Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Fjällsippan - håller med gänget här - fy vad sorgligt & orättvist - massor m kramar till dig vännen!! Måste ni börja om på ny IVF nu eller vad är era planer?

Heavenlee - jag har tjuvtestat... kan liksom inte hålla mig... och för båda mina 2 IVF och 1 FET, så har jag aldrig fått mens innan testdag... utan mensen brukar alltid dyka  upp typ 2 dagar efter att jag slutar m proggisarna...
    Gissar att från RD10-12 någonting så är det ok att tjuva - om man törs

Poussin - fortfarande på för yogan på torsdagFlört? jag var i måndags, var superskönt o välbehövligt! Men måste säga att lokalen på söder är tusen gånger mysigare, förstår Ellen. Så jag är sugen på att fortsätta enbart på söder trots lite längre resväg. Jag inboxar dig om torsdag strax!

Cah - jag har inte heller vågat spiken under ruvning. Gillar ju den skarpt annars, men vad gör man inte... så har bara legat o slappat till mysig musik utan spik istället. Tror verkligen på avslappning & att hitta lugnet under ruvningen. Håller alla tummar att det går vägen för dig!!{#emotions_dlg.flower}

• CurlyRed

Heavenlee - åååh vad sorgligt, Vet precis hur besviken man blir!!! Ta hand om dig o mannen i helgen och unna er ngt mysigt och försök tänka positivt framåt (även om jag vet att det är svårt!) kram på dig!

Charlotte - CVL är toppen!! Jag gjorde också IVF där när vi väntade i kön. Nu har vi kommit "fram" och gör IVF på Akademiska utan kostnad. Helt ok det också, men det är ngt särskilt m CVL{#emotions_dlg.flower}...

Ego - själv är vi numera 3 som bor i vårt lilla hus Vi var på FET idag och fick tillbaka en liten söööt 3-cellig eskimå! Blir alltid lika varm i hjärtat när dom dyker upp där på skärmen
    1 hade ej klarat tiningen, så nu har vi 3 kvar i frysen. Men hoppas förstås att de stannar därFlört.

• CurlyRed

vaknar m tuppen när det är så här ljust ute...
    djupandningar o några yoga poses och jag känner mig hur pigg som helst !

Första dagen som "ruvare" idag...  & mitt mål är att den här gången ska jag inte "hänga upp mig" för mycket på sk symptom. Utan bara fokusera på att må bra själv. Det här mindset´et fungerade typ halva ruvningen sist... får se hur  jag lyckas hela den här gången Eller snarare - den här gången SKA jag lyckas!

Poussin min vän - lycka till m gröna juicen idag... är nyfiken på att höra hur det gick sen
    Har inboxat dig oxå.

Myran - kommer du nästa gång på yogan? Nu på torsdag är det inget, så nästa gång är v14. Det är inte svårt alls, utan du kan haka på nu direkt (för tror ev inte att Ellen skulle ha några mer kurser innan sommaren). Det är olika övningar varje gång, så du kommer inte att "halka efter" för att ha missat 3 gånger (& priset blir förstås lägre).
    Vore superkul om du kunde & ville vännen!

• CurlyRed
    tjorven01 skrev 2011-03-26 17:21:51 följande:
    Curly,
    Grattis till ruvning Skrattande
    Jag vill oxå dricka juice var hittar man den Flört
    Tycker att det låte rsupermysigt med yogan men då skulle jag nog behöva ta semester för här räcker inte tiden till.
    Hoppas alla mår bra och får en supermysig helg
    Kram
    Tjorven - jgg har precis inboxat dig ang. juicen (man köper den inte utan gör den färsk själv)
    Du har recept i inboxen nu ! kramis!
  • CurlyRed

Heavenlee: tack vännen ! Hoppas så innerligt att du får rätt!

Poussin - jag går på yogan imorgon iallafall, kan inte hålla mig. Så blir Wallingatan 19.15.

Myran - såg att du kanske är på nästa vecka (St Paulsgatan 27 kl 19.45), maila Ellen bara, för hon ville ha betalning av mig på hennes konto först, vet inte om det är samma när man hoppar in senare i kursen. 
    Ska bli riktigt roligt att träffas!!
    Hoppas du kommer gilla det lika mycket som Poussin och jag !

Nu strax för brasan o mina små andningsövningar till lugn musik, ska bli riktigt skönt efter att ha varit utomhus nästan hela dagen!
    kram på er alla godingar i tråden!!

• CurlyRed

Ullis - hoppas du kommer trivas på CVL och att turen vänder för er!
    Ja livet är verkligen orättvist på detta sätt - det är väl vi alla ense om i det här forumet o tråden!
    Det är ju tusentals par som kämpar varje år - och gissar att det är ännu fler som inte har kommit till skott m IVF ännu utan försöker på egen hand (för oss tog det 2 år att inse att vi nog behövde hjälp)

Men det är det som är så bra här - alla som supportar och stöttar varann. Jag vet inte vad jag hade gjort det här året hittills utan ett forum där man kan "snacka av sig", ställa frågor eller själv hjälpa någon annan och få uppskattnng för det.
    Du har kommit till FL´s bästa tråd iallafall

Ego - själv är jag på RD4 och tiden går lite långsamt framåt. Har en anings lite dragningar runt livmoderhållet. Men gissar att det inte är pga embryot så här tidigt.
    Försöker att inte fundera så mycket, utan istället må bra själv m yoga, andingsövrningar,  o bra mat. Det går faktiskt riktigt hyfsat
    Framförallt har jag dragit ner massor i tempo, både på jobbet o privat. Säger nu "nej" om det blir för mycket, bokar in pauser mellan alla möten, stänger ner mailen under dagen fler gånger (har en tendens att fastna i nya saker hela tiden annars och sen bli stressad av massor m pågående puckar...
    Dvs försöker innerligt att bli av med "fröken duktig syndromet"... men efter 15 års arbete, så gissar jag att det inte vänder över en natt. Försöker vara snäll mot mig själv o inte förändra för mycket o för snabbt på en gång.

oj, blev ett långt inlägg idag.
    Hur mår ni alla andra?? Känns som att jag inte har koll på allas status längre... Är det ngn mer som ruvar?
    kan ni inte kika in här o säga hej ?

• CurlyRed

Ullis - Har haft olika läkare... men vill minnas att vi hade Tomas på vårt FET i oktober.

själv sitter jag o försöker komma ner i varv... gjorde en klassiker, gick m jobbarkompisar på bio utan att ha riktig koll på vilken film vi skulle se... de hade valt "Black swan"....... har ni sett eller hört om den?
    Den mest mörka och suggestiva film mellan verklighet och fantasi man kan tänka sig... vi satt alla som fastnaglade o höll t o m för ögonen några scener måste jag erkänna... dvs HELT FEL film att se under ruvning när man ska vara lugn o varm o go o ta hand om lilla embryot... vi kom alla ut där ifrån helt förstörda och mådde nästan lite illa o ont över bröstet. Var länge sen jag såg en film som gick in så under huden på en...
    Men den var bra, så inget ont om det, bara helt fel timing...Obestämd
    Satt hela tågresan hem o lyssnade på lugn musik o försökte komma ner i puls... tog 45 minuter...

och nu väl hemma sitter mannen m en kompis o spelar tv-spel m sorroundsystem på högsta volym - battlefield, dvs krigsspel... så ingen lugn o ro här heller direkt
    Satte på lurarna direkt, mer avslappningsmusik (tips på bra CD förresten, köpte i veckan "Buddha nature").

hade så önskat att det var yoga imorgon, men läraren är på semester... skulle behöva lite guidning att hitta tillbaka till fokuset...
    Men det blir till att träna själv istället
    ha en skön kväll alla!

• CurlyRed

Cah - vännen, grattis i miljoners triljoner Hjärta Lite extra underbara nyheter när man har följts åt ett bra tag här på FL och vet vad ni har gått igenom! Det är SÅÅÅÅ din tur nu!!

Hoppas nu att jag kan joina dig om en vecka... är på RD 10 idag...
    Men väldigt få känningar ännu, så känner mig väldigt osäker...Obestämd

• CurlyRed

Cah - åh vännen du anar inte vad lycklig jag blev av din kommentar!! Jag har så lite känningar den här gången... mindre än mina tidigare (men nu är det ju FET iochförsig).
    Inget ont i brösten alls... och det brukar jag ha innan mens i vanliga fall... och något litet mini-mol värk runt äggstockarna o livmoder, men typ bara 1-2 g per dag. Så lite så jag sen efteråt undrar om jag inbillat mig...
    känner mest när jag varit väldigt lugn - typ efter mina djupandningar på morgon/kväll eller precis på morgonen innan jag kliver ur sängen...

men då är inte hoppet kört iallafall kände tidigare idag att jag nästan hade velat tjuvtesta imorgon "för att bli av med det" - så säker var jag på negativt besked...
    men jag ska hålla ut!! Iallfall tills helgen då är det dag 15-16.
    kram på dig igen!!

• CurlyRed

Hej Kramiiis!
    Tänkte bara titta in o säga hej!! Vet inte om du kommer ihåg mig sen April IVF förra våren på Linne!
    Roligt att höra ifrån dig, även om det verkar ha varit tufft för er båda två! Är imponerad att ni har sånt mod och styrka - men som du säger, man måste ju ta ett steg i sänder och bara tänkta positivt!
    Ja, själva har vi inte fått babylyckan än heller. Gjorde IVF och 1 FET på Linne och kom sen via Landstingskön över på Landstinget, där vi haft 1 IVF och nu ruvar på 1 FET från det försöket.
    Vore superkul om du "hängde kvar här" ett tag men förstår att det kan tära på krafterna emellanåt, särskilt om man inte är helt överens om nästa steg med sin älskade sambo/man !

Tjorven - DHEA låter intressant, hade jag också velat testa... får ta upp det nästa gång vi åker på "utflykt" till Uppsala... är ju lite meckigt att ha sin läkare där o bo i Stockholm...

funderar ibland på att kontakta en barnmorska här i Stockholm också, som man kan ta upp frågor och ev vanlig undersökning med. Någon som har ngt tips på en riktigt gullig och duktig sådan ?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen