• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejer. Idag är en stor dag i mitt liv. Har fått tillbaka ett ägg idag. Den Hade delat sig till 6 celler. Lite tidigare än förväntat. Så Oddvar Hade goda förhoppningar om ägget fick 3 ägg till frysen. Jag är så lycklig!

• anlo24

Hej tjejer. Idag är en stor dag i mitt liv. Har fått tillbaka ett ägg idag. Den Hade delat sig till 6 celler. Lite tidigare än förväntat. Så Oddvar Hade goda förhoppningar om ägget fick 3 ägg till frysen. Jag är så lycklig!

• anlo24
    Särlan skrev 2010-06-05 17:21:18 följande:
    Hej tjejer!

Dahlia: åh, det är verkligen så sorgligt. Men du visar sån styrka. Kram på dig.
    Anlo: Grattis till ruvarstatus.

Jag hade ett ännu starkare plus på stickan idag, RD10 och börjar tro på den här graviditeten. Det märks också att hcg ökar för jag har nu fått överstimuleringssymtom. Milt än så länge. Jag är uppsvälld som en ballong och har gått upp ca 1 kg och det värker rätt rejält i buk och äggstockar. Mår lite illa också och har sura uppstötningar. Usch. Men det är iaf skönt med tecken på att min plutt är hos mig. :)

Vet nån av er vad man gör med vul vid graviditet när CvL är stängt? Jag tror inte de kommer vilja eller ha tid att  ge mig ett vul redan vid 6v vilket jag är sista veckan de har öppet. vad gör man då? Vill ju verkligen inte vänta till jag är 12 veckor!

/S
    Grattis. Förstår att du är lycklig. Hoppas ÖS lägger sig lite snart,

Jag frågade vid ET idag. Och Oddvar jobbar lite i sommar så man kan få göra VUL i sommar under deras sommarstängning.
    Jag vill inte heller vänta om jag blir gravid :)
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-06-05 18:40:54 följande:
    Smassk, kom på att du kanske kan fråga linné, dom lär ju veta vart du kan göra vul när dom har stängt?
    Dom sa till mig idag att Oddvar kommer att jobba lite i sommar. Så man kan få VUL där om man blir gravid.
  • anlo24
    tjenarehejsan skrev 2010-06-06 21:31:51 följande:
    Har ruvat sen i onsdags, är 3 ggr nu. Har inte alls samma molvärk den här gången men har som hugg i sidorna mest höger då och då. Är det nån som känt så
    Jag ruvar sen igår. vaknade av hugg över äggstockarna o i magen. Det har fortsatt sen dess. Blandat med hugg, kramper det drar lite o ibland molvärker. Enl Oddvar så var det bra. Visade att äggsstockarna var på G. Så vi får försöka att ta det som pos. Fast det är obehagligt. :)
  • anlo24
    tjenarehejsan skrev 2010-06-06 22:26:22 följande:
    anlo har du pratat men kliniken om det`????
    Jag nämnde det för dr igår. Men han sa att det var bara pos. Att det är kroppen som gör sig beredd för graviditet. Att jag fick se det som nått bra o att jag fick stå ut med det. Det är äggstockarna som är reaktiva.
  • anlo24
    Piken skrev 2010-06-07 05:52:45 följande:
    tjenarehejsan: Nog hugger det alltid lite här och var. Fast det är nog oxå individuellt, men för mig har det huggit rätt så rejält. Ibland ilar det, sticker eller så har jag molvärk. Andra av mina vänner inte kännt ett dugg, så det är nog olika. Läste någonstans på någon av dessa tusentals sidor på nätet om att hugg på höger sida berodde på något normalt, kan dock inte hitta sidan igen och inte kommer jag på anledningen, det var iaf normalt. 
    haha. För mig hugger det mest på hö sida. Så då är jag normal Flört

Hur går det för dig?
  • anlo24

God morgon tjejer. Solen skiner o de är en härlig dag. Men mitt humör är inte på topp. Har redan fått en svacka. Och är bara på TD 3-4.

Mina symtom är inte så starka. Gör inte lika ont i magen. Mindre kramper o känningar i magen. Idag lite mer tryck som ilningar bak mot ändtarmen. Vet inte om det har att göra med att jag tar vaggitorierna i ändtarmen. Fick ni andra samma symtom som tog vagg där??
    Lite öm i bröstvårtorna men inget annat.

Kommer inte ihåg hur starka symtom jag hade sist.

Hur mår ni andra??

• anlo24

Är det nån som vet om det är ok att ta ett bad idag. ÄP i to och ET i lö?
    Jag kommer inte ihåg sen förra ggr vad dr sa. Bara att man inte skulle bada i början pga infektionsrisken.

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-06-09 15:41:48 följande:
    hur går det för er ruvare? jag håller tummarna!
    Hej Embla. Kul att höra ifrån dig! Hur går det för dig?

För egen del vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Igår var jag nojig för att det inte gjorde lika ont i magen. Men fått deso mer idag. Det gör ont när jag reser/sätter mig. Och om jag ska kliva upp om jag suttit på huk. Hugger rejält i magen och ilar bakåt mot ändtarmen. Går över efter en kort stund. Öm i magen. molvärken ibland. Allt känns ganska jobbigt. Blev nojig(are) idag. Ringde kliniken pratade med ssk Annie. Hon menar att det är äggstockarna som är svullna. Magen är svullen ser isf sig gravid ut. Men var nog mer svullen sist (har jag för mig)

Ska jobba inatt och har ett jobb som inte går att förutse belastningen men lyft är det alltid mer eller mindre tunga. Känns lite olustigt. Men hon menar att det inte kan hända nått i magen.
    Tyckte att jag ska ta Alvedon o vila. Ligga ner om det är det som känns bäst.

Har du nga råd? Glad Är det nått du känner igen.

Jag hade räknat fel på min TD så den flyttades fram från 23-21/6. Alltid nått..

Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen