Frisören skrev 2010-03-01 06:51:57 följande:
Hej. Kikar in en snabbis och slänger in en fråga. Behöver era råd här... H mår inte bra som ni vet. Hon har sakta med säkert tappat 3 kanaler i vikt och 1 kanal på längd. Fredag:En kaskad spya på morgonen (kan hända ibland) Var vi hos en ny dietist på KS. Hon räknade ut hennes tot. näringsintag under en BRA dag som fsk:ans dietist poängterat. Havana låg under i allt, spec. D-vitanim, järn och kalcium. Vi fick hem Duocal som är en näringsberikande produkt... Fre. somnar hon 18.30 sover till 9 nästa dag: 14h Lör: åkte vi in med henne. Hon hade sovit hela dagen, förutom ett kort uppvak vid 9. Det gick knappt att få liv i henne. Men hon kissade och drack, så vi fick åka hem eftersom hon har en tid hos läkaren idag. Hon hade även fått utslag på kroppen, likadana som hon får vid allergi, så när vi kom hem gav jag Aerius. Totalt sov hon 33 av 36 timmar. Åt lite när hon var vaken, lekte inget... osv. Sö: Utslagen mestadels borta. Börjar hon få dirée men allmäntillståndet var bättre. Mycket bättre. Hon äter lite leker sover som vanligt. Mot kvällen upphörde diareérna. Jag ska ta med henne till läkaren trots att hon haft diareé för någon hjälp MÅSTE hon få! Men frågan är, kan det ha varit den här Duocal som ställde till det så för henne?! Jag fattar inget... Hon fick även fågel 2ggr.under förra veckan, tror att det var i måndags och onsdags. Redan efter 1:a tyckte jag att jag såg lite utslag komma smygande. Men de gav fågel dagen efter ändå. Men kan en sen reaktion se ut såhär?
Med tanke på att hon fått det innan verkar det ju misstänkt, men jag vet inte på vad i det hon skulle reagera. Kan det vara en extrem form av paltkoma? Hade det varit reaktion på glukossirap skulle hon rimligtvis reagera starkare på annan mat hon äter, samma med fetterna. Sen är det emugleringsmedlet jag inte känner till.
Funderar på varför vi inte fått den, vi har andra. Vår dietist sa att det inte fanns några fettpulver utan mjölk. Men vår dietist är inte känd för att ha koll
S har ist fått två drycker hon totalratar (den ena säger hon är god, men det har så gräddig koncstens så jag tror det är det som sätter stopp för hon dricker den inte ändå) och ett pulver som jag blandar i vällingen och en del annat.