• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Förresten... Känner ni alltså redan en liten "bulle" på magen?! Gör inte jag {#lang_emotions_frown}, utan jag e bara allmänt svullen, men d e ju högre upp....

• Tintene
    Pluttemor skrev 2010-01-28 09:48:49 följande:
    Din lilla mår säkert jättebra!! jag e heller inte pinnsmal o då blir det lite svårare att se en liten mage..men o man går in o läser på graviditetskalendern så är det liksom inte ens förens vecka 14 som dom flesta börjar få sig en liten liten mage  
    jag har t om hört att förstagångs gravida ofta börjar få riktig gravidmage först runt v 20 (!). Jag e ju i början av v 14 nu och har mage- men en SVULLEN mage o inget annat {#lang_emotions_frown}. Ingen bulle över blygdbenet där livmodern o bebisen ligger...
  • Tintene

Jag e så mycket mindre svullen på morgonen än på kvällen..... Nån som vet varför d e så?

• Tintene
    Pluttemor skrev 2010-01-28 11:44:14 följande:
    kan man äta parmesanost som gravid?  är så nojig av mig.. vet att man ska vara försiktig med vissa ostar!
    Jag har då gjort det iallafall...- d e ju en sorts "hårdost"...
  • Tintene

Lallalo: Så skumt att vi inte har samma BF då vi hade ÄP och ET samma dag.... Även andra som haft de dagarna har 3/8 , vilket även FL räknat ut åt mig, men min IVF-läkare har sagt 4/8 så då har jag gått efter det... Fattar inte riktigt{#lang_emotions_innocent}
    De e ju inte så stor skillnad direkt men ändå...- kan hon ha sagt fel?!

• Tintene
    Pluttemor skrev 2010-01-29 08:25:34 följande:
    Vad fint det blev med listan bäbifabriken Jag har fått tid för för KUB/NUPP testet Den 11/ Feb!! Det pirrar i magen när jag tänker på det
    Jag var oxå nervös innan men kände att jag/vi ville veta oavsett resultat (trots att vi såklart hoppades på positiva besked...).
    Det kommer gå bra ska du se{#lang_emotions_flower}
  • Tintene

Pluttens mamma: usch va läskigt men underbart att höra att allt såg bra ut med Plutten!!! {#lang_emotions_smile}
    Kikade in i ditt galleri o tog mig en titt ... - SÖTIS!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_smile}

Men vad stor h*n e redan.... Min Pluttis var ju bara 58 mm i v 13 (12+2)...
    Å andra sidan så räkna datan ut just den tiden när den mätte Pluttis så d verkade ju stämma då men nu tycker jag d låter som en väldigt liten skillnad om jag jämför med din pluttis som ändå e 2 veckor "yngre"... Trodde de växte 1-2 cm i veckan ungefär...?!

• Tintene

Ewing: Ang. KUB/ NUPP så e det verkligen ett beslut du o din man måste ta. Prata igenom hur ni skulle gå till väga vid ett mindre positivt resultat t ex... Kan nog vara svårt att sätta sig in i hur man skulle reagera men tror d kan vara bra att iallfall förbereda sig mentalt på detta. Men i de allra flesta fall går de ju bra o vi e glada tt vi gjorde det-  Nu fick vi ju ett lugnande besked men hade nog velat veta o i så fall förbereda oss i vilket fall som helst.
    Sen ska man ju komma ihåg att de e inget 100% svar man får utan en sannolikhetsbedömning som stämmer i ca 90%... Ibland kan man få en högriskbedömning o sen e d iallfall ingen fara med bebisen. Oxå något att ha i tanken... Lycka till med ert beslut!

• Tintene
    7879 skrev 2010-01-30 05:24:12 följande:
    Ewing: Svårt beslut, men känner ni att ni vill kolla upp så ska ni göra det. Vi har valt att avstå.Plutten: Vad kul att ha varit på koll och så fin bild ni fick! Jobbigt med de bruna flytningarna men hoppas att de avtar nu.Längtar också till mitt VUL som är om två veckor ungefär ska bli skönt att få se den lille igen.
    Förstår att du längtar till VUL/UL!
    Längtar redan till nästa UL trots att jag såg Liten för en vecka sedan {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_heart}...
    Blir väl RUL för oss nästa gång om en sisådär 5 veckor...
    Vi hoppas de kan se könet då för vi vill båda veta innan***
    Hur känner ni inför att ta reda på könet ?!
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!