• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

curly: det dröjer innan du känner något och det är inte säkert att du gör det heller förrän efter ÄP.

Gift med A.
  • Cahela

smassk: När man inte tar någon ägglossningsspruta utan sprayar och sprutar som Engla gjort så kan mensen komma snabbt för att kroppen inte är i en naturlig sits. Jag vet själv av egen erfarenhet med sprutor och orgalutransprutor (som förhindrar ägglossning). 

Gift med A.
  • Cahela

smassk: Nu är jag lite förvirrad, har en liten tjej här på besök som heter Engla så därför råkade jag skriva det istället för Embla.

Gift med A.
  • Cahela

Långa metoden har hitills visat bättre resultat och den är lättare att hantera då äggtillväxten startar samtidigt och äggstockarna är mer taggade än när man kör korta metoden.

Gift med A.
  • Cahela

Dahlia: Välkommen tillbaka till tråden även om jag önskar att du fick vara på en gravidtråd istället. Läste din blogg och har inte ord för vad jag ska säga.
    Har en kompis som var gravid (väntade barn i maj) men som ramlade på magen i februari och två dagar senare dog barnet i magen och hon höll själv på att stryka med i samband med detta. Hon mår inte så bra men har börjat jobba heltid, vet dock inte vad hon tycker om det.
    Hoppas ni får bra bemötande av omvärlden och att ni orkar möta våren och sommaren så småningom
    Kram på dig!!

Gift med A.
  • Cahela

Curly: Crione börjar du med först samma kväll som du gjort ET. Om det är Äl-sprutan du nojar för så kan du vara lugn, den går jättebra:)

Gift med A.
  • Cahela

Curly: Grattis till bra resultat! Slemhinnan verkar jättetjock och det är positivt!! I som du hade som sköterska är mamma till en gammal kompis till mig och I är gullig! Jag gillar alla sköterskorna där. Själv ringde vi inte efter förra IVF:et, jag vågade inte och min man han inte. Lycka till nu!

Gift med A.
  • Cahela

Curly: det tyckte jag oxå efter mitt första IVF, då fick jag svar på att dom iaf kunde befruktas och det var jätteskönt!
    Var glad idag och ät något gott:)

Gift med A.
  • Cahela

Turbo: Klart du ska lägga dig i celldiskussionen! Visst är det optimalt med 4-celler dag 2 och finns det fler celler så fryser dom in dom förutsatt att embryona inte är för fragmenterade. Jag tror dock inte att dom fryser in om antalet understiger 4-celler. Första gången fick jag 2 st 4-celliga till frysen och ingen av dom klarade upptiningen. Andra gången fick jag en 4-cellig och en 8-cellig till frysen och den lilla 4:n klarade inte upptiningen men det gjorde tack och lov den lilla 8:an. Dock tror jag inte att det var antalet celler som gjorde att den med fler klarade upptiningen utan jag tror att det var kvalitén det hängde på. 
    Det som är skönt med att få till frysen är att det (iaf för mig) inte känns lika hårt om ET inte lyckas. Då kan man gå direkt på FET och det är lättare mentalt och fysiskt.

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen