• pingel

Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?

Jag har använt Billiga Testers äl-stickor i omgångar och bara fått starkt utslag (lika starkt eller starkare än kontrollstrecket) antingen vid äl eller vid graviditet. Annars får jag ganska svaga streck bara, ibland nästan inget.

Man får ju ofta något slags utslag, så svaga streck behöver inte betyda något. Men om du säkert vet att du är en tid efter ägglossning (alltså närmare väntad mens) och ändå får rätt starka streck så tror jag absolut att det kan röra sig om en graviditet, även om testet inte riktigt skulle räknas som positivt med avseende på ägglossning. Lycka till!

• pingel

Oj vad spännande!! Jag fick impulsen att testa själv nu då jag har bim i övermorgon och misstänker att jag kan vara gravid, och jag får ett helt sjukt starkt utslag, strecket kom före kontrollstrecket och ser dubbelt så starkt ut nu när testet är klart. Jag har helt klockrent regelbundna cykler så jag vet att jag hade äl kring 24:e, 25:e så där. Jösses, tänk om jag verkligen är gravid! Skulle vara jättekul eftersom det här är tredje försöket efter ett tidigt missfall i slutet av sommaren och jag fyller 37 i år... Har visserligen ett barn redan men skulle gärna vilja få ett till!

Men jag vill inte göra något graviditetstest förrän jag passerat bim, det är troligen svårt att få nåt vettigt utslag innan dess ändå. Kanske på fredag eller lördag. Jag kan återkomma och rapportera!

• pingel

Äh, jag kunde inte hålla mig längre i morse trots att jag bara är på dag 27. Jag fick ett ganska starkt positivt graviditetstest, jättekul! Så i mitt fall funkade det uppenbarligen, men då var det ju också ett otroligt starkt utslag på äl-testet

Lycka till alla ni andra som hoppas, nu ska jag ut och åka pulka!

• pingel

Hur går det Smuffen, har du testat nåt mer?

• pingel

Fortsätter att hålla tummarna då

Svar på tråden Okej en gång för alla, kan ÄL-test visa positivt vid en graviditet?