• Ziitoo

Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?

Jag har BIM idag och ingen mens i sikte, inte heller några tecken på att den kan vara på G. NADA! Tog ett ägglossningstest från CB i morse och det gav inte utslag, hittade sen en sticka från testlagret och det strecket som kom fram blev typ lika starkt som kontrollstrecket. Sa det till sambon att antingen så har jag ÄL(vilket jag inte tror) eller så är jag gravid. Vad tror ni?

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?
  • Ziitoo

Okej, tack för infon. Blir det andra strecket lika starkt som kontrollstrecket vid en graviditet? eller svagare. Saken är den att jag fått ett lika starkt. Ska köpa grav-test imorgon.

• Ziitoo
    Platano skrev 2010-01-04 22:45:44 följande:
    Ett äl test är endast positivt ifall teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollsrecket..Lycka till
    Positivt vid ÄL eller grav? Hehe
  • Ziitoo

Jag tog graviditetstest idag från CB som visade negativt. Men har regelbunden mens men ingen sån har kommit, och inga tecken. Kan det vara för tidigt och testa med CB måntro? Hur känsliga är dom?

• Ziitoo

Sist när jag var gravid med dotra så visade ÄL positivt, både stickor och CB ÄL-test, men denna gång visar bara stickorna positivt och inte CB´s ÄL-test.

• Ziitoo
    Fru R skrev 2010-01-05 09:27:16 följande:
    Jag hade positivt äl dagen innan jag fick mens sist. Hade också hört att man vid grav fick utslag på äl, men det visade sig inte stämma för mig tyvärr. Hoppas att det stämmer för dig!!
    Stämde sist, men dotra. Jag både hoppas och inte hoppas faktiskt! Ska testa igen om ett par dagar. Ska försöka koppla av nu(äver om det är lättare sagt än gjort) så får man se, kanske mensen kommer då.

Hade ingen aning om att ÄL-test kunde visa positivt innan mens.
  • Ziitoo

Strecket på ÄL-testet är lika starkt som kontrollstrecket är och jag vet ju med all säkerhet att det inte är ÄL för mig nu utan mens, om min kropp inte gått och blitt knäpp... vilket jag inte tror då jag haft regelbundna cyklar både innan och efter min FL med dotra. Dock så kom inte det starka strecket på ÄL-testet före kontrollstrecket =( vilket det kanske ska göra, vad vet jag... Hur som så visade CB´s gravtest negativt så ska testa igen på fredag om jag kan hålla mig. Sambon tror dock att jag är gravid och jag vill så gärna tro det själv också, även om tanken skrämmer mig lite grann.

Du får gärna rapportera sen pingel, jag håller alla tummar för dig =) Kommer givetvis uppdatera här jag också när jag vet mer.

• Ziitoo

Förresten hörrni, om det hade rört sig om en SEN ÄL så hade väl CB´s ÄL-test också visat positivt i så fall, för det ska dom väl göra vid ÄL, eller? Eller är stickorna känsligare =(

• Ziitoo

Hur som haver så gick jag på sambon ;) för om det nu är en SEN ÄL så vill jag ju dra lite nytta av den...

• Ziitoo
    pingel skrev 2010-01-06 11:07:49 följande:
    Äh, jag kunde inte hålla mig längre i morse trots att jag bara är på dag 27. Jag fick ett ganska starkt positivt graviditetstest, jättekul! Så i mitt fall funkade det uppenbarligen, men då var det ju också ett otroligt starkt utslag på äl-testet Lycka till alla ni andra som hoppas, nu ska jag ut och åka pulka!
    Grattis, kul =D

Jag fick ju också ett starkt utslag på ÄL-testet i form av sticka, men inget på graviditets test =( Har dock inte fått mens än så lever på hoppet lite! Ska testa igen på fredag, om jag kan hålla mig.
    missmoneypenny skrev 2010-01-06 12:09:40 följande:
    Hej Vill bara tillägga att jag testade med ett överblivet CB digital ÄL test i dag och fick plus, och jag är i 5e veckan, så det kan helt klart ge positivt om man är gravid
    Fick positivt både på ÄL-test i form av sticka och CB digital ÄL-test när jag var gravid med dotra, men bara på en sticka nu... men å andra sidan har jag inte fått positivt på graviditets test än heller så avvaktar...
  • Ziitoo
    pingel skrev 2010-01-08 09:40:55 följande:
    Hur går det Smuffen, har du testat nåt mer?
    Testade negativt idag igen, men ingen mens i sikte =( Blir tokig här!
  • Ziitoo
    pingel skrev 2010-01-08 10:05:12 följande:
    Fortsätter att hålla tummarna då
    Ja tack, även om detta känns sjukt segt...
  • Ziitoo

Jag tog ju ett graviditetstest imorse och när jag kikade på det för några timmar sen så fanns ett yttepytta svagt streck bredvid kontrollstrecket, sambon såg det också. Ett litet hopp tändes i mig även om jag vet att man inte ska kolla av ett test efter så lång tid... Ska testa mig imorgon igen, får kika noga noga noga då. Sambon sa det, kanske fanns det där yttepytte strecket imorse också bara det att jag inte såg det...

• Ziitoo

BIM + 5 idag och ingen mens, däremot en konstig känsla i magen + en himla dålig mage... Symptom? Ingen aning.

Tog ett graviditetstest för lite mindre än en timma sen och tyckte mig ana ett yttepytte svagt streck bredvid kontrollstrecket. Men kan lika gärna vara ett spökstreck eller inbillning känns det som... Man måste verkligen kolla NOGA. dock kikade jag på det nu igen och nu syns det där yttepytte svaga lite starkare. Men nu är ju testet ogiltigt så jag vet inte vad jag ska tro...

• Ziitoo
    Mamma Bondesson skrev 2010-01-09 10:02:55 följande:
    Har du provat att testa med clearblues digitala? Där kan man verkligen inte missta sig! Där står det antingen Gravid eller Inte gravid =) Rekommenderas starkt ;) När vi äntlige plussade så kunde jag knappt tro det och var rädd att jag hade tolkat plusset fel så jag köpte ett digitalt test samma eftermiddag för säkerhets skull =)
    Plussade med en sån när jag vänta dottern i och med att andra test var så svaga, testade då innan BIM.

Kikade på apoteket här nere och här finns inga digitala =( men har funtat på och klicka hem ett från nätet. In till stan drar jag mig inte i denna kyla, om sambon inte får för sig och ta bilen i eftermiddag kanske. Får höra med han =)
Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?