• Piken

Vi på CvL fortsättningen

tjenarehejsan: Min personliga erfarenhet är som så att menopur är bättre. Min kropp svarade mycket mer på menopur än puregon, så jag tycker att ni ska prova. Mina ägg hade mycket bättre kvalitet än med puregon och faktiskt oxå fler även om jag har hört andra berätta att man med menopur ibland kan få färre men bättre ägg.
    Prova!

• Piken

Grattis hhoppas till ruvarstatus!

Embla82: Mår bra har lite ångest inför nästa veckans nupp, man kan liksom inte riktigt glädja sig utan att det hela tiden är något man oroar sig.

• Piken

Mermaid78: Kära nån vad tiden går fort! Snart i v 20! Ett stort GRATTIS till Leon.

Djugårdsrutan: Låter inge vidare att bli tappad på vätska, hoppas du är på bättringsvägen.

• Piken

hhoppas: Kämpa på, inget är kört för det faktiskt är det. Hade själv pms liknande humör och trodde att det var kört.
    Har fortfarande mensvärk och hugg och ilningar titt som tätt och förstås orolig som vi ivfare är.

Idag ringde de från sjukhuset, och frågade mig om vi kunde ändra tid för läkarbesöket imorgon, det är ju på nupp vi ska och är och varit helspända på denna undersökning. Frågade förstås om det inte gick med den läkaren som hade mottagningen vilket inte var omöjligt (det hade blivit fel, då "min" läkare inte hade mottagning förrän onsdag), då svarar hon att hon inte vet, att hon inte har koll på varför jag ska till doktorn...Jag kanske är extra känslig, men har man inte bättre koll på när man ringer och gör ombokningar med patienter??? Nu visade sig ju att läkaren på tisdag inte kan göra nupp, och vi får vänta en dag extra, vilket inte är långt jag vet, men just nu känns det som en evighet. Suck.

• Piken

Cookie27: Vid mina fet har jag inte fått crinone/proggisar per automatik, utan det är nog som Embla82 beskriver att kroppen ska kunna producera detta själv. dock bad jag en gång, eftersom vi misslyckats så många gånger, men det hjälpte inte. 

tjorven01: Jag tror att cvl ogärna för in två ägg, framförallt vid et, vet att de gjort det ibland för att kvaliten på äggen inte varit på topp och ibland för att man misslyckats flera gånger. Det finns regler ivf kliniker måste följa enligt socialstyrelsen och det måste finnas särskilda skäl för att inte följa dessa, reglerna säger att man ska föra in ett ägg.
    Tror oxå att de oftare för in två vid fet, och det kan bero på att ibland tappar ägg celler vid upptiningen. Vi har fått in två ägg tåv gånger och det har alltid varit vid fet, inte vid et trots att vi bett om det. Av din beskrivning verkar det ändå att ni har en rätt god chans, ser ut som våra siffror, ungefär. Det tog oss 3 et och 3 fet innan det blev något. (plussade på det andra et men det slutade i tidig missfall). Jag förstår din ilska och besvikelse, vi som misslyckats har nog alla kännt den.
    Ni kanske ska prova en annan klinik? Vi hade planerat det om det inte skulle fungera. Och det var utifrån att vi ville göra långtidsodling och även om cvl gör det har de inte samma rutin som tex kliniken i falun. Jag har både hört och läst att cvl och kliniken i falun är ledande ivfkliniker i sverige. Detta hjälper nog inte för att bli av med din ilska, men att du skriver om det är ett steg på vägen. Och ni har själar i frysen så det finns hopp.

• Piken

Embla82: Grattis till sprutandet. Det är lite meckit med menopur, men jag hoppas att den "biter" på dig som den gjorde på mig!

• Piken

hhopas: Nej, vad tråkigt, så tråkigt. Kram till dig.

Anlo24: Jag hade oxå gått på ett färskförsök innan sommaren. Lycka till.

CurlyRed: Hade exakt samma problem som du med denna j-a synarela. Snoret bara rann en halvtimme efter sprayandet. Var hur orolig som helts att medicinen for ut.
    Så jag tog medicinen och la mig på soffan i en halvtimme innan jag snöt mig. Försökte att inte nysa under tiden. Vad gör man inte för denna sakens skull????

Embla82: Hur går det med sprutandet?

• Piken

Ett jätte stort GRATTIS till plusset Cookie27!!

Anlo24 skönt att du hinner med både fet och en behandling innan sommaren.

tjorven01: Vet ej om det du skriver när det gäller återförandet av ett eller två ägg heller stämmer, det står inte riktigt så i socialstyrelsens föreskrifter. Som jag uppfattar det så är det när läkarna tror eller har belägg för att det är nog rätt små chanser för tvillingar som två ägg förs åter eller att två ägg inte har toppkvalite och därmed lägre chans till graviditet.  
    http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/2002-13/Documents/2002_13.pdf

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen