• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Anlo, härligt att ni hinner med äggplock denna vecka! Spännande! Tack för tågtips, kollat upp det faktiskt, men när man ska vara uppe där till nio, och vi bor dryga sex mil söder om stockholm, så blir det lättare att ta bilen. Men om man åker dagen innan är det ett mycket bra alternativ. Här blev det åtta befruktade av 13 ägg, får höra vad som hände med de fem som inte ville, antagligen omogna. Så det blir en tur för återinsättning på lördag. Och då får vi se hur många av de åtta som finns kvar, hoppas på fyra åtminstone. Har bett om två tillbaka, få se vad de säger om det på lördag. Imorgon startar kladdet progesterone. Jag sprutade ovanligt länge denna gång, 11 dagar, och är fortfarande som en ballong över magen, känns lite jobbigt, men hoppas det går ner snart. Tack Cahela! Hur mår du?

• Piken

Anlo, lycka till imorgon! Kommer att hålla alla tummar för er. De tipsade oss om ett bibliotek som ligger i närheten, som tydligen hade det bra ordnat för barn. Min make gick aldrig dit, men kanske värt att kolla upp. För det är inte kul och gå till någon lekpark i regnet. Jag kvicknade till ganska snabbt, var ute redan strax efter 11.

• Piken

Jippiii, det verkar som 13 är det som gäller nu! Nu håller vi tummar för att det blir många befruktade! Jag börjar bli nervös inför morgondagen, hur många av dessa åtta är kvar??? Och så har jag sovit så dåligt inatt pga halsbränna from hell. Är det någon annan som haft det i samband med ivf behandling?

• Piken

Oh vad tråkigt att det inte blev fler Anlo, men fyra är väl bra iaf? Jag fick fyra befruktade sist, en gick bort för den hade släppt in två spermier. 3 blev kvar, vå till mig och den sista långtidsodlades och frös ner. Fick positivt på et då, men tidigt missfall, igen. Men det är vad som brukar hända mig. Brukar du få två åter? Av mina 13 ägg, var det faktiskt 11 som befruktades, men tre ägg släppte in fler än en spermie (är detta vanligt, har hänt mig nu flera gånger?). Av de åtta som blev kvar, var bara fem kvar idag. Två guldägg, som jag fått åter. Och tre som de odlar vidare, de såg väl ut sådär. Dr. misstänkte att jag var överstimulerad så ett extra ul blev det innan et. Men ingen vätska i buken, även om den är rejält uppsvullen, fyra cm räcker inte här ;). Lycka till på måndag, och ha en super födelsedagskalas imorgon!

• Piken

Åter från en kort resa i tjänsten. Hoppas allt gått bra Pemberly! Anlo, låter som födelsedagen gick ganska bra för Arvid och er :). Hoppas ni får något till frysen nu! Jag fick brev hem att av mina tre som odlades vidare blev två till frysen. Så summakardemumma, sämre resultat än sist trots dubbelt så många ägg. Ruvardag 3 för mig idag, känner inget, förstås, men proppar i mig en massa medikament och hormoner, så om man känner något så är det nog all medicin. Fick du några mediciner? Härligt Cahela med lite egentid, skönt att ha föräldrar som stöttar. Hur år du? Går tiden fort? Är det dax för kub snart?

• Piken

Grattis Pemberly, håller tummar för många fina ägg till imorgon! Funderar ni på att få åter två? Själv for jag nog med osanning eller så har man helt enkelt gjort för många behandlingar och minns dem inte längre separat. För gången innan denna behandling, fick jag faktiskt bara ett ägg till frysen och nu blev det två, så det är ju förstås dubbelt så bra :) Snart dax för fragminsprutar, I hate them, de gör så ont att sticka med den nålen och så får jag runda blåmärken efter sticket, så nu har jag fyra blåmärken, lägger till ett nytt snart ;)

• Piken

Stort Grattis Pemberly!! Nu ska det ruvas. Trevlig midsommar till er alla här på familjeliv!

• Piken

Hej, en superdeppig Piken här. Hade, som jag upplevde själv känningar mot ett plus fram till midsommarafton, sedan försvann det mer och mer under kvällen, spända bröst och lätt illamående som bortblåst och ersatts med mensvärk. Så just nu väntar jag på mens. Har testdag på lördag, är på ruvardag 9 med blastis idag. Inte för att jag hade så mycket känningar vid den här tiden när jag väntade sonen och andra sidan hade jag inte all denna medicinering heller. Hoppas Anlo att du fick något till frysen! Modig du är att testa så tidigt. Jag kommer inte att göra det denna gång, utan väntar snällt till på lördag. Äter/tar du några medikament nu under ruvningen? Läste oxå på någon internetsida om att ruvardag 9 kan man börja testa. Härligt Cahela med lite ensamtid. Förstår precis hur härligt det är att längta. Skönt att E och pappa fårt fin kontakt. Min man var hemma ett halvår med sonen. Tror att den tiden de fick tillsammans gjorde att han inte blev supermammig. Just nu är han rätt så mammig, det verkar som maken kan läsa sagor bättre, läs längre, än jag för där är han överlägsen och efterfrågad.

• Piken

Blod :( Ska väl inte vara förvånad, kände redan på midsommarafton att något gått galet. Illamåendet och ont i brösten försvann. Snyftar lite och försöker se framåt till höstens fet.

Anlo, fick ni något till frysen? Håller tummar för det.

• Piken

Anlo, supertrist! Kan inte det bara få ske? Hur svårt ska det vara?! Hoppas sommaren går fort så man får börja om från början. Stor kram till dig med!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen