• Ziitoo

Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?

Jag har BIM idag och ingen mens i sikte, inte heller några tecken på att den kan vara på G. NADA! Tog ett ägglossningstest från CB i morse och det gav inte utslag, hittade sen en sticka från testlagret och det strecket som kom fram blev typ lika starkt som kontrollstrecket. Sa det till sambon att antingen så har jag ÄL(vilket jag inte tror) eller så är jag gravid. Vad tror ni?

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?
  • Fru R

Jag hade positivt äl dagen innan jag fick mens sist. Hade också hört att man vid grav fick utslag på äl, men det visade sig inte stämma för mig tyvärr.

Hoppas att det stämmer för dig!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Ziitoo
    Fru R skrev 2010-01-05 09:27:16 följande:
    Jag hade positivt äl dagen innan jag fick mens sist. Hade också hört att man vid grav fick utslag på äl, men det visade sig inte stämma för mig tyvärr. Hoppas att det stämmer för dig!!
    Stämde sist, men dotra. Jag både hoppas och inte hoppas faktiskt! Ska testa igen om ett par dagar. Ska försöka koppla av nu(äver om det är lättare sagt än gjort) så får man se, kanske mensen kommer då.

Hade ingen aning om att ÄL-test kunde visa positivt innan mens.
  • pingel

Jag har använt Billiga Testers äl-stickor i omgångar och bara fått starkt utslag (lika starkt eller starkare än kontrollstrecket) antingen vid äl eller vid graviditet. Annars får jag ganska svaga streck bara, ibland nästan inget.

Man får ju ofta något slags utslag, så svaga streck behöver inte betyda något. Men om du säkert vet att du är en tid efter ägglossning (alltså närmare väntad mens) och ändå får rätt starka streck så tror jag absolut att det kan röra sig om en graviditet, även om testet inte riktigt skulle räknas som positivt med avseende på ägglossning. Lycka till!

• MLT

Jag testade med äl-test när jag plussat för att kolla upp om det är sant och jag fick ett starkt äl-test ungefär en vecka efter att jag plussat med gravtest. Innan dess var det svagt och blev starkare och starkare för varje dag.

• pingel

Oj vad spännande!! Jag fick impulsen att testa själv nu då jag har bim i övermorgon och misstänker att jag kan vara gravid, och jag får ett helt sjukt starkt utslag, strecket kom före kontrollstrecket och ser dubbelt så starkt ut nu när testet är klart. Jag har helt klockrent regelbundna cykler så jag vet att jag hade äl kring 24:e, 25:e så där. Jösses, tänk om jag verkligen är gravid! Skulle vara jättekul eftersom det här är tredje försöket efter ett tidigt missfall i slutet av sommaren och jag fyller 37 i år... Har visserligen ett barn redan men skulle gärna vilja få ett till!

Men jag vill inte göra något graviditetstest förrän jag passerat bim, det är troligen svårt att få nåt vettigt utslag innan dess ändå. Kanske på fredag eller lördag. Jag kan återkomma och rapportera!

• Ziitoo

Strecket på ÄL-testet är lika starkt som kontrollstrecket är och jag vet ju med all säkerhet att det inte är ÄL för mig nu utan mens, om min kropp inte gått och blitt knäpp... vilket jag inte tror då jag haft regelbundna cyklar både innan och efter min FL med dotra. Dock så kom inte det starka strecket på ÄL-testet före kontrollstrecket =( vilket det kanske ska göra, vad vet jag... Hur som så visade CB´s gravtest negativt så ska testa igen på fredag om jag kan hålla mig. Sambon tror dock att jag är gravid och jag vill så gärna tro det själv också, även om tanken skrämmer mig lite grann.

Du får gärna rapportera sen pingel, jag håller alla tummar för dig =) Kommer givetvis uppdatera här jag också när jag vet mer.

• Ziitoo

Förresten hörrni, om det hade rört sig om en SEN ÄL så hade väl CB´s ÄL-test också visat positivt i så fall, för det ska dom väl göra vid ÄL, eller? Eller är stickorna känsligare =(

• Ziitoo

Hur som haver så gick jag på sambon ;) för om det nu är en SEN ÄL så vill jag ju dra lite nytta av den...

• Platano
    Ziitoo skrev 2010-01-04 22:56:04 följande:
    Positivt vid ÄL eller grav? Hehe
    Vid båda
  • pingel

Äh, jag kunde inte hålla mig längre i morse trots att jag bara är på dag 27. Jag fick ett ganska starkt positivt graviditetstest, jättekul! Så i mitt fall funkade det uppenbarligen, men då var det ju också ett otroligt starkt utslag på äl-testet

Lycka till alla ni andra som hoppas, nu ska jag ut och åka pulka!

Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?