Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Curly, va trist att det blev minus Men i värsta fall får du dricka lite gott vin då sen på resan. Och så kanske fet när ni kommer hem?

Marvin, grattis till bra äp och lycka till på et imorgon!
    Anlo, härligt att varva ivf med lite naturliga försök Tänk om det funkar! 
    pp08, ja tack! nu hoppas jag att det ska funka faktiskt. Börjar känna av äggstockarna ganska mycket nu i alla fall. 
    Hoppas det går bra i er syskonverkstad. Jag har fått för mig att kroppen kanske kan börja funka igen efter en graviditet så att man lättare blir gravid naturligt då. Men det beror ju också på vad som var felet från början. 
  • Embla82

Curly, dom kollar väldigt noga efteråt att embryot inte är kvar i sprutan så där kan du vara lugn! 

• Embla82

Marvin, grattis till et. Hoppas det känns bättre i magen nu! men det brukar ta en vecka innan det lägger sig helt så man får vara beredd på att se ut som en ballong ett tag...

Märtalina, hoppas mensen håller sig borta och det blir plus! 
    Susie, hoppas det gick bra på et idag och grattis till bra resultat!
    Smaask, härligt med sprutstart!
    Curly, hoppas på plus! det är en pina dom här sista dagarna innan man vet.
    Myran, det låter lovande att det fortfarande är plus! hoppas vul-dagen är här snart. 
    Själv var jag på vul idag och till min besvikelse har 3 blåsor fullkomligt krossat sitt motstånd och tagit täten. Typiskt, för hade jag höjt dosen hade det väl blivit blås-explotion som vanligt, så det är verkligen en svår balansgång där hos mig. Men efter lite övervägande så går vi vidare till äggplock trots få blåsor. Så äl-sprutan blir på måndag och sen äggplock på onsdag. Hoppas verkligen att det är ägg i blåsorna nu!
    Trevlig helg tjejer {#lang_emotions_sunny}
  • Embla82

Curly, nej vad trist. Kram till dig.

Hhoppas, lycka till på äp på tisdag då! HOppas vi får ruva ihop sen för jag har äp på onsdag. Hur såg det ut på vul för dig? några blåsor måste väl finnas! 
    Marvin, hoppas du inte är överstimulerad bara. Jag gick på toa väldigt mkt när jag blev överstimulerad, det fanns liksom inte så mkt plats. Det är bara att dricka mycket och vila som gäller för dig!
    Dahlia, å va härligt! det känns skönt att läsa att det ibland räcker med bara ett ägg. 
    Piken, tack! hur e läget?
    Susie, ruva lugnt nu. Jag håller tummarna!
  • Embla82
    Myran! jag håller verkligen tummarna för att du får se ett litet liv där inne imorgon. Om du är gravid nu vilken vecka skulle du vara i i så fall?
    Anlo, ja visst är Superman för härligt Det där med att han har tid för en tycker jag också känns himla bra. 
    Vid korta metoden brukar man ta mellan 8 och tolv sprutor och man börjar på mensdag 1, 2 eller 3 (oftast). Man brukar göra vul ganska tidigt, redan efter spruta 5 eller 6. Ungefär då eller någon dag senare brukar man också lägga till sprutan orgalutran (svider) som precis som sprayen förhindrar för tidig ägglossning. 
    Hehe, lustigt att du är 35, eftersom du heter anlo24 har jag fått för mig att du är just 24 (hoppas inte ni fått för er att jag är 82 år gammal bara...)  
    Märtalina, tråkigt att det inte gick vägen. Jag har också fått sån där fruktansvärd mensverk och lite rikligare blödningar. Men jag håller med susie där, det kan bli så av alla hormoner. Har du ringt linne och funderat på hur ni ska gå vidare?
    Marvin, att du är trött beror med största sannolikhet på progesteronet. Man vill bara sova så fort man börjat med det!
    Själv har jag precis tagit äl-sprutan så imorrn blir det vila och sen bär det av till linne igen. Hoppas bara att någon av min få blåsor innehåller ägg nu och att dom bli befruktade! Jag är väldigt nervös för att inte ens komma till et den här gången
  • Embla82

Myran, nej - verkligen jättetråkigt Men som du skrivit är det ju faktiskt positivt att du blivit gravid även om det inte gick hela vägen denna gång. Nu får ni ta sommarlov så orkar ni säkert ett försök till i höst. Det är ju skönt att höra från läkaren att det fortfarande finns hopp! har dom sagt det så är det så!

pp, trist med mensen Hoppas det går bättre på nästa försök så ni slipper ivf igen. 
    hhoppas, grattis till bra äp! nio ägg är ju perfekt, inte för få och inte för många. Hoppas på bra befruktning nu!
    Imorrn blir det äp för min del, hoppas någon av min tre blåsor innehåller ägg nu.. 
  • Embla82

hej hej, det blev tre ägg idag (4 egentligen men ett omoget). Dom ska ringa imorgon och tala om om det blivit någon befruktning så nu väntar nervösa timmar... 

• Embla82

tack alla goa tjejer! {#lang_emotions_sunny}

Curly, om du tror att ägglossningen hamnar på fel datum så går det faktiskt att äta östrogentabletter, tex progynon. Det får jag göra vid fet eftersom jag inte har egen äl och inte kan framkalla det mha sprutor eller pergo. Med östrogentabletterna bygger man upp en slemhinna och sen lurar man kroppen att den haft äl genom att börja med vaggisar. Men det är egentligen i trejde hand man väljer den här metoden, det bästa är att göra fet i egen cykel, näst bäst genom framkallad äl och sist genom progynon. Däremot kanske det går att försöka förlänga din nuvarende cykel så att du kan tajma in nästa bättre? Men risken är väl då att man kanske pajar nästkommande också.. {#lang_emotions_undecided}
    Susie, men fy dig som testar så tidigt!! äl-sprutan kan ju sitta i tio dagar men jag tror också att det är max.. så att du har positivt på dag nio bådar ju riktigt gott. Men jag tycker du ska hålla dig lite till och testa sen igen. Håller tummarna!!
    Anlo, skönt att ni ska börja snart igen! När är pingst? hihi, inser att jag inte har nån koll på det men det är väl ganska snart?
    Tjorven, äl-sprutan innehåller hormon som gör att graviditetstest visar positivt. Det sitter i ca tio dagar. 
    Marvin, hoppas dom har på nästa apotek nu!
  • Embla82
    Marvin skrev 2010-05-12 23:16:23 följande:
    Embla - Hoppas att det går bra med befruktningen!! Har du ont?
    ja, tack nu är det nervöst! nej, är lite öm men har inte ont. Så det är stor skillnad på hur det är att få ut 3 ägg jämfört med gången jag fick 17. Då hade jag ont. Nu känns det knappt
  • Embla82
    Marvin skrev 2010-05-12 23:22:07 följande:
    Men jag tog ut 9 och har haft jätteont!! Det är nog olika, men det måste vara skönt att inte ha ont, men visst är det nervöst med väntan. Jag har lite halsbränna...men det borde väl inte tillhöra tidiga grav.symptom, eller?
    Nej, det är klart det är olika. Det beror ju lite på hur dom sticker och så. Sen beror det ju på hur många småblåsor dom lämnar - man kan ju bli lite överstimulerad och då får man nog mer ont. Du verkar ju ha det lite så? 
    Jag vet inte om man kan få halsbränna så här tidigt, men vi säger det Håller tummarna för dig med!! När har du testdag?
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen