• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Smileycat skrev 2010-01-07 23:50:54 följande:
    Hahaa.. ok..Ja, han har nog lärt sig gå för tidigt tycker jag iaf.. För Ebba hade iaf stl 18 när hon var 15mån o då gick hon lite småstaplande, då fanns det iaf lite skor på sommaren..Men han har gått iaf en månad nu så han går ju riktigt bra, och har precis vuxit i stl17 ,ja iaf då vi mätte på stickan, ska mäta cm så man kanske vet om man hittar några små i stl18 eller så typ.. men finns ju typ bara "tunna skor" så smått ju.. *muttrar*
    *skrattar* Maken fick åka till affären medans vi fortfarande låg på BB för 13-15sockarna var för små... Pytte gick på riktigt vid 11 månader då var hen typ 71 cm, hen började stappla någon månad och några cm tidigare. Dock var det sommar så det var mycket barfota.
  • JsN
    Smileycat skrev 2010-01-07 23:59:32 följande:
    ska försöka mäta.. Han ligger o snarkar här bredivid..
    Tänk på att du ska mäta när han står med vikt på foten. (Inte så lätt med såna småttingar)
  • JsN

Ja, ja, jag sprang på ett velourtyg i tygaffären idag som bara skrek om att bli en filt. Det blir inte såååå mycket billigare, speciellt inte som jag får göra jobbet själv. Ena sidan blir röd med orange stjärnor, andra sidan orange, kommer bli perfekt med orange buggan!

• JsN
    Greksmurfen skrev 2010-01-08 21:46:58 följande:
    jo han kliar å kliar sig juh =S..... det kom över en dag så har ingen aning vad de kommer ifrån sitter främst runt handlovarna å i nacken å bakhuvudet....
    Kan det inte vara kylan? Eller mössa, halsduk och vantar?
  • JsN
    Buttelina skrev 2010-01-08 22:19:30 följande:
    hmm så säljer man för 200kr så är det inte så mycket oförändrat, men säljer man för 201kr så jäklar har det blivit dyrt
    Nja,
    200 kr -> 18 kr (3+0,075*200)
    201 kr -> 18,04 kr (18+0,04*1)
  • JsN
    Stormis skrev 2010-01-08 22:28:01 följande:
    Som vanligt har du stenkoll
    Jo, när det gäller siffror har jag viss koll (men så har jag också en väldig massa högskolepoäng inom ämnet )
  • JsN

Igår kunde jag inte somna utan möblerade om vardagsrummet i huvudet, idag fick jag med mig maken på att prova. Och jag tror jag är hyfsat nöjd. Men fakta kvarstår, vi har fel möbler för rummet. Stormis,duvillinte bli avmed era fotöljer ?

• JsN
    Tjollabolla skrev 2010-01-11 14:20:00 följande:
    Phu. Hemma med en TRÖTT Milo. Han som alltid sover middag hade inte haft ro att somna idag. Fasen vilken jobbig kväll o eftermiddag vi kommer ha... Nu får han INTE sova!
    Bollibompa på datorn en stund? Svårare att somna då än vid TV:n.
    Extra fruktmellanmål?
    BAda badkar?
    Hjälpa till att sortera tvätten?
    Göra snölykta? 
  • JsN
    Tjollabolla skrev 2010-01-11 14:36:27 följande:
    Med tanke på att jag inte kan röra mig går det mesta av dom alternativen bort Bada honom klarar jag inte, gå ut är omöjligt, tvätta klarar jag inte. Han får vila och kolla på film en timma nu så hoppas jag vi kan åka till mina föräldrar sen, annars blir det JOBBIGT. Men han brukar aldrig somna när han kollar film, så jag hoppas han inte gör det idag heller..
    Och jag som tyckte att jag verkligen valde aktiviteter som inte krävde någon rörelse av dig.

Pytte klättrar själv i och ur badkaret, jag sitter på toastolen och umgås. Bad brukar vara ett effektivt sätt både att varva ner övertrötta barn och att hålla likaledes övertrötta barn vakna en stund till. Rena blir de kanske inte av den typen av bad, men man fördriver lite tid!

Samma sak med att få välta ut tvättkorgen och lägga i högar enligt mammas instruktioner, vem vet han kanske tom kan stoppa in en maskin i tvättmaskinen Annars får han väl lägga tillbaka tvätten i tvättkorgen sorterad.

Även snölycktebyggandet involverar ju inte någon rörelse av dig. Ta med en papp eller stol att sitta på.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16