Vi på CvL fortsättningen
TACK alla för lyckönskningarna! Nu ruvare av en fyracellig eskimå. Ville ha två, men det bidde en. Tjorven: Oh vad tråkigt att läsa. Stor kram till dig.
TACK alla för lyckönskningarna! Nu ruvare av en fyracellig eskimå. Ville ha två, men det bidde en. Tjorven: Oh vad tråkigt att läsa. Stor kram till dig.
Tjorven01: tummar tummar, hoppas hoppas.
Cah: Skönt att allt var bra i magen trots blödningen, bra att den avtagit. Även om jag förstått att det är rätt vanligt att man kan blöda under graviditeten så ska man väl alltid kolla upp och oftast är det ingen fara, som tur. Och toppen att du är lite sjukskriven och kan ta det lugnt.
Tjorven: Håller tummarna, man ska testa när man känner att man vill och orkar.
Själv går jag in i ångest veckan, är på ruvardag 7 idag om dag 1 är när man förde åter. Dag 10 är en kritisk dag, har alltid fått min mens då. Helt ostimulerat, så vi får se hur det går. Känner inget, men det är nog som det ska.
Tjorven, snyft, så trist att läsa, hoppas ni orkar försöka vidare, ibland tar det tid, tyvärr, men som andra skriver, det brukar ta sig till slut. Kram till dig.
Ullis hur har det gått? Hoppas på att ni fick en jätte skörd. Pousin då är ni snart där. Vi har alltid gjort ett vul, men det kanske är skillnad när man går via landstinget och gör vul på hemmaplan. Hur hjälper akupunktur vid behandlingarna? Själv har jag en förkyld 11-månaders prins och vi har sovit sittande för att underlätta för andningen. Nu verkar han bättre och hoppas att nästa natt få sova själv. Hur räknar man ruvardagar? Är dag ett den dagen man för in? Jag har td på tisdag, men tror förstås att det är kört. Mensvärk och lite röda strimmor i lite flytningar kom igår. Mensen har bara inte kommit igång. Springer på toaletten för lilla minsta känning och ångest kring detta men så är det väl att vara ruvare. Varför skulle man lyckas vid första återföringen när prinsen blev till på den sjätte. Trevlig helg allesammen/Piken
Grattis Ullis, det verkar vara en toppen start för ruvningstiden. Första veckan går an men sedan är det lite jobbigare. Det har vi alla erfarit. Ni måstea ha en bra bit att åka toppen att ta lite tripp till stockholm. Själv har jag testdag imorgon, läskigt.
Tack alla för era peppningar! Testade negativt :) dock ingen mens i sikte ännu, haft lite mensvärk men inget blod. Faktiskt tom kännt lite illamående...har alltid fått blödning/mens innan testdag tidigare, men kroppen kan väl ändras. Mailade cvl och ska ta ett nytt test om en vecka om inte mensen nu kommer igång. Sen är det bara påt igen :) har ju ett ägg kvar i frysen. Fast lite ledsen är jag då jag trodde att jag var gravid pga utebliven blödning.... Håller tummar ör dig Ullis.
Poussin hoppas det gått bra idag! Hållt tummarna. Pp08: det börjar närma sig. Kul och spännande. Lycka till på vul imorgon. Lite läkarprat: Vi har alltid fått bra svar från läkarna, vi är de frågvisa paret med en lång lista med frågor när vi kommer, vår oro har tagits på allvar av både cvl läkarna men oxå av läkare/bm på hemmaplan. Däremot har vi sällan haft samma läkare, utan det har nog varit den som är i tjänst helt enkelt. Vi hade landstingsfinansierat och då skedde endast äggplock och et/fet påcvl, resten skötte hemmaläkaren. Har iaf fått min mens nu, jag är ganska så säker att det är ett missfall, för attden kommer senare än beräknat och att jag hunnit känna lätt illamående dagarna innan testdag (det avtog på testdagen). Tror att ägget fäste men att det sedan visade sig vara något fel och kroppen stötte bort det. Vad tror ni? Tack för alla tummar ni hållt. Nästa vecka börjar jag med ägglossningsstickor inför vårt sista försök, ja faktiskt så blir det den sista och det känns vemodigt på ett sätt. Stor oro för att det lilla ägget i frysen inte klarar av upptiningen, men jag hoppas på det.
Poussin, det låter bra, hoppas du får in båda två, de säger att det ökar chansen att bli gravid med minst 5 % och man vill ju åt varenda procent i den här verkstaden. Pp08: lycka till med äggplock på söndag! Curlyred: härligt att du pricka in dag fem och slapp vänta en hel månad, det är så mycket väntande ändå. Tack Marvin, ska försöka få de där plusset vid nästa fet. Ha en trevlig fredag allesammen!
Poussin: lycka till idag! Pp08: jag hade en rätt stor cysta som cvl tömde på troligtvis gammalt blod vid äggplock (det här är två år sedan). Det gick ingen vidare den gångenfick en kraftig infektion. Hoppas på att inget liknande händer dig. Ullis: vi har en prins som fyller ett i slutet av september, så den största av våra drömmar har gått i uppfyllelse. Den näst största är att ge honom ett syskon occh vi hade två kvar i frysn och ville använda dem för syskonförsök. Sedan får det nog vara bra. Och självklart hade jag kämpat på om det fortfarande gällde dröm nummer ett. Ruvarvecka två närmar sig, håller tummarna stenhårt. Kramiis: hoppas hoppas ni kommer fram till att skicka in adoptionspapperen. Vi kan inte heller adoptera av olika skäl och jag som skulle vilja. Visst är det så att en del länder numera adopterar bort barn med olika fysiska och ibland psykiska handikapp. Men med våran sjukvård så är det inga som helst problem att hjälpa barnen med det handikapp som de har. Iaf när det gäller gomspalter, extra fingrar och liknande fysiska åkommer är ju lätt som en plätt att åtgärda. Jag har så många framför allt kolleger som adopterat och ingen av dessa har några som helst problem, så det gäller inte generellt verkar det som. Kan ni inte ställa er i adoptionskö i sverige? Jag får inte till radbrytningarna?! Vad gör jag för fel? De finns där medans jag skriver, men när jag postar inlägget trycks texten ihop till en klump :(