Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Vacker Utsikt skrev 2010-01-14 12:25:10 följande:
    Ledsen för det negativa testet Puchiko! Förstår att det känns tungt. Kan nog vara bra att kolla med Bm ang. järnvärdet. Själv åt jag rosenrot under tiden vi försökte bli gravida. Nån annan som testat det? Jag tillhör dem som har problem med magen av järntabletterna oxå.. På inskrivningen var mitt HB under 100 och jag kämpar o kämpar med dessa jäkla tabletter. Har tom druckit Blutsaft ett tag men inget tycks hjälpa. Så himla trist att vara så här trött! Idag har jag varit hos läkaren på KK och fått veta exakt dag då vår bebis kommer att förlösas med planerat snitt.. Kändes så skumt! Han bara tog telefonen o ringde till operation, rabblade mitt personnummer o mina uppgifter o så var det klart! Nu vet vi exakt vilken dag som blir födelsedag! Mycket konstig känsla!
    Har oxå funderat på att börja med rosenrot eller något liknande men är så rädd för att jag ska få tbx de rikliga blödningarna som jag hade innan p-pillrena..
  • Puchiko
    mojutten skrev 2010-01-14 12:58:05 följande:
    Puchiko, jag kommer inte ihåg hur många gånger som ni har försökt så kanske är det lite tidigt att fundera på eventuella fel men jag tänkte bara på att jag vet om folk som har lång cykel (med ÄL) som har fått pergotime för att kunna veta att när de har ÄL och att de med säkerhet har det så det kanske är något att fundera på om dina långa cykler fortsätter.
    Slutade med pillrena i maj men har bara försökt sen augusti.. så är på försök 5 nu..
  • Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-14 14:49:34 följande:
    Har förresten lagt up två ul bilder från kubet, den har blivit rätt mycket större på kort tid! De gamla bilderna är från 22/12 och de nya från 5/1. Jag ska försöka avvakta med att kontakta kk, inte så mycket de kan göra där om något skulle vara fel. Nån bm att kontakta har jag inte direkt. Hade bara en vikarie på mvc och hon skulle knappast bry sig, tyvärr. Men om jag har tur så är det bara lite mer än en vecka kvar tills jag får göra fostervattenprov och då får jag se den igen, och vara orolig efter det igen... men då ska jag kräva uppföljning veckan efter.
    Så fin h*n är

Men om du får ont eller så får du kontakta kk.. lova det!
  • Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-14 15:58:02 följande:
    Lovar   Tack för att ni är nästan lika oroliga som mig. Lite absurdt men den här tråden är som en extra liten familj!
    så känner jag oxå Saknar er nu när vi inte träffats på så länge!
  • Puchiko

Dags för en fika snart oxå tycker jag så att tex first baby kan vara med

• Puchiko

har ingen bm, men antagligen spelar vikten in oxå. Är jag mycket väl medveten om och kämpar med vikten, har gått ner 3 kg på en vecka och imorgon är det ny vägning.

• Puchiko
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-14 18:59:16 följande:

Du är mer än välkommen att följa med både på promenaderna (se i ts för länk till promenadtråden) samt på fika
  • Puchiko
    heavensangel skrev 2010-01-14 19:45:34 följande:
    Puchiko: Hoppas på mer minus på vågen då :) Bra kämpat! Jag hade jättesvårt att gå ner i vikt innan... Nu kan man inte göra så mycket år det. Blir att börja kämpa igen till hösten...
    tack, går att läsa mer om min viktkamp på min anonyma blogg..
  • Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-14 21:26:01 följande:
    Hade en kompis på besök idag, hon skulle bli den första "vanliga" kompisen jag berättat för så jag var lite nervös. När hon kom så klappade jag mig på magen och sa "gissa vad"... hennes svar på det var "gissa vad".......................................... Hon var oxå gravid!!!! Med bf 25/7!!!!!!!!!!!!! Helt osannolikt. Jag som trodde att jag var den enda i hela mitt kompisgäng som skulle skaffa barn nu. Är jätte-glad. Nu MÅSTE min vara frisk och stanna inne!
    Nej gud va roligt
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4