Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Grattis Lurven! Njut nu!

Mojutten; Usch, inte kul att bli sjuk. Ta och vila ordentligt så det går över snabbt!

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-02-26 19:58:33 följande:
    Brun-rosa flytningar ikväll...fan vad jag hatar det här!Fick panik, testade igen ser precis ut som mitt första. Det har inte blivit starkare. Måste nog ringa och se om jag får tid på kk för hcg, det här är för jobbigt.
    Fan, hoppas att det inte betyder mf. Ring kk, du kan inte ha det så här. Jag tänker på dig och håller mina tummar stenhårt. Hoppas att det inte är någon fara utan att Liten sitter där inne och mår bra. Kramar i massvis!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-02-27 12:29:52 följande:
    Jag avvaktar med kk, det känns onödigt att ta upp deras tid när det enda som gäller är att vänta och se. Jag fick bara den lilla flytningen igår, sen har det inte kommit något mer ...ta i trä. Det är jobbigt men det skulle bli jobbiga dagar även om jag for in.
    Följ ditt hjärta, även om jag tycker att du ska åka in för att få veta. Jag tycker alltid ovissheten är det jobbigaste. Om det inte kommit mer så kan det vara så att din lilla blödning bara beror på att hCG inte är tillräckligt högt än (samma som stickan visade). Man kan få rätt rejäla blödningar men finns där ett livsduglig embryo så sitter h*n kvar och den delen av slemhinna stöts aldrig ut (där är ju hormonhalten högst).

Sen tror jag ingen kan tycka att det är onödig tid du tar upp, speciellt inte med tanke på din historia.

Kramar tummarna stenhårt!
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-02-27 20:31:13 följande:
    yeah, lite blod på pappret idag när jag torkade mig
    Aldrig förr har jag blivit så glad att någon fått mens! Nu hoppas jag att du mha läkarna får rätt på allt så du snart sitter där med ditt plus!

Var du på Nydala igår? Tror jag såg dig, vi körde förbi Nydalatorget och du gick över vägen. Var det Marcus som gick efter dig???
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-02-28 16:14:43 följande:
    jo, det kan gå bra och jag hoppas innerligt att det gör det, jag är bara extra orolig eftersom det inte har slutat bra de andra gångerna och att förloppen är så lika.
    Men hur är det med brösten, är dom fortfarande öma?

Puchiko; Du kanske hade liten spotting och mensen kommer om några dagar. Skönt att få en början då.

Lurven; ska ta några bilder senare i veckan. Lägger upp dom sen så ni får se. Har faktiskt börjat få en liten svag rand också.
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-02-28 17:05:47 följande:
    Jo, brösten är fortfarande ömma och jag har min extra lilla blodåder över bröstvårtan :) sen har jag lite molvärk ibland och lite,lite,  liiiiiite illamående men det känns som om jag inte vågar hoppas...Tjoho, Puchiko, lite blod är bättre än inget blod alls, det går åt rätt håll. Jag hoppas att Tian har rätt.
    Låter bättre än sist, du försvann väl de ömma brösten. Mina tummar hålls stenhårt, och jag hoppas med hela mitt allt!
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-03-01 10:32:36 följande:
    Lycka till Surikaten! Tyvärr, har jag ingen aning Gullan. Har hört att en del får lite blödning vid ÄL, men har ingen erfarenhet. Jag har en dålig dag idag, det kom mer "blod" imorse mer än tidigare...känner mig lite uppgiven. Tian, vid första mf:et hade jag symptom hyfsat länge efter att det konstaterats. Ska nog ta ett test ikväll eller imorgon igen och se om det ger ngt svar.
    Nä! Hoppas att det bara är lite ofarliga blödningar. Men tycker nog att du ska åka in så du får kollat upp detta ordentligt. Man orkar inte hur mycket som helst själv (med partner). Förstår att du känner dig uppgiven, det hade jag också gjort. Det enda jag tyvärr kan göra är att hålla mina tummar för dig och hoppas! Så det gör jag! Mängder med styrkekramar!
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-03-02 16:08:50 följande:
    Ja, hur går det? Jag har inte varit på kk, men jag ska försöka ringa och boka en tid till nästa vecka. Jag skulle vilja åka in tidigare men jag har massor på jobbet och det är inte lätt att bara åka in då jag jobbar i Köpenhamn, sen kan jag alltid hoppas på att om jag åker in nästa vecka och det mirakulöst skulle vara ok så kanske de kan se ngt på VUL. Det kom en del bruna flytningar i går, men inget "nytt" blod, men det har det inte gjort de andra gångerna heller så det säger inte så mkt. Jag tog ett test igår och det är iaf fortfarande positivt, men tyvärr vet jag inte om det var så mkt starkare.
    Vilket test kör du med? Vet de som aldrig får jättestarka plus på testen, inte ens runt v10-11 när man ska ligga högst på hCG. Positivt är ju att du fortfarande får ett plus! Jag fortsätter att hålla mina tummar och hoppas! {#lang_emotions_flower}
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-03-03 14:14:15 följande:
    Tian idag har du exakt en månad kvar va?  :D
    Japp, helt otroligt! Magen börjar bli stor och Lill-killen har nog växt en del på slutet för det börjar bli trångt. Inte längre de där söta små buffarna, ibland tror jag att han sparkar sig ut som värsta alien...rak genom bukväggen.

Gullan; kan ha varit problemet att ni inte träffat äl för att du inte haft den där den borde ligga? Men har ni sexat runt äl nu så....HOPPAS!!!!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4