• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Pemperly, så tråkigt för er, kram. Skönt med fyra i frysen. Måste du vänta en normal mens innan ni kan göra frysåterföring? Cahela, håller båda mina tummar och stortår för er i veckan. Att parveln där inne inte gör annat än spretar med fingrarna. Vad är det för prick på hjärtat de ser? Själv ska jag iväg för rispning igen på torsdag, för att få åter de två i frysen vid nästa ägglossning.

• Piken

Nämen vad ledsamt med att inte kunna njuta av graviditeten när man äntligen blivit gravid. Jag håller alla tummar att det ska gå bra. Och boppas att ni får bra besked i veckan. Kram! Anlo, jag tror inte att du behöver vara orolig för det vin du druckit. Innan prinsen motionerade jag inget, nu försöker jag springa ett par/tre gånger i veckan. Men läste nyligen en undersökning/rapport att jogging ökade missfallsrisken. (Minns inte hur mycket) Så efter det inget spring i onödan under ruvning iaf. Jag har inte testat gonal-f, trodde jag skulle ha det sist tillsammans med menopur, men så blev det inte. Däremot sprutade jag ett par dar längre än vanligt vilket gav flera ägg än gången innan iaf. Jag åker upp på torsdag för rispning, väntar mens nästa vecka, sedan brukar jag ha ägglossning på dag 12. Ja, nu ska vi bli gravida!

• Piken

Cahela, det finns inga ord att ta till i detta läge. Stor kram. Så orättvist och så fel. Kram igen.

• Piken

Härligt, härligt, härligt! Jag blir så glad för er skull finner faktiskt inget annat att säga än så super härligt. Klart du ska vara hemma och vila ut för det har ni säkert inte kunnat göra de dagar som varit. En cyberkram får det bli även denna gång.

• Piken

Anlo, typiskt att mensen är konstig! Jag har haft jätte skumma mens nu sista tiden. Tror det är alla hormoner som sätter det egna systemet i gungning. Har du börjat spruta? Blev det gonal-f? Ska bli spännande att följa dig. Har ni köpt trepack? Jag önskar vi fick göra det, det är så förbenat dyrt att köpa varje behandling separat, men jag är över fyrtio. Själv ska jag börja med ägglossningsstickor nästa vecka inför fet. Och det får inte bli omslag på en måndag, för då blir det ingen återföring denna gång.

• Piken

Cahela, hoppas du fått vila igen dig och att allt är bra. Kram, kram

• Piken

Hej anlo, spännande med gonal-f! Jag rispade mig inför et och nu inför fet. Hoppas förstås att det ger bättre resultat nu inför fet. Har läst att det är som att fet fungerar bättre för en del människor, och jag hoppas tillhöra dem. Sonen kom ju till vid fet. Tillhör snart inventarierna i falun ;). Skönt med helg, hoppas på fint väder. Sköt om er alla tjejer på tråden.

• Piken

Här är allt bra, förutom att den där äl inte vill komma! Och den får absolut inte komma på måndag, för de gör inga fet på söndagar. Behöver alla tummar från er att det blir omslag imorgon. Spännande med gonal-f, ska verkligen hålla tummar för färre omogna ägg. Vet allt för väl hur tråkigt det är. De ville sätta mig på liten dos gonal- f och menopur sist men sedan backade läkarna. Hur känns det i magen, känner du att det är fler på g? Hur många stimuleringsdagar har du nu? Tar du även cetrotide? Är det meckigt med gonal-f spruta (blandar man själv?). Cahela, hur mår du? Hoppas allt är bra och att magen mår bra!

• Piken

Undrar om det gills, fick ej omslag i morse men när jag testade nu på eftermiddagen/kvällen så blev det en glad gubbe. Läste oxå på förpackningen att man bör ta på eftermiddagsurin, jag som alltid tagit på morgonurin??? Ringer kliniken direkt på morgonen imorgon. Skönt att du mår bra Cahela! Vad fort tiden har gått! Och Anlo, det låter lovande, håller alla tummar för att äggplock går bra. Att det blir många befruktade så att även frysen fylls!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen