Jag krävde i princip snitt direkt på klara samtalet om vi skulle få ett barn till. Det gick inte och jag förstår i viss mån varför. De de kunde erbjuda tror jag var en genomgång till när jag väntade andra barnet samt en bättre uppföljning vid den förlossningen än vid första.
De barnmorskor som jobbar med klara samtalen jobbar även på förlossningen, vet inte hur det fungerar när det väl är dags.
Nu fickjag planerat snitt med andra sonen men det satt långt inne, jag ville inte alls genomgå en "vanlig" förlossning till, eftersom jag blev snittad med första visste jag vad det innebar. Efter ha pratat med en läkare på spec mvc gick det igenom mest för att jag vägrade att ens försöka och var i vecka 36 just då.
Prata med dem och hör vad de säger, tror säkert att du kan ställa mer krav. Om inte annat vet du nu att du bara kan be om att få byta bm. Sen går det ju att skriva i förlossningsbrevet eller ännu bättre få in det i journalen vad du önskar.
Lycka till med allt, jag känner igen det du skriver och hoppas att du får ordning på det!!