Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Mayflower skrev 2010-07-09 07:20:21 följande:
    Blöder nu. MF. Tror jag dör
    nej det är så fruktansvärt orättsvist  Stor kram
    mammabamma skrev 2010-07-09 10:03:35 följande:
    Hej
    Tänkte höra om det är ngn som vet om det finns ngt nr till CvL under sommaren? Gjorde FET precis innan sommarstängningen, som först blev positivt och jag blev uppringd av en dr som gav mig tid för VUL i slutet av nästa vecka.
    Men nu för 2 dagar sedan kom det några droppar blod, och sen fick jag ont/krampkänsla över livmodern. Har inte blött ngt mer, men har fortfarande ont. Räknar med att det är ett MF, men skulle vilja tala med den läkaren som ringde mig. Det ska väl finnas något journummer, det kanske är öppet?

Beklagar sin blödning Pimpinellros .  
    Det behöver inte alls betyda missfall men tyvärr är det ju inte bra att blöda kombinerat med smärta. Men det är positivt i alla fall att blödningen avtagit. Jag vet faktiskt inte om det finns något nummer man kan ringa, du kanske kan testa ringa minicallen och se om någon ringer upp? Annars kan du väl maila kanske? Men jag tycker inte du ska avboka tiden du fått, utan är det missfall är det ändå bra att kolla upp att allt är som det ska. Håller tummarna för att du får sen en bebis!! Om du känner dig jätteorolig så kan du ju alltid åka in till gynakuten också. 

• Embla82

Mammabamma, men va skönt att du fick se en liten!! Förstår att oron inte släppt helt eftersom du blöder till och från men att se ett litet hjärta är ju tecken på att allt går som det ska. Jag hade ju också sån där "mensverk" i början, men det slutade någongång kring vecka 8 tror jag, och nu kommer det mer och mer sällan. Ska du göra nytt vul på linné?

• Embla82
    mammabamma skrev 2010-07-17 20:19:07 följande:
    Djurgårdsrutan: Ja, blödningar är verkligen panik...skönt att allt gått bra för dig i alla fall!!

Embla82: Hade du också väldigt kraftig smärta allså? Jag har i alla fall inte haft ngt mer, hoppas det håller sig så. Jag ska göra ett till VUL på CvL, han kunde inte erbjuda ngt mer innan kliniken öppnar igen utan vi fick en tid den 9/8. Så bara vänta och se.....
    ja i början, kunde liksom vakna på nätterna av att jag hade ont i magen, och fick gå upp och gå lite för att det skulle gå över. Men jag vet ju inte vad det var riktigt, precis kring bim hade jag jättemensverk men sen blev det mer kramper på nåt sätt. Kan kanske varit för att jag hade lite svårt att gå på toa också, jag vet inte. 
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-08-05 09:32:53 följande:
    God morgon tjejer.

Jag har provat att ringa kliniken idag. Dom säger att dom öppnar idag men man kommer bara till tlf sv.
    Hade gärna pratat med dom för att få besked om jag kan göra FET idag. Känner allt mer att det är lite långsökt.
    Men hoppet är det sista som överger :)

Ha en bra dag i solen.

Kram
    va surt anlo att du inte får tag på dom Men måste dom inte tina äggen på morgonen ett tag innan insättning? tyvärr känns det ju lite kört för din del den här gången. Typiskt.
    pernilla1972 skrev 2010-08-04 16:17:33 följande:
    vad kostar det å göra det
    Kostar att göra vadå? Ivf? Du hittar samtliga priser på Linnés hemsida.
  • Embla82
    pernilla1972 skrev 2010-08-06 07:18:23 följande:
    jag fick tre försök i örebro men fick bara två för jag flyttade till finspång å linköping hade andra regler
    det spelade ingen roll att vi hade barn på två olika håll dom ränknades med
    vi fick ett gemensamt barn men hon dog när hon var 12dagar men det var innan ivf det var 3år innan
    jag blir 38år nu den 28e så dår är det försent för mig
    hur är reglerna där med barn gemensamt eller får man ha barn tbåda två eller vi har inge gemensmt för hon räknas ej
    vad ska man ha i bmi å så
    fråga din gyn, dom måste kunna svaret på alla frågor. Det är ju olika i olika landsting och när man väl står i kö så får man i stockholm hem lite papper med vilka regler som gäller. Du kan ju också ringa och fråga när du kollat upp var man gör ivf i din kommun. Eftersom ni haft tre försök i din förra kommun och bara utnyttjat två så kanske man kan göra någon lösning där mellan de olika landstingen?
    Tråkigt att ni förlorade er dotter. Och tråkigt om du inte får göra några fler landstingsförsök. Men om ni vill betala själva så får man göra ivf på Linné även när man är över 38.
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-08-05 15:42:30 följande:
    Jag har nu fått tag på kliniken. Det tog sin lilla tid Tyvärr var det som vi befarade. Labb personalen skulle starta upp maskinerna idag. Sen ska dom servas. Så tidigaste frysförsöket kan göras på må. Så denna gång snavade vi på målsnöret :| Men det var nog nån mening med det. Så nu blir det en mnd väntan till den ursprungliga planen. Kramar till er!
    Synd, men du hade det ju på känn. Men augusti kommer gå fort och sen är det din tur att bli ruvare igen!!
    myran6801 skrev 2010-08-05 22:17:59 följande:
    hej vänner,
    imorse började jag spraya! vet inte riktigt vad jag ska känne inför detta vårt tredje ivf, nervös, hoppfull, orolig. Alla möjliga känslor far runt.
    kram M
    Härligt att ni är på g igen! HOppas spraytiden går fort nu, och att du får må bra.
  • Embla82

Myran, jag tog två puffar spray på morgonen och sen på kvällen när jga började med sprutan så tog jag bara en. Jag tror i det stora hela att det inte spelar så stor roll om du tar en eller två puffar på morgonen. Kul att det snart är sprutstart för dig!!

Susie, coolt att du känner rörelser nu. Du har väl inte missat vår gravidtråd?  
    www.familjeliv.se/Forum-11-354/m52949622.html

• Embla82

Myran, härligt att det blir sprutstart ikväll!! Det är inga problem att du blöder fortfarande, du kan börja med sprutorna i alla fall. Så gör man ju på korta metoden, då börjar man på mensdag 2 eller 3.

Anlo, jo det blir ju lite högre risker med att få två ägg tillbaka. Och jag har för mig att dom sa att chansen bara ökar med några få % - ca 3-5 om jag minns rätt (men jag har rätt dåligt minne). Så mitt sista försök så tyckte läkaren att det var som att bränna två chanser i en genom att sätta tillbaka två.

• Embla82
    anlo24 skrev 2010-08-19 09:54:27 följande:
    Hej Embla.

Kul att se dig här :) Mår du bra?

Jag känner mig lite trög. Men vad menade dr med att bränna två chanser i en?
    Ja, egentligen kan man ju undra lite vad han menade, men det är väl så att för varje insättning hade jag ca 20-30% chans att bli gravid, och satte jag in bägge dubblades inte den chansen utan ökade bara med ett fåtal %.
    Men det är ju hela den här matematiken som är så klurig och lite svår att förstå.

Tack jag mår bra, fick höra hjärtljud igår, så det liksom gick upp för mig att det verkligen bor någon där inne nu. Hoppas du mår lite bättre nu och snart är dags för ditt FET!
  • Embla82

Cah, hoppas att du mår bra!! 

pp08, vad skoj med syskonförsök! Håller tummarna för att du får utslag snart och att embryona klarar upptiningen.  

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen