• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Emblavännen: Neeej, det får inte vara såhär för oss som kämpar så hårt!! Vad sa kliniken om forsättning? Blir det att avbryta och börja om eller kan du spruta på ändå nu? Att du har goda chanser framöver är jag inte ett dugg tveksam på men jag vet liksom du att vi PCO-are kan vara svåra att stimulera. Kramar dig till från mig!!

Gift med A.
  • Cahela

ssmask: Nu förtiden börjar man spraya på dag 21. För kanske 10 år sedan började man spraya på dag 1. Risken för att få ont i huvudet är mindre när du börjar på dag 21 för då sänks inte östrogennivån lika snabbt som när du börjar på dag 1. Jag fick börja på dag 1 i höstas och fick avbryta dag pga hemsk huvudvärk (liknande hjärnblödningssymptom). Sen är jag känslig för huvudvärk men när jag började på dag 21 så funkade det hela vägen.

Gift med A.
  • Cahela

smassk: Hm, jag förstår vad du menar med känslorna som kom upp när du läste hur du mått. Jag har bloggat här till och från genom åren (inte nu) och det är jättejobbigt att läsa hur dåligt jag har mått i perioder. För mig har det ännu inte givit något resultat i den här bebisverkstan så hur jag orkat i mer än fem år är en gåta ......fast vad har jag för val? Inget jag önskar någon iaf för stundtals blir man galen av att vara i det här.

Gift med A.
  • Cahela

Cookie: Det är inte säkert att man ser så mkt om man gör VUL för tidigt. Försök håll ut i 2,5 v {#lang_emotions_wink}

Gift med A.
  • Cahela

anlo24: Har du egen ÄL? Om du festar lite spelar ingen roll för det är inte det ev ägget ni är ute efter utan snarare det embryot som ligger i frysen.
    Jag blir arg på din man som belastar dig sådär. Det är nog jobbigt att vara i det här och att skuldbelägga varandra hjälper inte alls, snarare drar det ner en ännu mer.
    För det andra vet du inte om du har ÄL på G öht så då kanske du undviker det i onödan. Jag förstår att man inte vill chansa hur som helst men det är inte en IVF ni ska göra utan ett FET och några glas vin/öl påverkar inte det.

Gift med A.
  • Cahela

anlo: Jag förstår verkligen hur du tänker kring festande för det dilemmat har jag varit i många gånger. Nu har jag ätit pergo förra veckan och jag drack vin och öl varje kväll om så bara ett eller två glas. Vid IVF är jag återhållsam men inte annars. Hoppas du får en toppenkväll ikväll trots allt jobbigt!!
    Jag vet hur du känner med att sitta hemma och bara tänka på IVF....det är inte kul men ibland blir det så.
    STOR KRAM!!

Gift med A.
  • Cahela

Anlo och Susie: Om det skulle ge ÄL-utslag imorgon så går det att se hur tjock slemhinnan är och ev en gulkropp på fredagens VUL. Det gjorde det för mig när jag missade ÄL en gång.

Gift med A.
  • Cahela

Embla: Tänka på annat ja...det är ju lätt som en plätt när man håller på med IVF{#lang_emotions_wink}
    Jag hoppas innerligt att det går vägen för dig nu!!

Gift med A.
  • Cahela

Men ojojoj, lät lite kul mitt förra inlägg om alkohol. Förra veckan var vi i fjällen och då blev det alkohol på kvällen till maten. Annars (när det inte är semester) dricker jag aldrig något i veckorna utan bara något glas på helgen till maten...lät så kul när jag skrev att vid IVF är jag återhållsam med alkohol men inte annars {#lang_emotions_sunny}

Gift med A.
  • Cahela

Djurgårdsrutan: Oj, redan v 8!! Grattis och OJOJOJOJOJOJ vad kul med bild!!
    Gratta mannen igen från mig och hoppas att äggstockarna blir normala snart...
    vet en annan tjej som blev gravid via IVF på CvL och hennes onda gick över i typ v 16.
    Skönt att du inte har någon vätska kvar i buken. Är ni friskrivna från kliniken nu?

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen