Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Heavenlee - håller tummarna att allt gick bra idag!

Poussin - det är rätta takter - klart det går vägen denna gången !  Jag håller alla tummar o tår!!
    Men om du ångrar dig så finns det visst platser kvar på alla kurser (de som står på nätet som fulla är de första kurserna som började i januari, men nu är det omgång 2 som börjar i april).
    Jag inboxar dig o berättar lite mer om vad hon sa under konsultationen.

• CurlyRed

Hej myran - ja kolla in!
    Och det är en enkel yoga sa Ellen, man blundar tex hela passet. Börjar m lång stund m bara djupa andningar.
    Fokus på såna rörelser som stödjer livmoder, äggstockar osv... så special-anpassad kan man säga!
    Ska gå på ett test-pass på torsdag, så kan berätta mer då!

kram!

• CurlyRed

Poussin - åh vad kul om du hakar på torsdag !! Låt mig veta så får vi pratas vid isåfall!{#emotions_dlg.flower}

Myran - lovar återge på tors kväll så får vi se om jag kan locka med dig också när kursen börjar! Ellen verkar mycket fokuserad på att hennes elever ska "stressa av" och göra allting mer långsamt (inte bara yoga, utan livsstil totalt).
    Jag är precis som du skrev tidigare en "liten stressis" eller snabb fjäril som är överallt och gör allting på en gång Så tänkte detta kan vara ett steg i rätt riktning för att dra ner på tempot generellt....

och tro det eller ej, men steg upp 20 min tidigare idag (vilket blev 05.40... gulp...) och låg vid brasan och gjorde djupandningar i 15 min till lugn musik... hade aldrig ens kommit på tanken för några månader sen
    Men det var ett skönt sätt att vakna på. Vid 06 var jag pigg alldeles lugn o harmonisk inombords, det var ljust ute, alldeles varm av brasan och redo för frukost. Och jag som brukar vara grymt morgontrött och släpa mig ur sängen efter ett antal snoozningar...

• CurlyRed

Hej Cah - instämmer m Tjorven o Poussin - det kommer gå fint vännen!! Vad jag hört från alla läkare så är det verkligen kvalitet o inte kvantitet de efterstävar vid alla stimuleringsfaser i IVF (jag var missnöjd jag med vid första IVF, då det fick ut 9 men 4 var för små, så bara 5 var ok och bara 3 blev befruktade.
    Men man vet aldrig - det kunde ju ha varit ett av dom 3 som var det lilla magiska ägget
    och nu kan det vara 1 eller 2 av dina 7! stor kram vännen!!

Fjällsippan - hur går det för dig? Några glada gubbar på teststickornaFlört? Jag går ju också och väntar på FET, så då får vi ruva ihop! Men du är nog ca 1v före mig!

Poussin - ska in o läsa mail nu bums, kul!

• CurlyRed

Cah - Instämmer i Grattis-kören!!  vad roligt vännen!!! Det är du såååå värd!Hjärta

• CurlyRed

Tjorven gud vad intressant allt låter!! Håller alla tummar att det går vägen nu!

Myran - yogapasset var super och Ellen är en toppen tränare! Mysig lugn lokal och vi var bara 4 elever.
    Massor m andningsövningar så det rikte spände i bröst och rygg - massor m spänningar som släppte en efter en. Hade t o m träningsvärk! Om du vill höra lite mer i detalj kan jag inboxa dig, hör av dig isåfall.
    Ska även vara bra för att öka immunförsvaret faktisktFlört

Helena & Axel -- intressanta symptom låter det som... kan det bli ett fett plus snart här tro...?

Nu är det fredagsmys m lite vin - tänkte fira att jag nu klarat 1 vecka m nya "hälsolivet" (jippi!) med djupandningar 2 gånger per dag, gröna vitaminbombsjuicer och nya yogan. 

• CurlyRed

hahahaha - jag menade lycka till m preg.testet Helena&Axel förstås - inte Heavenlee

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen