Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

får försöka tänka så och vara positiv!! Men det är inte så lätt som ni vet..

• Puchiko

Har funderat mycket på rosenrot även av anledningen att jag är så fruktansvärt trött HELA tiden. Men vet ju inte om det beror på min anemi.. och om det är den som ställer till att jag inte blir gravid..? Ska till läkaren den 8 jan för att diskutera vidare utredning med anemin.
    Försöker hålla modet uppe..
    Måste tyvärr ta bort mig från fikan.. nästa gång

{#lang_emotions_flower}Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?){#lang_emotions_flower}

Tian
    Zix
    Mojutten
    Claire
    Lurven83
    Vacker Utsikt
    Gullan
  • Puchiko

rosenrot har jag funderat på men vill rådfråga min läkare om det på besöket den 8 feb för jag vet inte hur dem går ihop med min anemi.. om det påverkar något.

Jag syr en del.. men skulle vilja sy mer, dem där fåglarna var supersöta

• Puchiko

här händer en del, när jag i söndags fick reda på att ytterligare en kompis var gravid tappade jag all lust.. blääää

Har så fruktansvärt ont i livmodern/äggstockar, ska till gyn den 15/2 men funderar på hur det ska gå. Är så jävla (ursäkta språket) rädd att det ska vara cystor, min mamma har haft/har problem med det. Har op tre ggr för det

Bestämt mig för att försöka leva livet, sexa på, motioner och äta rätt.. försöka att inte tänka så mycket på att bli gravid.. men det är fan inte lätt

På måndag ska jag till läkaren för att ev. börja utredning av min anemi som däckar mig totalt!!!

Förlåt för detta deprimerade inlägg men ville svara eftersom Mojutten undrade vart jag var.

• Puchiko
    Tian 10 skrev 2010-02-04 15:58:00 följande:
    Kramar massvis! Vi är här för dig och för varandra, deprimerade eller överlyckliga så är vi här för varandra. Förstår helt om du är rädd för cystor, men man kan få bebbe fast man har sådana. Och det kan ju vara ditt järnvärde som ställer till det och inga cystor. Tur att du ska kolla upp både ock nu.
    Tack vännen! Jo men är rädd att dem ska sitta fel så att man måste op bort en äggstock eller liknande Stundvis vill jag bara sätta mig ner och gråta i all evighet! Varför ska allt hända på samma gång? Det senaste året har jag fått flera jobbiga diagnoser!!!
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-02-04 21:38:48 följande:
    Puchiko! Jag vet en tjej som blev med barn på första försöket och bara hade en halv äggstock! Jag har en släkting som opererades massor med gånger för sammanväxningar och cystor, men hon fick barn ändå. Dessutom borde det ha hänt en hel del inom sjukvården sedan din mamma fick dig, så chanserna är kanske lite bättre för dig, även om du ärvt åkomman. ÄL eller mens på gång nu äntligen iom det onda? Håller tummar för att allt är bra! Kanske är kroppen lite förvirrad nu när du jobbar med maten och motionen, kanske är det anemi. Det ena ska redas ut och det är jättebra! Det är bara 11 dagar kvar tills dess och på den tiden kan det hända mycket. Det är svårt att inte ta ut 100 sorger i förskott, men försök att inte göra det. Man spinner så lätt vidare och lägger den ena på den andra och sen ligger man plötsligt och stirrar upp i taket och vill dö. Man får göra lite tankeövningar och försöka komma på saker som är bra när de onda tankarna kommer. (Min chef, t.ex. gör livet surt för mig, men mina kolleger är fantastiska. Jag är inte i den formen jag skulle vilja vara, men jag jobbar på det. Solen är knapt uppe om dagarna och det är halt och jävligt, men snön gör iaf världen lite ljusare). Din tur kommer, snäckan!
    Tack vännen! Ska försöka tänka på det när jag deppar ner mig Är nervös både för att gå till gyn och på måndag för att börja utreda anemin.. tanken att det är cancer som utlöser anemin är inte långt borta, men skulle det vara det så får man ta det därifrån isf. Ska inte ta ut sorgerna i förskott, försöka iaf

Megakram
  • Puchiko
    Lurven83 skrev 2010-02-05 18:14:14 följande:
    Jag köpte sånt armban men illamåendet försvann inte helt men sen kanske jag inte satte dem exakt rätt. Efter att vi gått en runda på stan, så frågade killen om vi inte ska köpa postafen ändå till mig, och det gjorde jag. När jag kom hem tog jag av armbanden och tog en tablett. Efter en stund märkte jag att så här bra har jag inte mått på jag vet inte hur länge. Så här blir det postafen för hela slanten, inget illamående alls och jag är så lycklig.
    Vad skönt för dig
  • Puchiko
    Lurven83 skrev 2010-02-05 21:08:51 följande:
    Tack Kramar om dig* det kommer gå bra till slut för dig.
    Kram, tack jag hoppas det
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-02-06 09:41:39 följande:
    Idag ska jag träffa en gravid kompis. Hon väntar sin bebis till lite innan jag skulle haft nedsläppsdatum om det tagit på första försöket. Det är lite klurigt att få rätt på känslorna. Glad för hennes skull, ledsen och lite orolig för min egen.
    Det är ju tyvärr så man känner, det är så mixade känslor!! Men snart är det vår tur att gå med magen i vädret Styrkekram
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4