Allergitråden
Hej, tjejer! Här hemma hade vi också en allergisk reaktion, en medelmåttig.
K stora tjejen fick Amimox efter en infektion i hennes op sår. Hon har ätit en hel kur innan och jag sa att hon tål det. Femte dygnet, när hon hade fått på kvällen ca. 5 min efter så säger hon att det kliar. Och som ni vet så går det ju löss på fsk och jag tänkte - jäklar! Nu har vi fått löss!
Jag sa till henne att somna, men hon kliade sig som en tok. När jag sedan tänder lampan så ser jag att hon har massor m nässel på hals, bål, nacke och rygg. Jag går för att hämta Aerius (eg. lillasysters) då kommer världens kaskad spya, samt indragningar och hosta. Läpparna börjar svullna. Jag ger airomir. Jag ser ganska omgående att det iaf inte blir värre och jag har en Anapen hemme (även den lillasysters) så vi avvaktar. Konstigt nog så släpper det ganska fort!
Så nu har hon blivit remitterad till mottagningen även hon.
Tre dagar efter börjar hon få ont i snippan och är allmänt gråtmild. Jag tänker såklart på svamp. Men får inte titta. På kvällen är det dags för badet, jag tar av henne trosorna och ser en MASSA blod så in till akuten. Jag som mamma befarade såklart det absolut värsta, det man inte ens vill tänka på!!!
Väl inne säger de att det inte alls är ovanligt att små flickor petar upp saker där.
Testerna visar inget protein,nitrit el. blodkroppar.
Läkaren sa, ja, men det kan komma lite blod om man har ex. streptococker el svamp. När jag sedan visade mängden blod sa hon rakt ut OJ! Sedan kom ett helt team och tittade på min stackars flicka som inte alls tyckte det var särskillt mysigt att ha ett gäng främlingar tittandes mellan benen. Hur som, mödomshinne och en annan "grej" var helt orörda. Inget har hänt henne så.
Vi har tagit prover för att se vad hon har drabbats av samt ska även hon få bada "lila-bad".
Kändes viktigt att skriva om det här eftersom jag blev skärrad, och om någon av er som har döttrar råkar ut för en blödning så var LUGN. Det behöver inte batyda det värsta...