Inlägg från: snigelinan |Visa alla inlägg
  • snigelinan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Busbellan skrev 2010-02-21 23:38:36 följande:
    Nu kan jag gå och lägga mig. Sambon ringde från sjukhuset precis och de blir kvar där i natt. Ella hade lunginflammation och får ligga med dropp i natt, ska även få antibiotika intravenöst
    Men lilla skruttan då! {#lang_emotions_heart} Vilken tur att han åkte in! Hoppas hon snart slipper vara sjuk jämt..
  • snigelinan
    Zvartaliljan skrev 2010-02-22 21:09:02 följande:
    du ska ta 98 och 110, inte mindre. De är små, 110 är precis så det passar min tjej som är 1 meter.
    Är vårens mindre än höstens? Jag tycker inte att höstens var såå liten, även om den var mindre än tidigare. Stella är 112 cm lång och har lång överkropp, hon har strl 116. Men då vill jag å andra sidan inte vika ärmarna..
  • snigelinan
    Zvartaliljan skrev 2010-02-22 21:12:13 följande:
    har ingen från höstens men vårens rosa 110 är lika liten som hennes gamla röda med lila kantband i 104
    Aha Men då är nog höstens och vårens ungefär lika. Vi har den rosa m gula kantband i 110 och den är lika stor som höstens 116
  • snigelinan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-23 07:35:12 följande:
    Tack söt! Jaa, den var verkligen fin, stortjejen blev så svis på linnet jag köpte förut så när hon såg den långärmade igår blev hon superglad! Den ska invigas idag såklart. Nu vill jag ha resterande paket idag, väntar ju på NS och lite olika Katvig från två shoppar ju.
    Vad fick E för strl i den långärmade? HUr är passformen och storleken på den tycker du, om du jämför m "vanliga långärmade molotjejtröjor"?
  • snigelinan

Godmorgon förresten

Väcktes av en tokgrävande kanin {#lang_emotions_yell} tjugo minuter innan jag skulle upp, så gladare start på dagen kunde jag ju fått Nåja, nu är vi uppe (dock inte Stella eller gubben då, som jobbat/följt os-hockey i natt) och jag och Stella ska till öppna förskolan idag

• snigelinan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-23 07:49:47 följande:
    Tack!
    Åh, du kanske har lust att mäta ikväll? {#lang_emotions_heart}
  • snigelinan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-02-23 07:53:52 följande:
    Å vet ni vad.... Det SNÖAR
    {#lang_emotions_tomte} Härligt!
  • snigelinan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-23 09:23:27 följande:
    Nu finns förresten fisktröjan i mitt galleri. Den sitter bra på dottern, lagom i ärmarna men något lång över magen, allra helst som hon envisas med att dra i den hela tiden. Men storleken mindre hade ju varit precis, ingen växtmån alls och hon gillar överdelar som inte sitter supertight heller.
    Åh, får jag komma in...?
  • snigelinan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-23 09:23:27 följande:
    Nu finns förresten fisktröjan i mitt galleri. Den sitter bra på dottern, lagom i ärmarna men något lång över magen, allra helst som hon envisas med att dra i den hela tiden. Men storleken mindre hade ju varit precis, ingen växtmån alls och hon gillar överdelar som inte sitter supertight heller.
    Förresten. Den lila stjärntunikan, är den i 122/128? Vill du mäta den också? *jobbig*
  • snigelinan
    LJ2 skrev 2010-02-23 14:24:25 följande:
    ja, i morgon med hade jag tänkt va hemma med dom.. tänkte mer om de va ok o lämna på tor? är ju över 48 timmar då om man räknar från 7 typ i morse som ha va på toa..
    Ja, då ska det vara ok

och ja, jag tycker pärlplatteskorna skulle passa bra på en kille, men jag hade kanske bytt snörena
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16