Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

heavensangel skrev 2010-02-01 06:47:26 följande:
    Ska på UL idag.... Återkommer ikväll :)
    Spännande, men shit vad tiden springer iväg. Då har du snart halvtid!

Hoppas att du får lite bra bilder!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

Vacker utsikt; Krya på dig, och det kommer fler chanser! Se bara till att bli frisk.

• Tian 10

Heavensangel; Grattis till RUL och alla de där fina bilderna. Då är det nedförstbacke nu!

Claire och Ronyas matte; hade varit trevligt med lite plus nu! Håller mina tummar.

• Tian 10

Claire; det finns en gräns när du enligt lag är skyldig att underrätta din arbetsgivare om att du ska vara hemma mammaledig. Kommer inte ihåg när den är men den är väldigt sent och det lär märkas på alla långt innan denna gräns (om jag inte helt missminner mig så hinner du antagligen börja jobba innan du når denna gräns). Tycker inte att du ska säga något på intervju, och de får heller inte fråga! Angående provanställning så finns det säkert klara regler hur man gör vid föräldrarledighet. Kontakta facket, de vet med säkerhet.

Ser fram emot fikat ikväll!!! {#lang_emotions_smile}

• Tian 10
    mojutten skrev 2010-02-02 15:44:29 följande:
    hoppas att någon av fika-tjejerna ser detta, jag kanske inte kommer att hinna till fikat då det kan bli förseningar på tåget pga vädret. Allmän väder panik verkar ha utbrutit och tåg ställs in redan.
    Så trist! Vi lär nog fika en stund om du känner för att komma lite senare.
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-02-02 19:34:56 följande:
    Tian, Claire och Lurven, trevligt att träffas och skönt att vara innomhus, inte helt rätt väder för en promenad. Vi saknade bara en liten bebis så hade vi haft alla stadier av barnskaffande *ler*Tian och Lurven, sorry att jag övergav er. Min hjärna såg buss och tänkte bara hem-värme.
    Helt ok, jag gjorde samma sak med bussen som ändå körde, 1 minut innan.

Riktigt trevligt, får göra om det igen snart.
  • Tian 10
    Gosemysan skrev 2010-02-03 10:15:09 följande:
    Upptäcktes dina ovanliga blodvärden på inskrivningen eller hur fick du reda på att de var annorkunda? Jag har träffat Dr Johan Molin på Västra innerstadens MVC idag och gjort min första bakterieodling. Ska lämna in urinprov imorgon även det för odling. Kommer testas för bakterier 1 ggn/mån hädanefter samt göra ett anatomi-UL i v 15 för att kunna upptäcka eventuella fostermissbildningar tidigare än RUL. Men NUPP eller KUB test ville de inte göra då jag är under 33 år. Funderar dock på att göra det ändå, på Cura isf. Har dock inte bestämt mig helt, hur resonerar ni andra ang NUPP och KUB?
    Gjorde kub. Blev erbjuden det av min gyn och bm trots att jag "bara" är 32...snart 33 år. Tycker det är värt det. Viktigt är nog bara att man vet hur man vill gå vidare om man får hög risk.

Ronyas matte och claire; så spännande. Ska hålla mina tummar massvis! Och Ronyas matte, jag hoppas att få se ett plus från dig redan idag :).
  • Tian 10
    Ronyas matte skrev 2010-02-03 11:02:33 följande:
    Negativt.....
    Så trist men det är ju inte helt kört. Säger som Surikaten, testa imorgon med morgonurin. Så läng mensen inte dykt upp så finns en chans. Brukar din mens vara regelbunden annars? Kram!
  • Tian 10
    Gosemysan skrev 2010-02-03 13:19:58 följande:
    Välkommen Spänd av förväntan! Fy, vad otrevligt med illamående Lurven 83, jag sitter bara och väntar på att mitt illamående ska dyka upp. Brukar må illa v 6-12. Ronyas matte, testa imorgon bitti igen. Tian 10, vart går du till BM?
    Går på Ellenbogen men gör alla mina ul på cura. Hade turen som har en gyn som har egen bm. Svårt att få komma in privat annars.

Min gyn heter Jörgen P Nielsen och bm heter Kerstin. Lugna och relaxade!
    Ranunkeln skrev 2010-02-03 12:32:01 följande:
    Hej Får man hoppa in här? Har nog stött på några av er i andra trådar men den här verkar ju rolig :) Har BF 11/8 med mitt första barn. bor i malmö med min sambo och vår katt. Har varit på både VUL och KUB och båda såg bra ut. KUB i måndags gav 1/11259 och vi fick se ett aktivt litet foster på 6.14 cm. RUL har jag fått tid för 23/3 och jag ska till barnmorskan första gången 16/2. Går på Cura och trivs väldigt bra med det. Det var lite om mig :)
    Välkommen hit, och grattis till graviditeten!
    mojutten skrev 2010-02-03 13:29:55 följande:
    Nu har ni skrivit så där mycket igen. Kaos utbröt mycket riktigt igår, alla tåg ställdes in och det var långt i från tillräckligt med ersättningsbussar. Jag är just nu väldigt less på att pendla, det var halvtimmes förseningar i morse med. Nog om detta, det var trist att missa fikat men jag kompenseade med att värma mig i sängen. Äl-slime upptäcktes igår plus lite hugg, har inte testat med stickor men är säker på att det är i dagarna det sker om det lossnar.
    Kör hårt. Nu är det banne mig er tur!!!
  • Tian 10
    Lurven83 skrev 2010-02-03 12:56:51 följande:
    Hoppas snart. När gick det över för dig? Inget kul. Dricker te nu och det hjälper faktiskt lite och att jag sitter still så jag inte känner nått i magen
    Ät lite hela tiden, hitta dina saker att stoppa i dig. Banan var superbra. Kaffe fick mig att må mer illa, samma gällde för äpple och sura godisar. Se till att dricka mycket, det brukar också hjälpa. Jag var illamående till v16, men som zix säger så finns det en period som är värst och för mig låg den nog runt v7-8 t.o.m v 13-14. 
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4