Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla; är du trött så börja med Niferex direkt. Jag märkte stor skillnad. 100 mg/dag. Tyvärr går de inte under högkostnadsskyddet så bry dig inte om att vänta på att få recept utan köp dom direkt på apoteket.

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-18 17:56:18 följande:
    Är det inte underbart    Själv försöker jag läsa en tjock bunt papper till imorgon men kan knappt hålla ögonen öppna. En heldag tog knäcken på mig
    Annars, hur var praktiken i övrigt? Roliga jobbarkompisar?
  • Tian 10

Finns 1 ny bild på magen, om ni vill se.

• Tian 10
    Gullan skrev 2010-01-18 20:21:42 följande:
    Jag som varit skengravid sju gånger, har minsann symptom den här gången också. Någon gång skall de väl vara riktiga? -Växt/molvärk i livmodern-Liiite illamående (antagligen inbillning)-Spänningar i brösten (pga grav eller mens?)-Bubblig och gasig i magen och nr2 flera gånger om dagen  (har förvisso ätit bönor)-Lätt snuva som kom idag (det har jag aldrig haft som (sken)symptom tidigare)-Aprikosfärgad flytning idag (nidis eller vanlig "snart kommer mensen"?)Den som lever får se helt enkelt BIM på måndag och spottings borde börja komma på onsdag om ingen bebis flyttat in.
    Då tycker jag att de kan vara riktiga denna gången!

Vet många andra som haft spottings som fått dessa precis som vanligt men att det senare försvunnit närmre BIM - hormonerna går upp tillräckligt. Så även om spottings kommer så kan du fortfarande få ett plus.
    Nilla21 skrev 2010-01-18 19:59:48 följande:
    Tian... fin bild... jag hann köpa järntabletter innan du skrev... får se om de funkar om inte får vi börja med det du sa...en annan sak min bh gick i sönder idag bygeln knäcktes.... jag hade bara 1 bh som passa ( köpte den precis när jag började få större bröst) va f*n ska man ha på sig imorrn i skolan :S utan? :O ehhhhhhhhhh de går inte med mina *harkel* E kupor usch dagens i lands problem
    Ojdå, fy vad tråkigt. Låter inte som du kan gå utan bh, jag hade inte klarat det och jag har numera bara D. Kan du inte dra ut byglarna, kan kanske klara dig på det ett tag ivf.

Tack för alla fina kommentarer om min nya bild. Kommer att rama in den och en annan där min sambo lutar huvudet på min mage. Har turen som har en kusin med fotostudio.
  • Tian 10
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-18 22:20:51 följande:
    Tian; försökte kolla in din nya bild men får inte upp någon..
    Nu ska du också kunna se bilden!
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-01-19 08:48:29 följande:
    Shit vilka bomber ni har, jag och min a-kupor ligger i lä. Ingen mens ännu....
    Tummarna knyts till lite extra!

Mina små var en 65-70b men nu ökat till 70-75d. Var så glad innan för de små, de var inte ivägen och tyngdkraften fick inget grepp om dom. Nu blir det väl andra bullar *skrattar åt mitt egna torra skämt*.
  • Tian 10
    Headrush skrev 2010-01-19 14:29:59 följande:
    Tian - jag vill gärna också se bilden om jag får? Ja, jag säger som mojutten, shit, vilka hyllor i ligger inne med! Haha Själv gick jag från 75 A till 80 D när jag fick min dotter Sen har dom hållt sig i storlek full 75b eller liten 75c vilket jag var överlycklig över! Jag kunde inte amma dottern så länge heller så mina bröst blev verkligen jättefina. Inte hängiga alls, utan bara större. Nu växer dom igen, men inte med samma ilfart som med dottern så jag hoppas på att komma undan med snygga bröst efter en graviditet till Min bebis i magen har börjat ha mysko gymnastik för sig... Den har på senaste legat med huvudet neråt, ryggen åt vänster, rumpan upp mellan revbenen och så benen på höger sida. Nu har hon börjat vända rumpan och ryggen utåt, och det spänner och gör ont! Jag får en stor bulle till höger om naveln (hennes rumpa) när hon gör så och det känns nästan som att magen ska spricka och hon ska komma ut därifrån ist
    Lägger in dig i adressboken!

Lill-kille har också börjat ändra sitt rörelsemönster och börjar ligga och trycka ut både det ena och det andra. Om du har likadant så antar jag att det är nu de börjar lägga sig tillrätta och fortsätta buffa, sparka och trycka upp mot revbenen, magsäck och så. Än är det inte så farligt men han börjar bli större så det lär ju inte bli mer bekvämt.
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-01-20 06:38:50 följande:
    Mensen har kommit på ovälkommet besök, den tittade in i gårkväll så den är ju punktlig iallafall.
    Dumma mens, den skulle ju hålla sig borta. Tänk, snart är det äl igen och då hoppas vi alla att er bebbe hittar hem!

Headrush; 30+0 på söndag. Vi ligger väldigt nära.

Gullan; ser det som ett gott tecken. Allt som skiljer sig brukar vara bra. Om du har lite spottings så kan det ändå ha tagit sig. Här hålls det tummar!

Heavensangel; kan ha varit liten som vill ge sig till känna. Vilken vecka är du i nu?
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-20 13:03:39 följande:
    hmmm detta var ju kul... bebis mår prima :D helt underbart... men mini ville inte visa upp sig men sköterskan kunde ana att de var en pojke kanske... :D så vi ska till emmas och göra ett könsUL den 6 e feb vi vill vara säkra.,,, fotona blev jättedåliga jättebesviken faktiskt men men
    Skönt att ha klarat av ett RUL och bebbe mår prima ivf. Trist att inte vara hundra på kön. Men tänk på att ni kommer se er kille? 6 feb. Det är inte helt fel.
  • Tian 10
    claire skrev 2010-01-20 14:02:25 följande:
    Ojojoj vad ni skriver.. Mojutten: Det var väl ett envetet litet ägg till att inte fästa!! Men den som väntar på nåt gott Gullan: ÅÅh vad jag håller mina tummar!! Är det er tur nu månne?? Vi behöver fler plus!!! Min egen situation just nu är vääldiga känningar i tjejmagen..Äl har antingen varit, är på gång eller är här as we speak. Sexandet går sådär- torsdag och lördag förra veckan. Igår var jag ju på middag (MYCKET trevligt, men tänkte på er som promenerade!) och det blev liksom för sent, måndagar och onsdagar kommer sambon hem jättesent, så antingen får vi hålla oss aktiva sent ikväll, eller också blir det imorgon kväll.. Men, jag försöker att vara avslappnad och tänka att när det är meningen så är det meningen. Samtidigt kollade jag av en händelse på mtv´s program "16 and pregnant" där 16-åriga mammor som inte alls är redo för barn kastas in i livet som mamma och tycker att det är SÅ jobbigt. De blir gravida på ett sexande som råkar vara äl-dagen. WTF liksom?? Här försöker man mpnad efter månad och bara längtar.. Livet är orättvist
    Claire, kan lovade dig att de inte BARA haft sex 1 gång. Är man 16 och blir med barn (speciellt i USA) så säger man det men verkligheten är nog helt annorlunda.

Snart kommer din bebbe också att hitta hem!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4