Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire skrev 2010-02-04 08:01:54 följande:
    Vilken mysig dröm! Hoppas att den blir sann!! Gofmorgon på er allihop förresten. Idag ska jag vänta på min mens.. eller icke-mens
    Vänta du på din icke-mens, låter som en bra väntan...8 månaders väntan!
    Håller tummarna för att du har en parasit i magen!

Gullan; Härligt att allt ser bra ut.

Sailorgirl och Gullan; Min gyn tycker att man ska påbörja utredning efter 9 månader. Den tar ju också lite tid och de första sakerna man gör är ju vul och kolla hormoner. Skönt att de redan börjat ta tag i saker för dig Gullan! Sailorgirl, pröva kontakta lite privata gyn och se om du kan få en tid för allmän koll. Säkert inga problem men det är rätt skönt att få det bekräftat också.

Var på föräldrarutbildning igår. Superbra! Var en från Rund och Sund som höll i den, så nu ser jag fram emot deras profylax-kurs. Uppdaterar er om den när vi gått den, så vet ni om den är värd att ta (har iofs hittills bara hört bra om den så den är säkert bra!).
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Ranunkeln skrev 2010-02-04 09:03:25 följande:
    Vad bra att du är före de flesta av oss så vi kan få lite tips ;) Det känns ju som en helt ny värld det här! Var inne på försäkringskassans hemsida igår. Visste ni att de har utbildningar i hur Föräldrapenning fungerar! Vad säger det om systemet.... Eftersom jag kände mig mer förvirrad efter besöket kanske man ska boka in sig på en sådan där kurs...
    Ska gå på en sådan i början av mars, rapport kommer sen ;).

Surikaten; Världen är liten. Han är supertrevlig och otroligt bra som gyn. Hatar varje gång man måste dit men han berättar hela tiden vad han gör och jätteförsiktig. Känner många som går där, rekommendationer av min mamma (hon var först där).
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-02-04 15:50:48 följande:
    här händer en del, när jag i söndags fick reda på att ytterligare en kompis var gravid tappade jag all lust.. blääää Har så fruktansvärt ont i livmodern/äggstockar, ska till gyn den 15/2 men funderar på hur det ska gå. Är så jävla (ursäkta språket) rädd att det ska vara cystor, min mamma har haft/har problem med det. Har op tre ggr för det Bestämt mig för att försöka leva livet, sexa på, motioner och äta rätt.. försöka att inte tänka så mycket på att bli gravid.. men det är fan inte lätt På måndag ska jag till läkaren för att ev. börja utredning av min anemi som däckar mig totalt!!! Förlåt för detta deprimerade inlägg men ville svara eftersom Mojutten undrade vart jag var.
    Kramar massvis! Vi är här för dig och för varandra, deprimerade eller överlyckliga så är vi här för varandra.

Förstår helt om du är rädd för cystor, men man kan få bebbe fast man har sådana. Och det kan ju vara ditt järnvärde som ställer till det och inga cystor. Tur att du ska kolla upp både ock nu.
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-02-04 21:38:48 följande:
    Puchiko! Jag vet en tjej som blev med barn på första försöket och bara hade en halv äggstock! Jag har en släkting som opererades massor med gånger för sammanväxningar och cystor, men hon fick barn ändå. Dessutom borde det ha hänt en hel del inom sjukvården sedan din mamma fick dig, så chanserna är kanske lite bättre för dig, även om du ärvt åkomman. ÄL eller mens på gång nu äntligen iom det onda? Håller tummar för att allt är bra! Kanske är kroppen lite förvirrad nu när du jobbar med maten och motionen, kanske är det anemi. Det ena ska redas ut och det är jättebra! Det är bara 11 dagar kvar tills dess och på den tiden kan det hända mycket. Det är svårt att inte ta ut 100 sorger i förskott, men försök att inte göra det. Man spinner så lätt vidare och lägger den ena på den andra och sen ligger man plötsligt och stirrar upp i taket och vill dö. Man får göra lite tankeövningar och försöka komma på saker som är bra när de onda tankarna kommer. (Min chef, t.ex. gör livet surt för mig, men mina kolleger är fantastiska. Jag är inte i den formen jag skulle vilja vara, men jag jobbar på det. Solen är knapt uppe om dagarna och det är halt och jävligt, men snön gör iaf världen lite ljusare). Din tur kommer, snäckan!
    Håller med! {#lang_emotions_heart}
  • Tian 10
    claire skrev 2010-02-05 10:21:06 följande:
    Mensen kom nu. Och det gjorde faktiskt ingenting alls!
    Tråkigt iaf, men nu får du en månad till att känna efter vad som är det viktigaste. Kanske både jobb och bebbe! Skickar en kram ändå!
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-02-05 12:00:49 följande:
    . jag tror nästan att Äl är över för denna gång, kom på igår att jag hade tre test hemma så jag tog ett och strecken var inte lika starka. Ska ta ett till idag om jag kommer ihåg, men jag hade mer känningar i början av veckan.
    Då hoppas jag att er liten hittat hem! Nedräkning mot BIM nu!? Jag hoppas verkligen att det är er tur nu! Hoppas, hoppas, hoppas!

Sailorgirl; hur går det för er? Mindre än 1v till bim (om jag kommer ihåg rätt). Hur ser tempen ut? (tummarna hålls stenhårt)
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-02-06 09:41:39 följande:
    Idag ska jag träffa en gravid kompis. Hon väntar sin bebis till lite innan jag skulle haft nedsläppsdatum om det tagit på första försöket. Det är lite klurigt att få rätt på känslorna. Glad för hennes skull, ledsen och lite orolig för min egen.
    Din bebbe kommer att hitta hem snart, det tror jag på! Jag förstår din oro, jag hade kännt samma om det inte tagit sig så snabbt för mig (kände faktiskt oro under de få månader vi försökte). Och ska jag vara helt ärlig så är oro ett bevis på att detta betyder mycket för dig och att du kommer göra ditt yttersta att bli en bra mamma, sunt att känna oro egentligen. Skickar en massa kramar!

Nilla; spännande med UL idag! Får vi reda på vad det blir? Jag var 100% säker på att det var en kille i magen och hade rätt. Får se om din känsla också prickar rätt :).
  • Tian 10

Claire; Förstår att du har det jobbigt nu och en massa tankar och känslor som inte är så lätta att hålla reda på. Ibland är det bättre att släppa iväg sin man själv så han förstår vad han har hemma. Din bebbe kommer hitta hem när det är dags för det. Förstår om du inte kommer vara lika aktiv men vi kommer finnas här iaf och stöttar dig om du har det jobbigt. Du är ALLTID välkommen med oss på fika eller promenad om du har lust. {#lang_emotions_heart}

Nilla; grattis till William!

Zix; Tror jag ska sluta springa nu. Har klarat mig från vurpor men när både du och Heavensangel har trillat så ska jag nog inte utsätta mig från fler risker. Hoppas benet och sambon är bättre.

• Tian 10

Ronyas matte; hur går det? Något plus??? Håller tummarna!

Sailorgirl; Längesedan jag hörde från dig. Hur är det? Ligger tempen bra? Hoppas att den håller sig hög!!!

• Tian 10
    Puchiko skrev 2010-02-09 19:55:58 följande:
    var hos läkaren för att kolla mitt järn igår, ska börja utredning.. mensen är inte sen pga anemin iaf.. men man gör ingenting förrän mensen uteblivit ett halvår Så tre månader kvar.. fast har ju fortfarande tiden hos gyn 15/2 och ska göra ett vul då..Håller verkligen med det som mojutten skrev att man känner sig lite "bortglömd" eller vad man ska säga för att man inte är bland majortiten och ligger i facket "gravida".
    Ledsen för att ni känner så. Jag har definitivt inte glömt er. Tänker, hoppas och håller mina tummar hela tiden. {#lang_emotions_heart}

Bra att du får utredning med anemin. Konstigt bara med din mens, hoppas att du får lite svar den 15/2, det är ju snart.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4