Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

tjejer helt OT sorry.. men hade inte snoffs en andrasorterings sida?!? .. vet det har varit inne på den men har ingen aning om vad den hette ...

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen

hejhej=)..
    har precir varit ute på cykeltur med make, max å hund=) så skönt att få röra på sig=)..

funderar på å dra till villervalla på tors=P...

ringde kosta outlet å de har fortfarande intefått in pop leveransen, antagligen e den försenad sa dem.... kom på att jag behöver en massa nya jamasar till maxen med.. han har typ växt ur alla sina =S.... så där e det mer lr mindre kris snart...tänkte han kunde få lite pop jamasar=P....

• Greksmurfen
    H I L L A skrev 2010-03-30 20:23:54 följande:
    jag var där igår, men inte mkt kul i klädväg.....men hittade enfärgade POP leggings i 92 för 65 kr (ordpris 175). Men åkte mest för iittala outlet
    jo de har mkt utplockat just nu... men snart kommer den stora laddningen med kläder=P kommer ju 2 ggr per år=P..... då ska vi diiiiiiiiiiiiiiiiit
  • Greksmurfen

hejhej!!

idag var det en sväng till villervalla å inhandlade lite kläder=P... blev 2 långarmade, 1 kortarmad ett par byxor å 3 par mössor=).. all på 50% =P me like....

pust här har maxen åkt på magsjukan, kräks var 5-10min...=(..... går inte ens få i han 1 msk dricka utan att det far upp....=(.........

• Greksmurfen
    H I L L A skrev 2010-04-01 20:28:18 följande:
    Vart köper du Villervalla ? Hoppas Max kryar på sig snabbt!
    ingelstad mylla heter butiken....=)..
    jo få hoppas han piggnar på sig...
  • Greksmurfen

gomorn: här e vi hemma efter en helnatt på akuten med maxen med 2påsar dropp...
    han kräktes 23ggr inom loppet av bara 5 timmar.. var jäteslö å trött....
    bttre nu med tarmvila men nu så har vi precis börjat ge han lite dricka matskedsvis går allt bra så kanske vi kan ge han lite välling mot kvällen med.

• Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-04-02 09:26:53 följande:
    Men oj då! Stackaren! Hoppas han blir bra nu då. Kramar
    jo han reagerade inte på ngt igår alls så man blev ju rätt orolig för lilleman....
    så typist att det ska komma nu lagom till påsk...
    blir vella att vi får vara hemma själva imorn =S...... men vil juinte att man ska smitta ngn eller att maxen ska må dåligt..
  • Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-04-02 09:32:46 följande:
    Förstår att du blev orolig. Måste ju varit jätteläskigt.
    jo ens barn e ju det viktigaste man har så är det juh....
    Ocikatten skrev 2010-04-02 09:53:36 följande:
    Usch, vilken natt! Läskigt när man inte känner igen sina barn, då blir man rädd! Hoppas det går mot bättring nu.
    jo, lskigt nr man inte känner igen dem små liven.. nu ligger han i vår säng å tittar på teletubbies=)... tro han kommer somna snart ser rätt trött ut....

pratat med min lilla mamms med blir till att fira påskafton hemma själva så kommer hon å hälsar på, på kvällen med lite påskmatrester =P.... man får göra det bästa av situationen...

vill inte smitta dem andra små barnen elelr min mormor som kommer dyka upp... min brorsdotter som är 4 nu kan bli väldigt dplig om hon börjar kräkas å inte få i sig vätska ich med att hon har biotinbasbrist (det man tar som prov när bebisen är nyfödd) så vill inte riskera det heller..

så vi får mysa här hemma... få vella måla lite ägg å så istället=)..
  • Greksmurfen
    Kristyr skrev 2010-04-02 10:45:23 följande:
    usch stackars maxen
    jo=S... nu har han iaf fått behålla 0.75 dl saft... dock e han risig i mage nnu med... så det har redan blivit helombyte idag å ett bad... kan säga så här med att handspritflskan går het =P.......

hur e det med bebbe i magen =) ??
  • Greksmurfen

gomorn..
    här blir det att fira påskafton med båda mina herrar som åkt på vinterkräksjukan =S..
    jo inatt var det makens tur å springa å kräkas=S...

tro inte det e ngn som vil ha oss på besök idag=P......... hmm jag ska ju jobba imorn, tro inte maken orkar ta hand om sig själv å maxen.... vet inte vad ja ska göra redigt... e ju inte lockande för ngn at komma hit heller å passa lileman.....

• Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-04-04 09:09:11 följande:
    Hej i tråden! Vi har kunnat stanna hemma inatt. Skönt!
    va skönt=), hoppas han iggnar på sig lille E =)....

här har jag än så länge klarat mej från magjukan... både max å maken har nu haft/har det...
    hoppas jag slipper få det med...men peppar peppar å lie handsprit på det =P......

för övrigt så tro ja det ee slutshoppat fram till salgen nu.. dax å börja spara..(lr ja lite pengar lä vella gå åt ppå baby å barnmässan  =P )...
  • Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-04-04 09:54:48 följande:
    Ja det gör han säkert. Men han har feber och hostar en massa idag med. Skönt att du sluppit bli sjuk hittills. Mår Max bättre nu?
    jo maxne är bättre nu, blev en annan unge när han fick i sig droppet på barnakuten...
    usch han var ju helt slut.. nu e det bara mga blöjbyten =P....men han krks iaf inte å han e mer pigg å alert å leker=).... så det känns sååå bra=)

hmm denna veckan på kosta få in sitt =P.. hoppas jag på iaf....
  • Greksmurfen

hejhej!
    tittar in en snabbis ser harr grekis namn nämns
    salg tider e ju det bästa som finns hahaha kan det bli bättre för oss shoppingtokiga=P..
    jag längtar till fre=P baby å barn mässan=)

åker på fre å hem samma dag tyvärr... blir jag å syrran härifrån vad det ser ut som, hmm var det ngn mer som vill ha skjuts upp lr?....blir ju en lång heldag ev råka åka förbi gekås på vägen hem om det orkas med =P..... ngn timme sisådär=P

• Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-04-05 11:27:53 följande:
    Japp jag har varvat med ipren och alvedon. Brukar funka men inte idag. Inte igår heller. Tar bara ner febern lite.
    usch stackar lilleman=(.. men du ge ipren och panodil samtidigt på maxdos.... så borde febern börja ge sig neråt lite bättre så fick vi göra med maxen då den inte skjönk när vi gav vartannat alvedon å vartannat ipren...
    på barnakuten sa dem att ibland måste man ge båda samtidigt för att det ska ha tillräcklig effekt... har du testat det?
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-04-05 14:35:07 följande:
    Nån som har några bra vikt upp gång tips för barn? Ella står still i vikt, hon gick ju ner rätt mycket när hon var sjuk länge, men jag trodde nog hon hade tagit igen lite av det. Hon vägde i januari 13,5 kg, nu nästan 3 mån senare väger hon 12,5 kg och har gjort sen slutet av februari
    deicker hon välling??? isåfall kan de be å få special kalorivälling... finns tillägg andra med för barn att få för att öka på vikten.. prata med bvc läkaren elelr ngt å få dietist kontakt=)
  • Greksmurfen
    H I L L A skrev 2010-04-05 16:35:32 följande:
    Åhhh jag hade gääärna åkt med dig !!! Men är numera gräsänka hela veckorna...kanske kan få skicka nåt litet bud med dig? Hur dags åker ni härifrån ?
    blIR ATT ÅKA TIDIGT RUNT 06.00 TROR jag det bär av mot gbg (oh capslook)
    de första som kommer in får goodiebag =P å den vill man ju inte missa...hihi gratis e gott heter det   

går bra å skicka bud.... ngt speciellt?
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-04-05 15:18:52 följande:
    Japp, välling är typ det enda hon får i sig ordentligt i matväg Ska till barnläkaren nästa vecka så jag kan prata med henne om det kanske Tack för tipset!
    men be å få remiss till dietsit elelr om du bara ringer bvc så kan du få kontakt redan samma vecka tror ja.. brukar gå snabbt=)... tror special vällingen hter MAX =P om ja inte minns fel hihi
  • Greksmurfen
    H I L L A skrev 2010-04-05 17:48:03 följande:
    Funderade ett stund att be mormor passa barnen, men hon är inte så morgonpigg tyvärr. Jag inboxar dig via faceboken ang bud, är det ok ?
    de kan juövernatt hos mormor annars =P.... men annars bara lägg en lista till facebooken=)...

stormis: ah glömde juh bort att vi har vår egna dietsit i tråden
    var minimax ja menade.. max kusin hade den som mindre som välling vet jag så då var det nog sondnäringen han hade....

busbellan: ja man har lov att klaga här=P...... hur ville du göra på fre? behöver bara veta eftersom jag åker iväg imorn å sen e ja inte hemma förrens sent på tors kväll..
    ska upp till stockholmi igen =P för studier sen somsagt gbg på fre morgon =)

lillronya: nmen stackars liten plutt=(..... hoppas att febern släpper så han slipper droppeländet=S..... e ju inte skoj för dem små å behöva stickas=(.... kram
  • Greksmurfen
    Stormis skrev 2010-04-06 14:00:47 följande:
     Inboxa mail och bud (sen när ni tittat och bestämt er) så kan jag maila bilder. Har redan förberett för T/FB annars...
    åhh trevligt=P

tittar in en snabbis =P.... kom precis från jobbet nu e det dax å packa för vidare transport till sthlm å l´plugg nga dagar=)..

GAh ni har vella alla läst om dubbelmordet här i växjö?? står ju som första rubrik på alla tidningar typ ... visade sig att det är en granne t mej {#lang_emotions_surprised}.. usch vad skrämmande =S...
    bor i ett av dessa tre hus som står här....vet dock ej vart eller vem det är...
    spooky =S...
  • Greksmurfen
    Kristyr skrev 2010-04-06 16:24:04 följande:
    Läskigt! Välkommen till huvudstaden!
    jo redigt läskigt =S.... av alla ställen i världen så bor hon granne hehe hur stor är sannorlikheten lixsom =S....

tackatackar =)... ska bo hos min kusin såm bor i vårby.. men han får gott möta upp mej på t-centralen.. vill inte villa bort mej hahahaha...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16