Allergitråden
Kavat: Jag kan iallafall lugna dig med att här funkar dagis bättre än närmsta släkten
Kavat: Jag kan iallafall lugna dig med att här funkar dagis bättre än närmsta släkten
Resan till danmark gick bra, lätt att vara "krånglig" när det är lågsäsong Hade innan kollat upp vad allergenerna heter på danska, det var skönt så det inte skulle bli missförstånd. Hette i princip samma, men när man VET och inte bara chansar känns det tryggare. Resan var bra i övrigt också, A hann precis bli av med febern innan badet så han kunde premiärbada på badhus. Har planerat det hundra ggr, men vi blir alltid sjuka. Jag höll mig till vi kom hem, nu är det jag som har feber och öronvärk. Henrik håller på att bättra sig så imorgon blir jag själv med barnen. Lättare att sjukskriva sig från jobb än barn, och maken har precis VABat. Så jag vågar inte om jag inte typ hallicunerar Nu väntar soffan (som förvandlats till en bäddsoffa) igen!
Nu ska vi testa en ny medicin på S. Lomudal nånting som ska ges 4 ggr/dag 15 min innan måltid. Förhoppningen är att det ska minska magontet så hon äter mer. Lite jobbigt med medicin så ofta, men vi får väl ge det ett försök! Läk trodde mer på den än på antihistamin eftersom S bara har magot och inte eksem. Denna skulle kunna funka bättre just när det bara sitter i magen. Jag nästan hoppas att den inte hjälper så vi kan testa antihistamin ist
Frisören: Löss har vi lyckligtvis klarat oss utan. Visst kan naturliga saker vara allergena. Vad är mer naturligt än mjölk, ägg, jordnötter, pollen, katter... Det brukar ju vara fördelen med apotekets varor att med alla kemikalier så är de i alla fall inte så allergiframkallande