Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjorven - jag mår fint! är uuuunderbart m fredagkväll efter mastodont arbetsvecka m tusen möten o besök. Men nu är den över....puuuuuh, andas ut....
    Men jag har försökt att inte stressa o ta en sak i sänder o gå hem i tid även om jag inte är färdig.
    Så är riktigt stolt över mig själv den här veckan
    hahahaha vissa är stolta då de presterat extra mycker (vilket jag brukar vara) men nu är jag stolt över att ha presterat mindre... Skrattande

Känner lite runt magtrakten o äggstockarna idag med. Men vill inte få för stort hopp. För jag kände det första IVF också och trodde sååå starkt att jag verkligen var gravid - men så blev det ett fett minus...
    Så för min egen lilla själs skull, så tar jag inte ut något i förskott den här gången...
    Måndag 7 feb har jag test-dag - & ska försöka att inte tjuva före även om jag vet att har inte mens kommit helgen före så kommer det bli grymt tufft att hålla sig ända tills måndagen...

pp08 - låter som bra party i värmeskåpet alltså !! Stort lycka till imorgon då! Hoppas du kommer hem m "tvilling embryon"!

trevlig fredagkväll alla!! Nu blir det soffan o Lets dance här!

• CurlyRed

Tack söta söta Tjorven!! Hoppas innerligt att du har rättFlört
    Ha en riktigt skön helg du med i det fina vädret!

• CurlyRed

Ta hand om dig Myran!! Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni till slut får er efterlängtade baby - om det blir m äggdonation, adoption eller hur som! massor av stora o varma kramar!!!Hjärta

• CurlyRed

Poussin - ja hahaha, "duktig flicka" syndromet är nog uppkallat efter migFlört...

har börjat få som lite mensverk idag, hoppas sååååå att det inte är den vanliga värken utan något annat.... men vågar inte ta ut något i förskott denna gången...

ha en skön lördag alla!

pp08 - hur gick det på ET, visst var det idag... ?

• CurlyRed

pp08 - grattis!! vad kul m så bra resultat!! Så du har 9 celler inuti dig nu då helt fantastiskt!

själv har jag fått grymt ont i brösten... men å andra sidan brukar jag ha det innan mens också...
    så status nu, ont i brösten, äggstockarna o lite runt livmodern.... men undrar vad som är vaggis symptom och vad som är kroppens symptom...
    den här väntan gör en ju lite överanalytiskFlört
    sist fick jag inte mens förrän 2 dagar efter test-dagen... dvs isåfall är det 9 dagar kvar...

gonatt alla!

• CurlyRed

Hej alla vänner
    Symptomen håller i sig idag med, varken mer eller mindre... Hoppas såååå att ni har rätt, mina vänner o experter
    Är lite bränd från förra IVF när jag hade samma symptom & ingen mens vid test-dag... hade nästan tagit ut glädjen i förskott (alla i tråden, var även då stensäkra på att jag var gravid), så jag satt bara & väntade på Plus men så kom test-dag och den visade ett fett  Minus.... blev så förvånad så jag testade igen... men samma resultat. Blev rätt knäckt förstås.
    Så både vid FET och nu, så försöker jag att vara lite mer "cool" och bara känna av symptomen, men inte ta ut något i förskott. Inte lätt, men försöker varje dag...Flört

Nu blir det strax långpromenad i solen och brunch efteråt. Ha en skön söndag alla!{#emotions_dlg.flower}

• CurlyRed
    Poussin skrev 2011-01-30 09:02:51 följande:
    Curly  - Jag tycker att det låter mycket positivt och hoppas av hela mitt hjärta att pyret håller på och gonar in sig för en långtidsvistelse! Flört 
    Jag vet alltför väl hur det är att vara "duktig flicka", gick in i väggen för 1 1/2 år sen pga det, jobbar nu på att stanna vid  "good enough", vilket ofta är mer än tillräckligt, men det är inte lätt alla dagar...
    Stora kramar till dig! {#emotions_dlg.flower}
    Tack Poussin Usch låter jobbigt m din stressade period, gå in i väggen är det flera som gjort på vårt jobb med, usch! En lång väg tillbaka har jag förstått! Hoppas du mår bättre nu!
    Good enough-teorin försöker jag också följa, men håller med, det är inte lätt
    kramar tillbakaHjärta
  • CurlyRed

pp08 - hur mår du? går alt bra m vaggis-eländet ? fortfarande svullen från ÄP/ET? För mig var jag stor som en häst över magen i en hel vecka efteråt... har haft lite svårt att välja byxor på morgonen... skulle helst gått till jobbet i mysbyxor...

status här: ont runt äggstockar o livmoder igår med, lite starkare nu. Och även ett nytt symptom jag inte haft på tidigare IVF's - en lite "pickande" o dragande känsla på ett specifikt ställe (gissat övre delen av livmodern). Efter som det var precis där som Ackis placerade vårt lilla embryo, kan man ju inte göra annat än att hoppas att den ligger kvar där o "gonar" in sig och att det är det som känns....
    dagarna kryper fram... hade jag gått på CVL även denna gång hade det varit testdag på lördag, på Ackis är det på måndag...
    gissa när jag kommer testa... antagligen lör morgon gissar jag. Ska bort på middag på kvällen, så blir det - kan jag ju lika gärna ta några rejäla glas vin tänkte jag o börja om igen...

kram alla o ha en skön tisdag!

• CurlyRed

Poussin - Åh vad glad jag blir för din skull när jag läser! Blev alldeles varm inombords!! Ja, läkarteamet (& sköterskorna med) är toppen på CVL!  Vad bra också att ni fick en startdatum - alltid skönt att veta när man startar om igen!

Själv har jag hamnat i en depp-dagGråter... vet inte varför... kanske för att jag hade så himla tydliga symptom igår - men sen idag... ingenting.... känner mig helt tom inombords...
    ingen mens, men funderade ett tag på om det är PMS symptom istället, då brukar jag känna mig lite extra trött o nere dagarna innan.... men fortfarande inga spottings o ingen finne på hakan som jag oftast får innan mens..

Ja man blir galen av denna väntan... tyckte jag var mer förberedd den här gången & första 10 dagarna var "piece of cake" men nu idag på RD 12 känner jag bara att jag inte står ut mer - jag vill veta NUFlört!

Hittade en CVL test-sticka som jag ej använde vid FET. Men har tappat bort beskrivningen.
    Någon som kan säga vad som är + och - på deras (för har för mig att det var 1 eller 2 streck eller dyl...?
    Så... ja står nu i valet o kvalet om jag ska tjuvtesta imorgonbitti. RD13 då, borde väl vara rätt säkert eller?

• CurlyRed

tack alla kära vänner{#emotions_dlg.flower}!
    känns lite bättre nu.  Ni har så rätt, det är ju bara några få dagar kvar... jag ska härda utFlört
    Kramar!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen