Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Allergitråden

Prince or Princess skrev 2010-03-02 19:45:53 följande:
    vad är CF???
    cystisk fibros
  • Blå Flygare
    trållmor skrev 2010-03-02 21:49:43 följande:
    Hej! Vi har huvudbry här hemma!!! Det verkar som att Neelah inte tål att smörjas med mjukgörande medel?!?! Hon är extremt torr, mycket värre än Timon någonsin har varit (och han smörjer vi med Fenuril 5ggr/dag, samt i omgångar med Mildison). Vi har faktiskt varit så "taskiga" mot Neelah och jämfört hur hennes hud blir, eftersom vi ska träffa läkaren imorgon så vi vill ha lite kött på benen om hur hon blir av de olika smörjmedlen som vi använt. Vanlig barnolja är det som vi upptäckt är bäst, men det är långt ifrån att det hjälper. MEN när vi smörjer med mjukgörande så är det som att hennes hud börjar blöda!!! Kan det verkligen vara det, eller är det ett sammanträffande med något jag ätit? Jag helammar, och jag äter mjölk- och äggfri kost. Vad tror ni?
    Krämer innehåller allt möjligt. Om ni misstänker att hon inte tål de så testa rena oljor ist. Det ska vara kallpressade oraffinerade oljor för att vara bra för huden. Min son blev värre av div. krämer när han var under halvåret. Mandelolja (hälsokost/apotek) gjorde dock susen! Även dottern vågade jag smörja med det och då försvann ett litet envist eksm hon haft i månader. Vågar man inte med mandel så kan jag rekommendera avokado, finns numera i många mataffärer. Många tycker om oliv och raps, men de funkar inte på någon i vår familj. Men det beror säkert på hudtyp. Jag får klåda av de två (men kan äta båda utan problem).

Du har mycket kvar att utesluta om du vill leta
  • Blå Flygare

Vi har fått 1/4 VB Snabbt med fick vi beslut - vi skickade in i slutet av januari. Jag är så glad, samtidigt undrar jag hur det kan vara så olika bedömningar och handläggningstider.

• Blå Flygare
    Snutten skrev 2010-03-03 17:13:05 följande:
    Är det på båda barnen då?
    Bara S, jag ville söka på bara henne för att få från försäkringen, och om jag inte fick igenom det på båda. A är inte färdigutredd än så läk kan inte skriva intyg så det var ju också anledning att skicka in på bara S först.
  • Blå Flygare
    Frisören skrev 2010-03-03 22:19:47 följande:
    Sikken bra blogg! Är det din? Jag är ett fan iaf!!!
    Det är Miralicias blogg
  • Blå Flygare
    Snutten skrev 2010-03-04 21:00:38 följande:
    Vi har astma problems: jag har gett ca 17000 airomir puffar, 8 st betapred m.m. Och ungen hostar konstant och har en resp på ca 40-50 / min. Hon ahr hållit på såhär hela dagen. Vad sjutton ska jag göra???
    Akuten, klockan är bara 21 än.
    {#lang_emotions_nalle}
Svar på tråden Allergitråden