• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Jag kan bar hålla med om att jag tycker d e jätteläskigt att inte ha kontroll över situationen...- att inte veta om liten lever fortfarande... (hemska tanke!). Tänker sånna tankar typ varje dag o räknar ner tiden till den 5 mars då vi har RUL.

Jag känner typ INGENTING ju... förutom brösten som fortfarande e lite större...
    Undra hur vanligt d e att fostret dör i magen när man passerat v 12???

• Tintene
    Goding80 skrev 2010-02-13 10:55:33 följande:
    Tetinne: Jag fick träffa överläkaren på MVC förra veckan, vi pratade om min oro. Känner ju precis som dig. Hon sa att när allt ser bra ut när man passerat v 12 så är det endast 1% att något händer barnet. Jag försöker tänka på det men, men oron har sin egen vilja.
    Åh bara  1 %... ! Då ska jag försöka tänka på det. Var ju på KUB/NUPP ultraljud i början av v 13 (12+2) o då såg ju allt bra ut... {#lang_emotions_smile}
    Men som sagt d e ju 3 veckor sen...

Hur ser din mage ut annars? Vi ligger ju rätt lika du o jag... Fick för mig att min blivit lite större men nu såhär på morgonen e den så mkt plattare- vilket jag oxå blir nojjig över...
  • Tintene
    Goding80 skrev 2010-02-13 11:59:37 följande:
    Jag har lite mage nu Men min är oxå mycket plattare på morgonen, ibland nästan helt borta. Men jag tycker mest jag kännner mig svullen i magen inte som att "pyret"  ligger där inne o gottar sig. I en tajt tröja har jag ingen snygg gravidmage, ser mest småtjock ut. Men det är en mage!
    Jo men precis så tycker jag jag har d oxå...-e svullen o spänd om magen-särskilt på kvällen. Men jag längtar så efter en riktig "kula" {#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_dreamer}.

Förresten har jag lagt in några nya magbilder i mitt galleri ...

Har du några bilder? Ska genast in o kolla....
  • Tintene
    Pluttemor skrev 2010-02-13 16:02:00 följande:
    JAg får aldrig njuta och slappna av! IDag har jag fått lite bruna flytningar igen men jag åkte inte till akuten Jag gjorde UL i förrgår o då såg allting bra ut.. Varför blir det såhär Kanske för att vi hade sex i förrgår och det var länge sen vi hade det sist kanske? Ush, hatar denna oro.
    Förstår oxå din oro , men säger som de andra- är det brunt e d med största sannolikhet ingen fara, o jag tror absolut d kan vara "rester" från nån skör slemhinna som blödde lite då ni hade sex.

E det mycket?
  • Tintene
    Pluttemor skrev 2010-02-14 13:32:00 följande:
    inatt kom det oxå lite spottings.. bruna Men inte alls mycket.. Igår kände jag pluttens sprattel, men inget idag än så länge Blir så orolig bara.. Men jag ska försöka att vara lugn så länge det inte är rött.
    Men å va underbart det måste vara att känna Plutten!!! Njut av det, för det gör inte jag- skulle gärna vilja känna ett litet sprattel {#lang_emotions_dreamer}
    Varje dag nojjar jag över om lill*n verkligen lever fortfarande... (hemska tankar!)
  • Tintene
    Pluttemor skrev 2010-02-15 08:32:46 följande:
    Imorgon har jag inskrivning.. Vet ni vad man får göra på den mer än att prata och ta blodprov? Får man lyssna på lillens hjärta?
    Jag fick ta blodprov, blodtryck o urinprov o sen en massa info om kost o sånt, precis som de andra skrivit om.
    Däremot KAN man lyssna på hjärtat i den veckan du e nu , om dem nu har den utrustningen... Jag fick nämligen lyssna på hjärtat en kort stund när vi gjorde KUB/NUPP o det var i vecka 12+2...
  • Tintene
    Ammy01 skrev 2010-02-15 14:19:32 följande:
    Idag var vi på UL och vi fick se den lille. Enl BM ser allt fint ut. Det kom glädje tårar,det är helt underbart att  se den lille hur den rör sig. Vi fick välja två bilder och på ena precis som din lille Pluttens mamma han vinkade åt oss och på den andra han skrattade. Bilderna ser lite mörkare ut än på skärmen men det spelar ingen roll vi tog de iallafall. Pluttens mamma :Förra veckan var vi på inskrivning och då togs blodprov,urinprov och blodtryck. Det är för tidigt att lyssna på hjärtat inte förre v.25, då jag ska på nästa besök hos BM. Idag är jag den lyckligaste person på jorden. Rasmusnalle du skulle också på UL idag, hur gick det?
    Åh va härligt ! GRATTIS {#lang_emotions_flower}
  • Tintene
    Ewing skrev 2010-02-15 10:07:06 följande:
    Hej hej alla här inne!I morgon fick vi tid för vad som kallas KUB-skola här. D v s att vi får komma på ett ultraljud typ det man gör vid KUB/Nupp men vi får inga värden för det. Om vi vill veta mer eller om något ser konstigt ut då så blir vi hänvisade till Lkpg. Men ser det ok ut, så gör vi inget mer. Heller inget fostervattenprov. Jag är mes nervös över att se så det lever nån därinne.. och att den har rätt storlek... hua, jättenervös nu. Pluttens mamma: du ska se att det inte är nån fara med dej eller den lille. På vår inskrivning handlade det mest om hälsan och tips och råd. Inget om bebben. Fick kolla äggvitan i urinen samt en vikt (hmm...).    
    Förstår att du e nervös- det var jag med och är nu oxå inför RUL den 5 mars...
    Men du ska se att allt e som det ska! {#lang_emotions_flower} Med allra största sannolikhet e det ju faktiskt det... Och så länge man inte blöder färskt blod o eller har ont så e nog allt som det ska! Man får sörsöka intala sig det med jämna mellanrum - men d e inte alltid så lätt ...
  • Tintene

Closer: Hej o välkommen hit {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_flower} Och GRATTIS såklart {#lang_emotions_wink}
    Skumt det där med datumen, kolla med din läkare en gång till.
    Hur mår du annars? Vi e ju några här (inkl mig själv) som inte känner nåt o några besväras av illamående eller annat...

• Tintene
    closer skrev 2010-02-15 21:16:06 följande:
    Tetienne - tack för välkomnande och grattiset Och stort grattis till alla er som inte känner av illamående och dyl Själv har jag mått så jäääääkla illa dygnet runt samt att jag varit sjukligt trött. Har haft svårt att sova så länge jag kan minnas men nu sover jag som en liten baby och det är faktiskt rätt skönt.Illamående har börjat avta tack och lov och tröttheten är inte lika förlamande längre - annars allt bra. Man är ju bara så lycklig att det äntligen funkat, efter man har kämpat så länge!Ska göra KUB på fre, så jag förstår er andra, som nyligen gjort/skall göra snart, och den nervositet man känner...usch...om det ens lever nån därinne...Stort grattis till alla här som lyckats få + äntligen och kul med en tråd med andra i samma situation och "tid"Kram
    Ja man e ju så fantastiskt glad över att äntligen ha lyckats- känns ju nästan för bra för att vara sant o d  e därför jag nojjar så mkt över alllt möjligt- man e ju livrädd att detta ska slitas ifrån en ...
    jobbigt att du mått så illa men skönt att d blivit bättre {#lang_emotions_smile}

Spännande med KUB på fredag...-du ska se att d går bra {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!