• Lapsang

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Grattis Tetinne!! Håller med om att det verkligen är skillnad på magstorleken! Jag har ungefär lika stor som du. Jag ska också på UL v 32, för att kolla tillväxten.

rasmusnalle: vad härligt med din mamma! hur mår hon?

mermaid: välkommen tillbaka! undrade just vart du tagit vägen! låter fruktansvärt att jobba 12h/dag som gravid! jag orkar knappt jobba 8 timmar!

• Lapsang

Ewing: skönt att du inte har graviditetsdiabetes! Jag har inget tryck över blygdbenet, men när jag tog en långpromenad häromdagen fick jag lite ont i svanskotan och sen hade jag lite ont i ena höften dagen efter. har dock haft ont där ibland innan med, dock ej svanskotan. Kan vara tidiga tecken har jag hört.

{#lang_emotions_flower}v 16. (15+0 - 15+6){#lang_emotions_flower}
    * Ewing BF 25/8-10 RUL 31/3
    * Closer BF 26/8 RUL 29/3
    * Ammy01 BF 29/8 RUL 5/4
    * 7879 BF 29/8 RUL 30/3

{#lang_emotions_flower}v 17. (16+0 - 16+6){#lang_emotions_flower}
    * Mermaid BF 15/8
    * Pluttens mamma BF 18/8 RUL 16/3
    * Rasmusnalle BF 18/8 RUL 29/3

{#lang_emotions_flower}v 18. (17+0 - 17+6){#lang_emotions_flower}
    * Lallalo BF 3/8
    * Bäbifabriken BF 15/8 RUL 15/3

{#lang_emotions_flower}v 19. (18+0 - 18+6){#lang_emotions_flower}
    * Goding80 BF 2/8-10 RUL 4/3
    * Tetinne BF 4/8-10 RUL 5/3

• Lapsang

Tetinne: glömde svara på din fråga om bilder. Lägger kanske upp ngt senare, men just nu har jag så mkt med en enda röra hemma (har nyss flyttat, renoverar nu för fullt) så tror inte jag får tummen ur att göra det just nu... Men när vi fått ordning om ngn månad eller så...! Då är den ju större också!

• Lapsang

Hej hej alla! Har inte varit inne på ett tag.. Men RUL gick jättebra! Vi sa till att vi inte ville veta kön, så hon bad oss titta bort. Sen stängde hon av DVD:n, fast det var först lite senare. Så man ser när hon gör första mätningen på lårbenet på filmen och det är ngt runt mellan benen. Misstänkt pung tycker jag. Kan ju förstås vara svullnad, vad vet jag.

Ewng: förstår din oro. Jag kände mycket rörelser i v 15 och 16, det kändes INTE som tarmarna, är rätt säker på att det var lilltrollet. Men sen i v 17 och 18 kände jag knappt nåt. Men när jag var på RUL sa BM att det är helt normalt att det kommer och går såhär tidigt, det är först i v 26 man ska vara orolig om man inte känner varje dag. Har börjat känna nu igen i v 19, men det känns lite annorlunda än tidigare. Rörelserna är längre upp och inte lika tydliga. Hon sa att det var normalt också, att det känns inte likadant hela tiden.

Tetinne: Jo, magen är mer spänd ibland. Ibland när jag går har jag en stor tyngdkänsla i magen och ibland känns det helt som vanligt (ogravid) när jag går. Tror det beror på hur den ligger och hur kissnödig man är kanske. Kanske hur mkt mat det är i magsäcken, blir ju trångt efter ett mål mat!

• Lapsang

Tetinne: Nja, JAG är jättenyfiken och vill gärna veta, men min make säger nej så jag har gett med mig för tycker man ska välja sina strider... Jo, vi går på Mama Mia på Östermalm, Kate Fjeldseth var det som gjorde RUL på oss, hon verkar duktig.

• Lapsang
    {#lang_emotions_flower}v 17. (16+0 - 16+6){#lang_emotions_flower}
    * Ammy01 BF 29/8 RUL 5/4
    * Mermaid BF 15/8

{#lang_emotions_flower}v 18. (17+0 - 17+6){#lang_emotions_flower}
    * 7879 BF 29/8 RUL 30/3
    * Lallalo BF 3/8
    * Ewing BF 25/8-10 RUL 31/3
    * Closer BF 24/8 RUL 29/3

{#lang_emotions_flower}v 19. (18+0 - 18+6){#lang_emotions_flower}
    * Ohlala BF 17/8 RUL 18/3
    * Pluttens mamma BF 18/8 ( En liten Prins )
    * Rasmusnalle BF 18/8 RUL 29/3

{#lang_emotions_flower}v 20. (19+0 - 19+6){#lang_emotions_flower}
    * Bäbifabriken BF 15/8 RUL 15/3

{#lang_emotions_flower}v 21. (20+0 - 20+6){#lang_emotions_flower}
    * Goding80 BF 2/8-10 RUL 4/3
    * Tetinne BF 4/8-10 RUL 5/3
  • Lapsang

Goding: Grattis, du är halvvägs (mellan ÄP och BF, dvs den egentliga graviditeten med de två första icke-gravida veckorna borträknade) idag!!

• Lapsang

Tetinne: Ja, det kan ju bli en överraskning, fast vi tycker båda att det syns en pung, så. om det inte blir en tjej med pung så...

• Lapsang

Goding: Va, har ni?? Det är riktigt pissväder i Stockholm där jag sitter. Jättedimmigt och rått! men det var jättefint igår! Kul att höra var du bor förresten! Man skapar sig en bild litegrann av er andra, fast man inte har en aning! Undrar hur ni ser ut, var ni bor, vad ni gör på fritiden förutom familjelivar och känner efter puffar i magen   etc... eller är det bara jag?? (hehe fast själv är jag inte så sugen på att lägga ut ett foto på mitt ansikte, vill ju vara anonym, kanske itne så mkt för er, men för de stora massorna på internet..).

• Lapsang

Pluttens mamma: Ha ha, jag hade bestämt fått för mig att du bodde i Småland ngnstans, helt utan anledning antar jag... Kul att höra var ni andra bor oxå!

• Lapsang

Pluttens mamma: hi hi tack! Jag borde vinna en miljon eller nåt för det! (1000:e inlägget) Idag är en bra dag, det är fredag och det är solsken här!

• Lapsang

Mermaid: Åh! halvtid! superhärligt! Hur har du lyckats med det, är du sskr på halvtid eller har du bara gått ned i tid ändå? Jag skulle BRA gärna vilja gå ned i tid, men vill inte få lägre fp...

• Lapsang

Mermaid: oj, störtblödning, vad läskigt! Det visste jag inte, läser inte andra tråden eftersom jag föredrar att vara i en tråd där alla gjort IVF. Vad skönt att bebben mår bra iaf! Nej jag vet att man inte får lägre fp om man är sjukskriven på halvtid, men om man skulle gå ned på halvtid utan att vara sjukskriven så halveras ju ens SGI, det var det jag menade. Så vi som inte är sjukskrivna måste jobba heltid om vi inte vill få lägre fp...

Pluttens mamma: grattis, vad kul! är det inte väldigt tidigt?

Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!