• Lonicera

Någon som varit på klarasamtal i Västerås?

Jag har inte varit på Klara, men det är viktigt att få tala ut om en tuff förlossning så att du kan lägga den förlossningen till handlingarna.

• Lonicera
    wildamamman skrev 2010-01-06 00:41:00 följande:
    Heleri: Min förlossning gick väl egentligen också bra.. Men kände mig "överkörd" då läkare och BM inte lyssnade på mig och det blev komplikationer för sonen. Även eftervården var katastrofal både för mig och för sonen och jag känner att det ligger och maler i bakhuvudet fortfarande. Frågorna är många men jag vet inte hur eller vart jag kan få svar på dom. Fick nyss reda på att jag skulle fått gå på "eftersamtal" på BB men jag har inte fått någon kallelse till det. Sonen föddes då bakterierna härjade på 69:an, i somras. Vården och allt däromkring på avdelningen var katastrof Tror du jag skulle fylla Klarasamtals-kriterierna?  Är det något för mig eller hur kan jag annars få klarhet i allt?   Detta var min andra förlossning, första i V-ås. Så som jag känner nu så vill jag ALDRIG mer föda i Västerås!!
    De är riktigt dåliga på att hantera vaginalförlossningar på förlossningen i Västerås. Min liknar mest ett riktigt dåligt skämt och en riktig uppvisning i inkompetens!

Remisserna har de ingen koll alls på hos kvinnokliniken, varken de som kommer från familjeläkare till kvinnokliniken före förlossningen eller de remisser som de själva skickar INOM kvinnokliniken efter förlossningen.

Jag blev lovad att få prata med någon om min svåra förlossning och om det sjabbel som var då. Nu har det gått 3,5 år och jag har fortfarande inte fått någon kallelse!

Däremot är de duktiga på att utföra planerade kejsarsnitt.
Svar på tråden Någon som varit på klarasamtal i Västerås?