EL I skrev 2010-01-07 20:16:30 följande:
tack alla för råden! ska nog testa att ta bort ägg först, verkar ju enklast i alla fall... blå myran: är jättedålig på det här med krämer eftersom varken jag eller mina barn hafat problem med det tidigare, någon tjock kräm som är bra? körde miniderm först i några veckor utan nån effekt, men det kanske tar längre tid? En ytterligare fråga till er med barn med samma slags eksem. Min son har några "outklarade" problem eller vad man nu ska kallade. Han har varit JÄTTEROSSLIG sedan han var nyfödd. Speciellt när han äter eller dricker, men det finns där jämt, men blir sämre när han äter o dricker. Något ni känner igen? Har frågat på
bvc men de verkar inte vilja ta tag i det utan tycker att jag ska söka barn mott, men jag tycker inte han har nåt problem med själva andningen utan "bara" är rosslig o därför har jag avvaktat. Han är sedan väldigt "grinig" i perioder. Det är SÄLLAN han är riktigt nöjd. Vissa dagar är ok, men andra är outhärdliga. Svårt att veta om det är hans personlighet eller nåt annat. Han vaknar 8 av 10 nätter, och skriker panikartat men det verkar inte vara magont för när han fått mjölk i sig o får ont i magen så kryper han ihop som en boll och skriker mkt längre tid. Han HATAR vagn, bil osv, som INTE gör att man bär på honom istort sätt. Kan detta höra ihop eller är han bara "tjurig"??
Allergi på fråga 1, 2 och 3.
Förmodligen gör det han äter och dricker att han svullnar lite i halsen och/eller blir slemmig, så det kan försvinna om ni får bort det han inte tål. Men sen är ju vissa barn sådana av andra orsaker också.
Vi bar jämt på min son i bärsjal fram tills vi fick bort allt han inte tålde. Han var jätte grinig och jag kunde aldrig sätta honom på golvet, babysittern, i vagnen, bilen eller någon annanstans utan att han skrek efter några sekunder. Detta höll på fram tills han var 10 månader och vi fick bort allt han inte tålde.
Så jag tror inte att din son har dåligt humör, jag tror han har ont för att han är allergisk.