Mamsie skrev 2010-02-18 22:22:14 följande:
Myran, Ja snälla nån... De svaren vi får är att: - Ang röda kinder o haka så är ju de andra barnen också röda när de varit ute... - Ang röda kinder vid måltid så finns det andra barn som är känsliga för vissa saker och då blir de röda. - Ang hud; eksem / utslag / rött / torrt / klåda så har de andra barnen sååå torr hud nu på vintern och de får be föräldrarna smörja dem. MEN JAG SKITER I DE ANDRA BARNEN! Hör vad jag säger : Ge medicin först och fundera sen. OK? Tänk när vi också når dithän att de inte gör en egen medicinsk bedömning utan handlar istället enligt instruktioner om det enskilda barnet?! (hur mår dina knoddar nu förresten?) //
Jadu. Byt avd
Skillnaden nu är främst att dessa fröknar LYSSNAR och respekterar den info de får. De ifrågasätter direkt till mig när infon ges, inte i kafferummet efter jag gått.
Och hur mår mina. Tja, S mår riktigt bra i astman. Så bra att akuten genast ville minska medicinen för det kan ju inte vara bra med så mycket kortison. Öööhhh, kan det vara så att det är kortisonet som gör att hon mår så bra kanske, att vi inte varit inne till akuten på ett helt år för astman. Och som vår läk sa; det är väl skönt om hon får må bra med NÅGOT. Magont dagligen. Förstoppad och lös varefter laktuosen ändras och vad hon äter. Äter ffa små portioner. Humör efter det. Men nu har hon växt lite, och är inte längre underviktig
Krävs bara att måltiderna tar över en timme varje gång...
Albin? Ja, han växer och frodas, flåsar och väser
En glad liten skit, men som föredrar bröst före sked. Synd bara att jag måste jobba snart, annars hade det väl inte gjort så mycket. Eller något alls
Har sluppit förkylningar nu sen han övermedicineras - dock inte med så hysteriskt mycket kortison som akuten tyckte vi skulle ge (så det är ok att ge honom väl över fass-rekomendationer men inte S en bit under max-dos?? Nåja, han tar en annan sort som är från 4 år, så...) Snart ett år, så det börjar väl bli dags att provocera snart. Borde nog göra det medans jag ammar men vet inte om jag vågar innan jag kollat med läk. Ska kolla upp hur jag ska ge betapred i så fall, även om han bara reagerat med magen innan. Denna tråd har ju varit lite olycksdrabbad på sistone
Är väl ägg jag vill provocera, fisk o skaldjur känns läbbigt!