• Ziitoo

Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?

Jag har BIM idag och ingen mens i sikte, inte heller några tecken på att den kan vara på G. NADA! Tog ett ägglossningstest från CB i morse och det gav inte utslag, hittade sen en sticka från testlagret och det strecket som kom fram blev typ lika starkt som kontrollstrecket. Sa det till sambon att antingen så har jag ÄL(vilket jag inte tror) eller så är jag gravid. Vad tror ni?

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?
  • hic sunt leones

niomanader.se:

"Kan ägglossningstester reagera på graviditet?

Ägglossningstest kan i huvudsak inte känna skillnad på hormonet LH (som ökar dagarna innan ägglossning och som är det ägglossningstester ska reagera på) och hormonet Beta HcG (som finns enbart vid graviditet). Detta beror på att LH och HcG är mycket lika hormon.
    HcG i olika variationer finns i kroppen även när man inte är gravid. Men Beta HcG finns bara vid graviditet.
    Ägglossningstest kan därför reagera på HcG och visa positivt när man är gravid.
    Men man ska inte se ett positivt resultat på ett ägglossningstest som ett definitivt tecken på att man är gravid. Ägglossningstest kan nämligen reagera på flera olika typer av HcG och inte bara Beta HcG. Därför ska man alltid testa med ett graviditetstest för ett definitivt besked om man tror att man är gravid. "

• Platano

Äl test visar positivt vid graviditet

• Ziitoo

Okej, tack för infon. Blir det andra strecket lika starkt som kontrollstrecket vid en graviditet? eller svagare. Saken är den att jag fått ett lika starkt. Ska köpa grav-test imorgon.

• Platano
    Ziitoo skrev 2010-01-04 22:42:17 följande:
    Okej, tack för infon. Blir det andra strecket lika starkt som kontrollstrecket vid en graviditet? eller svagare. Saken är den att jag fått ett lika starkt. Ska köpa grav-test imorgon.
    Ett äl test är endast positivt ifall teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollsrecket..Lycka till
  • Ziitoo
    Platano skrev 2010-01-04 22:45:44 följande:
    Ett äl test är endast positivt ifall teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollsrecket..Lycka till
    Positivt vid ÄL eller grav? Hehe
  • Amarone

Jag har oxå testat mig med ÄL test som visade positivt vid graviditet{#lang_emotions_laughing}

• Frozen

Jag har vid två tillfällen testat med ÄL test när jag väntat mens, på BIM, och fått två lika starka streck på stickan från testlagret. Jag var inte gravid någon av gångerna utan fick mens samma dag eller dagen efter.
    Efter mkt letande på nätet efter just det här har jag hittade jag då att LH stiger även en aning innan man ska få mens. Vilket betyder att ÄL-test inte på något sätt är pålitliga som grav-test. Det stämmer dock att de kan ge utslag på Hcg hormonet oxå, så ett utslag på ett ÄL test kan betyda att du 1) har ägglossning, 2) är gravid 3) ska ha mens inom kort

• Ziitoo

Jag tog graviditetstest idag från CB som visade negativt. Men har regelbunden mens men ingen sån har kommit, och inga tecken. Kan det vara för tidigt och testa med CB måntro? Hur känsliga är dom?

• Ziitoo

Sist när jag var gravid med dotra så visade ÄL positivt, både stickor och CB ÄL-test, men denna gång visar bara stickorna positivt och inte CB´s ÄL-test.

Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?