett försök eller 3-pack?
    Jag hoppas ni får bra stöttning från dom oavsett vad dom säger.

• Cahela

Hello tjejer.
    Var på VUL idag och det visade INGENTING!!! Blåsan på 9 mm förra tisdagen var spårlöst borta...
    Ska äta provera och sen pergo och sen får vi göra ett upptiningsförsök....har varit jätteledsen ikväll.
    Varför ska min PCO vara så strulig att jag aldrig kan ägglossa av mig själv???

• Cahela

Tjorven: Om man väntat på solen i 6,5 år är det inte dags för den att komma fram då eller har man hamnat i ett evigt mörker? Ibland börjar jag fundera på hur det ska gå för mig, håller på att bli tokig....
    Poussin: Förstår exakt vad du känner..jag vill oxå ha tre barn men får inte ett enda....

• Cahela

Susie: Nej, det blir inget frysförsök när det inte blir någon ägglossning. Har jag tur blir det frysförsök om en månad..

• Cahela

Myran: Neeeeeeej,du ska inte ha mens. Önskar att vi alla kunde vara hos dig nu. Stora kramen!!!!!

• Cahela
    tjorven01 skrev 2011-01-27 09:21:46 följande:
    Cah, jag vet man undrar när det blir ens egen tur, om det någonsin kommer att bli det.
    Vet inte hur du känner men själv har jag funderat på att gå till en psykolog, bara det att jag är så upptagen under veckorna så jag vet inte hur jag ska få till det. Här vill jag bara säga att det är en enorm skillnad på leg. psykologer och det samtalsstöd hos kuratorer som erbjuds hos många IVF mottagningar. Det är bara min egen uppfattning kanske inte alls stämmer överens med era.
    Hur som helst så håller jag med dig vi har varit i den här karusellen i 4 år och det blir bara jobbigare och jobbigare med tiden.

Själv har jag just nu slut på tårar men de kommer säkert tillbaka om nästa IVF slutar som de tidigare har gjort. För att orka så tar jag min brors råd jag försöker att inte ta varje IVF så hårt även om det fortfarande känns men jag har bestämt mig för att försöka spara mig själv och sörja ut ordentligt när jag vet att det är kört för oss. Men vi hoppas att jag slipper komma dit {#emotions_dlg.flower}
    Jag gick hos psykolog för fyra år sedan när jag gick isär med min dåvarande pga detta. Jag vet inte om jag tyckte att det hjälpte så mycket. Att sitta med en psykolog som inte är barnlös själv är för mig att sitta med någon som har det jag vill ha och som omöjligt kan förstå vad det innebär att vara i min situation. jag har gått hos psykolog förut av andra anledningar och det har varit väldigt givande men i det här fallet vill jag isf gå hos en psykolog som är i samma situation själv. Jag har väldigt svårt att ta in råd om detta från någon som inte är ofrivilligt barnlös själv. Mitt stora stöd är ni på FL samt en tjej som jag lärt känna privat härifrån FL. Hon är 43 och har gjort flera IVF:er och det slutade med att hon nu är singel, hon är min livlina ibland känns det som för hon vet exakt vad jag menar och känner. Min man som har en liten ljuvlig donna på 7 år förstår ju inte alls vad jag missar genom att inte få barn. Det är en hel epok som försvinner i ens liv och det kan bara ofrivilligt barnlösa förstå vad det innebär. Karusellen blir jobbigare med åren men det blir även en livsstil. Min man sa till mig igår att jag har det jobbigt med barnlösheten, jag sa inget men tänkte mer: Det är inte jobbigt det är en tragedi att gå igenom detta. Jag vet inte vad dom här åren har gjort med mig heller, tror uppriktigt sagt att jag aldrig kommer att läka ihop ordentligt för det är år som har försvunnit ofrivilligt där jag skulle vilja levt ett liv som alla andra. År som jag aldrig kommer kunna ta igen på något sätt och det är så tungt.
  • Cahela
    myran6801 skrev 2011-01-27 18:44:12 följande:
    Tyvärr har jag inget positivt att berätta. Det kommer fortfarande lite blod på pappret, nu har jag trosskydd oxå och när jag kom hem gjorde jag ett test som visade fett minus. Jag struntade i jobbet ikväll och gick hem istället. Ville vara med min man ikväll och inte mingla med kunder. Önskar att mensen åtminstone kunde hålla sig borta till testdagen GråterDemon
    Ja, jag förstår vad du känner och du ska veta att vi är många här som tänker på dig, kram!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen