Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Myran, va skönt att allt gick bra på äp! Ska du våga ringa och fråga hur mågna som blivit befruktade? Håller tummarna för dina små ägg nu

Djurgårdsrutan, vad spännande! Hoppas ni får se den lilla nu då och att det itne är så mkt vätska kvar. Känner du dig bättre nu?

Cah, ne men inte lät ditt inlägg konstigt. Jag fattade vad du menade i alla fall {#lang_emotions_wink}

• Embla82

Djurgårdsrutan, det låter ju smått fantastiskt. Å va härligt att ni fått se ett litet hjärta nu! Lab-personalen på linné kommer ju lite i skymundan, i alla fall av mig själv, man säger ju hela tiden att sköterskorna är så snälla å gulliga, och det är dom ju också. Men dom som är superduktiga det är ju faktiskt lab-personalen.

Curly, härligt med sprutstart!

Myran, lycka till på et

• Embla82

Kom hem från vul idag. Allt såg bra ut på vul, äggen är lagom stora och slemhinnan var bra men tyvärr hade mitt östradiolvärde rasat från 16000 till nära noll så det blev till att avbryta idag.

Jag började få mensverk igår så det här kom inte så oväntat även om det såklart är tråkigt. Jag började med provera nu när jag kom hem så jag hoppas det fördröjer mensen lite så jag kan börja på nytt försök med korta metoden på denna mens som kommer. Hoppas klinken går med på det bara... 
  • Embla82

Smask, ja Cah förklarade rätt. 

Det var ju så att jag fick för många blåsor på g och ett för högt östradiolvädre för att dom skulle kunna ägglossa mig. Därför var jag tvungen att vara utan sprutor några dagar (sen tisdags) och östradiolvärdet sjönk från 16000 på onsdagen till nästan noll idag, det gick alltså mycket fortare än vi (läkaren) räknat med och därför blev det till att avbryta. Skulle vi kört skulle jag alltså fått ta älsprutan tidigare i veckan. 
    Jag hoppas på att få köra igång med korta metoden på mensen som kommer om ca två veckor.
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-04-10 19:03:25 följande:
    Embla: Vad trist! Var precis så det blev för mig mitt första försök när jag hade 55 äggblåsor och sen sjönk östradiolvärdet till nästan noll. Hoppas du kan starta om direkt.
    åh, att vi ska vara så hopplösa. Men det positiva är att det gick bra för dig sen. Hoppas verkligen jag hänger efter dig nu Hoppas du mår bra!
  • Embla82

Vaffödådå, välkommen hit.
    tjenarehejsan verkar ha haft han i Katrineholm, tänkte när jag läste att chansen att någon har samma läkare är små men där hade visst fel
    Jag borde kunna svara på skillnaden vid långa resp. korta metoden men nu blev jag inte så säker längre. Jag tror att många läkare föredrar långa, då är det lättare att tajma in allt - dvs du kan styra datum lättare. Sen är det säkert skillnad också på äggtillväxten, att den blir stabilare med långa metoden eller nåt (vilket jag inte märkt av). Jag tror jag överlåter frågan till någon annan att svara på... Nån som vet?

Myran, spännande med andra ruvarveckan... det är omöjligt att inte tänka på de olika scenariona som kan hända. Det är så man kan bli galen, men skönt att du kan fylla tiden med jobb så du får ltie annat att tänka på ett tag.

Anlo, grattis till ruvarstart å skönt att det första ägget klarade upptingen så bra

Dahlia, jag är verkligen ledsen för er skull. Det var väldigt sorgligt att läsa vad som hänt. Många kramar till dig. Vad duktig du är som kör igång ivf igen. Lycka till med spraystarten idag!

Piken, hej på dig

• Embla82

Dahlia, jag tror inte det är så noga vilka tider man tar sprayen. Första veckan tog jag den exakt kl 8 på morgone och kl 8 på kvällen men sen tog jag den när jag vaknade och när jag gick och la mig.
    Jag förstår att det känns trist att dom inte vill sätta in två ägg, men inte är det kört för det. Oftast vill dom inte sätta in två ägg. Har ni fått till frysen tidigare gånger?

Det går sådär för mig, har hunnit med 2 ivf och 2 fet och inget plus än så länge. Fick precis avbryta mitt tredje ivf pga överstimulering så nu väntar jag på att få sätta igång igen.

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-04-13 10:43:49 följande:
    Embla: Hur mår du nu? Vet du när du kan sätta igång igen?
    jotack det är helt ok. Äggstockarna har dock börjat ömma lite igen så jag känner att dom fortfarande är stora. Jag ska få sätta igång ganska snart, äter provera nu tio dagar, sen ska jag ha mens ett tag och när den är slut ska jag på vul. Är alla gamla blåsor borta då får jag sätta igång med sprutor direkt (korta metoden då).

Hur är det med din mage då? hoppas överstimuleringen gett med sig helt nu. Har du fått några gravsymptom?
  • Embla82

Dahlia, jag skulle gissa att mitt äp hamnar därikring också, vecka 19-20 nånting. Då kan vi spruta på tillsammans sen

ps.. jag kikade in på din blogg, du skrev ju att du undrade vilka det var så jag erkänner.

• Embla82

Första gången kände jag inget av sprayen mer än att det smakade apa å att allt rann rätt ner halsen, men andra gången fick jag jordens huvudvärk under nästan hela sprayperioden, men det blev bättre när jag började med sprutorna.

Välkommen marvin, är det er första behandling? Att du blir varm å får som svettattacker är vanligt, man blir ju som i klimakteriet
    Dahlia, skönt att du mår bra av spayen, men fan va illa den smakar
    Smassk, ja då blir vi ju ett gäng med äp i maj! Nu jäklar ska det blir fler plus i tråden!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen