Hej hej alla! Har inte varit inne på ett tag.. Men RUL gick jättebra! Vi sa till att vi inte ville veta kön, så hon bad oss titta bort. Sen stängde hon av DVD:n, fast det var först lite senare. Så man ser när hon gör första mätningen på lårbenet på filmen och det är ngt runt mellan benen. Misstänkt pung tycker jag. Kan ju förstås vara svullnad, vad vet jag.
Ewng: förstår din oro. Jag kände mycket rörelser i v 15 och 16, det kändes INTE som tarmarna, är rätt säker på att det var lilltrollet. Men sen i v 17 och 18 kände jag knappt nåt. Men när jag var på RUL sa BM att det är helt normalt att det kommer och går såhär tidigt, det är först i v 26 man ska vara orolig om man inte känner varje dag. Har börjat känna nu igen i v 19, men det känns lite annorlunda än tidigare. Rörelserna är längre upp och inte lika tydliga. Hon sa att det var normalt också, att det känns inte likadant hela tiden.
Tetinne: Jo, magen är mer spänd ibland. Ibland när jag går har jag en stor tyngdkänsla i magen och ibland känns det helt som vanligt (ogravid) när jag går. Tror det beror på hur den ligger och hur kissnödig man är kanske. Kanske hur mkt mat det är i magsäcken, blir ju trångt efter ett mål mat!