-
påfågeln, det bådar verkligen gott! klart det kan ju vara pregnylsprutan men om dom säger 10 dagar efter sprutan så borde det ju vara verkligen säkert att det inte ska ge plus dag 11. Men.. du får hålla dig lite till och testa snart igen! Håller tummarna!påfågeln skrev 2010-10-16 10:18:20 följande:Hej Anlo! Jag har lite mer ont i brösten än vanligt och är små hungrig och lite yr, vet inte om det är vagiatorerna. Gjorde faktiskt en test igår bara ruvardag 7 men 11 dagar efter Pregnylsprutan och fick faktiskt ett något svagt plus, så jag vågar inte tro på det. Annars växlar min kroppstemp mellan varm och kall. Hur mår du?. Kram
-
Påfågeln, ok men då var det nog pregnylen som satt i - men ge inte upp än - det är ju fortfarande jättetidigt! hoppas det blir ett plus snart Ska du hålla dig till torsdag nu?
Myran, vad skönt att ni får prova ett försök till. Hoppas verkligen att det funkar!!
Maaroj, välkommen Mensen kan strula efter proverakuren, det beror ju lite på hur mkt det finns att blöda ut också. När hade du mens innan dess? Sen kan ju sprayen paja mensen också - så den blir mindre. Den nedreglerar ju kroppen, och gör så den inte bygger upp någon slemhinna = alltså mindre att blöda ut. Allt är säkert i sin ordning tror jag! du behöver nog inte förvänta dig jättemensen denna gång. Hur går det med sprayen? känner du några biverkningar än?
-
maaroj, om det inte kommer någon mer blödning kanske dom vill kolla upp dig med ett vul att du har en tunn och fin slemhinna, så är det bara köra igång med sprutorna. Annars kanske det blöder mer om någon dag då.. men sprayen kan ställa till med mycket.
Hur går det för er andra i tråden? -
Tjenarehejsan, grattis till lilla hjärtat
-
Jag är också supernöjd med Cvl. Man får alltid tag på dom, mail eller telefon och dom har öppet på helgerna. Dessutom är läkarna jätteduktiga och dom gjorde mig gravid Har för mig st göran är lite dyrare men vet inget alls om dom. Men jag bor i stockholm och valde att göra ivferna på Linné efter ett antal dagars googlande. Jag ångrar det inte en sekund!Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 11:09:09 följande:Härligt att höra att ni är nöjda!
Är det enkelt att få kontakt med dem vid eventuella frågor? Har de öppet även på helgerna? -
Jag åkte tusen gånger fram å tillbaka. Men oftast fick man morgontider så man hann till jobbet i någorlunda tid. Men det gäller ju att ha tillgång till bil... mina äggstockar var ganska "svåra" (blev lätt överstimulerad) så jag kollades ofta ofta... var oftast på vul en tre fyra gånger innan äl-spruta och äggplock.Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 13:31:14 följande:Vi bor också i Stockholm, men överväger CvL för att de alldra flera verkar himla nöjda med dem. Och så har de ju bättre priser än tex St Göran och Sophiahemmet.
Har ni gjort VUL och liknande i Sthlm och åkt till CvL för äggplock och återförande, eller har det blivit mängder av resor till Uppsala? -
Påfågeln, Lycka till framöver och hoppas ditt barn blir friskt från leukemin!
-
Jag hade också väldigt ont i svanskotan och har hört flera som hade det. Det började jättetidigt för mig, så jag tror inte det är så mycket att göra. Men det blir värre om man går långt så du kanske kan ta det lite lungt ett tag? Måndag är här snart!!anlo24 skrev 2010-10-27 16:04:38 följande:Hej Tjenarehejsan. Jag har UL på må. Sjukt nervös :-/ jag är också svullen om magen. Speciellt på kvällen. Men kan mina byxor men uppknäppta. Är du trög i magen? Jag blir extra svullen då. Jag pratade med kliniken idag. Har fått ont i svanskotan. Speciellt om jag går fort. Hon ville att jag skulle avvakta att ta kontakt med naprapat innan jag varit på ultraljudet. Kunde vara bäckenuppluckring. Är inte det väldigt tidigt?? Kram
Tjenarehejsan, jag kunde inte heller ha mina byxor i vecka åtta...å nu lever jag i klänning och leggings
pp08, härligt att ni ska dra igång syskonförsök snart! Spännande!
Myran, hoppas mensen inte strular nu då så ni för börja snart. -
Anlo, det blev väl bättre ungefär i vecka 20, så fram till dess hade jag ont till och från. Men det var mest när jag gick mycket eller höll på med fysiska grejer. Men sen kan man ju ha olika ont också, och står du mycket så kanske det blir värre eller i alla fall inte bättre. Men där får du ju känna, ta det så lungt du kan.
Va roligt att du berättade för din kompis och va härligt att hon blev så glad -
hej Curly, välkommen tillbaka!
Det är svårt ibland att hålla humöret uppe och kämpa sig vidare...men man får leva på hoppet!! En vacker dag kommer förhoppningsvis det där plusset! Kram -
Härligt med äggplock nästa vecka pp08 & maaroj. Då håller vi tummarna!!
-
hej tjejer, länge sen jag tittade förbi - har ganska fullt upp med allt som ska fixat inför bebis och jul och sånt.
Maaroj, jag blev också gravid på menopur så det var ett bra byte! (fast jag använt menopur flera gånger utan att bli gravid också, men på nåt sätt känns menopur bättre ändå). Ang. dosen så känns det som dom tänkt på tex. puregon när dom skrev... ring och fråga?
Curly, jag känner allt igen dig Hoppas det går bättre på kommande försök nu!! Kanske kan ge något att byta klinik också?
Lycka till alla som ska köra igång igen i januari! -
Kikar förbi tråden för att önska gott nytt år!! Hoppas ni som kämpar får ert efterlängtade plus 2011!
Välkommen poussin, du har valt en toppenklinik och rätt så bra tråd också om jag får säga det själv Tråkigt med ditt missfall, men det visar ju trots allt att du kan bli gravid vilket läkare ser som väldigt positivt. Jag fick också ett missfall 2007 och det fick mig att våga hoppas på att det där plusset skulle komma tillbaka någon gång... och det gjorde det också även om det tog sin lilla tid. Men om ca 5 veckor är det tänkt att vår lilla pojke ska titta ut!
Lycka till alla ni som sprayar och eller kör igång snart! -
Myran, jag tog vaggisarna där bak. Totalt kladdfritt så mycket bättre tycker jag. Då är det inga problem att ta dom på jobbet heller.
-
Va härligt att ni äntligen får vara hemma!! Ta hand om er.DjurgårdsRutan skrev 2011-01-04 08:23:42 följande:
Hej.
Kikar in och önskar alla lycka till som är på G med sina behandlingar. Håller alla mina tummar och tår och vet att 2011 är ett bra -år.
Vi blev utskrivna från sjukhuset den 22/12 efter 103 dagar och har firat jul/nyår hemma, så skönt.
Cornelia väger nu 4,3 kg och är stora damen, blev 4 månader för några dagar sedan.
Sköt om er allihopa och många Kramar.
CurlyRed, vad jobbigt med urinvägsinfektion hela tiden Jag är också en som drabbats av det...har haft det till och från sen jag träffade min sambo för snart nio år sen. Kan ni inte hålla er från sex under sprayperioden? för mig är det oftast det som är orsaken, och sprayen torkar ju ut alla slemhinnor vilket gör att bakterierna får övertag. Jag hade det någon gång under mina behandlingar och då sa dom precis som till myran att man inte ska ha det under äp och et. Så ät du medicin så hinner det säkert gå över till det är dags för äp!
Myran, dom går inte in via urinröret vid ivf, däremot är dom ju hela tiden där i närheten vilket kanske bidrar? Trist att så många hela tiden drabbas av UVI och att man vet så lite om hur man kan undvika det. Jag fattar inte att man inte kommit längre där. -
Vad spännande att det är så många behandlingar på g nu!! Jag håller mina tummar för er allihopa.
Vill kika in och berätta att min lilla son tittade ut den 11 januari, tre veckor för tidigt. Han är en liten plutt på 2580 gram.
Nu ska jag läsa ikapp tråden Kram på er alla!! -
Hej tjejer, och hej Cah - säg till om jag ska göra något med gruppen!
hur mår du Cah? -
Cah, stor stor kram till dig! vad ledsen jag blir
-
Cah, ååååh va härligt att du fick se ett litet hjärta!!
-
Tjorven01 och pp08, stort grattis till plussen!!