Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Puchiko skrev 2010-01-10 20:00:40 följande:
    Självklart, sexar på varannan dag Dock lite mindre senaste veckan iom min astma.. men nu börjar jag bli bättre så ska förföra sambon ikväll
    Härligt.

Saknar sexet själv. Vi har inte så mycket av det sen jag blev gravid. Är jätteömtålig där nere och trött. Sen har lusten inte varit så stor men börjar känna att den kommer nog tillbaka nu. Kanske också ska försöka förföra min sambo ikväll...Om jag orkar.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-01-10 20:11:16 följande:
    Det tycker jag du ska göra Jobbigt att vara så ömtålig.. funkar inte med glidmedel?
    Det är inget fel på glidet (+ att vi använder glidmedel) utan mina slemhinnor som är supersköra. Vaknar med näsblod varje morgon, inte speciellt mycket men det syns när jag snyter mig. Får använda näsolja för att inte dö av ont i näsan + att jag blöder jättelätt i tandköttet (aldrig gjort det innan). Så det är inte konstigt att man är lite öm där nere under/efter sex.
    First baby skrev 2010-01-10 20:09:37 följande:
    hahaha, I feel U!Lusten är ff totally poff väck här!!!
    Visst är det trist, och jag saknar det. Hade hoppats att vara en sådan som ivf fick behålla normal lust. Sen kanske det är tur att man inte blev helt sexgalen mtp att sambo är iväg hela veckorna.
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-10 20:27:35 följande:
    en dag kvar innan jag ska ge urinprov... helgen har varit olidlig det gör ju ont så fort jag rör mig.. enda ställning som är skön eller okej är rakt lång på rygg... men så kan man inte ligga alltid ju...skönt att få gå o kolla sig igen... tyvärr riskerar jag ju att bli skickad vidare då bm endast kollar urinet väl o sen inte mycket mer..har försökt ge mig själv diagnos och det går ju alltid lika bra *not* har tänkt allt ifrån livmodersinfektion, foglossning  :S, ligamentsmärtor osv osv tänker lite också på tänk om detta är normalt jag kan ju knappt göra något förrän de gör ont :S hur ska man klara det hela graviditeten då?gillar inte riktigt att gå ifrån skolan så mycket men vad gör man :S tur att man har självstudier i morgon em så jag kan fråga snällt om jag får gå
    Usch, vet hur det känns med uvi. Du borde inte invänta måndag bara för att få det kollat. Om man har problem med uvi så kan det resultera i förtidiga sammandragningar och att livmodertappen blir kortare och mjuknar i förtid. Hoppas det vissar sig att det är en lättbehandlad uvi.
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-11 13:50:28 följande:
    de måste nog skicka de nånstans... men jag har ju ont :S kanske värktabletter funkar får man ta något av ipren eller panodil? har inte mer alvedon hemma och tror inte man får ja ibumetin
    Bara paracetamol får man ta, ingen ipren alltså!

Konstigt att de inte tog sticka och kollade, för du bör ha rätt mycket bakterier med tanke på hur ont du har. Sen kan de ju skicka urinet på odling också, det ena utesluter ju inte det andra. Dåligt av dom när du uppenbarligen lider av det!

Drick mycket, helst något surt och vätskedrivande. Apelsinjuice, tranbärsjuice eller alkofritt öl. Visst gör det ont att kissa men då är det bättre att ha något att kissa ut.

Hoppas du får svar imorgon!
    claire skrev 2010-01-11 13:58:26 följande:
    VAd fint skrivet. Jag hoppas också att det är så det blir. Egentligen spelar det ju ingen större roll NÄR det händer. Jag har ingen brådska. Men sen är det ju faktiskt så att man stressas lite. Man vill vara med här när det händer. Och jag vill ha en bebis när andra har det. Men jag och min lilla plutt får väl också vara med er andra, även om min bebis är 3 år yngre? Jag kommer ha mage när ni går med bärsele, och jag kan gå med ligg-barnvagn när ni går med sittvagn. Era små hoppar hage när min lär sig gå. Det gör väl inget ?? Vardörimponerad av folk som pluggar? Jag är rätt mycket ledig faktiskt. Själv har jag kommit till den punkten att jag verkligen bara hoppas att jag får ett jobb i sommar!!
    Klart du och din Lill* får vara med. Alla ska vara med oberoende hur lång tid det tar, för Förr (eller senare, vilket vi inte hoppas på) så kommer vi alla sitta med en Liten.
    Lurven83 skrev 2010-01-11 14:21:58 följande:
    ja fast jag tror aldrig jag klarat av att plugga nu, tentor osv. Fy tycker jag men det är väl för att det var så många år sen man själv plugga. Så tycker det är stakt gjort. För mig är det svårare att plugga än att jobba. Ja klart, vad mysigt ser en bild framför mig att vi tar en promenad runt pildamsparken, några med vagnar och några med gravid mage Klart alla får vara med, vem vet vi kanske går med gravid mage snart båda 2! och alla aandra så klart som inte plussat. Tänk positivt, vi som inte plussar kommer sanolikt vara gravida någon gång under detta året Så det betyder om vi inte får vår bebis i år så har vi allra sannolikt en bebis i vår bärsele senast nästa år
    För vissa är det lättare att plugga än att jobba, det beror på vem man är. Det ena är inte mer imponerande än det andra. Huvudsaken är att man är en bra människa. Det betyder något!
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-11 17:37:26 följande:
    Var och gjorde moderkaksprov idag. För det första var läkaren rätt obehaglig, vi fick ingen information om själva ingreppet, riskerna eller nåt (tur att vi var pålästa). Sen spritade de av min mage och täckte mig med gröna dukar. Sen kom det lilla bordet med alla prylarna rullande, då började jag bli nervös. Nålen var jätte-grov så jag valde att inte titta när de stack in den. "Nu sticker jag" sa hon och körde snabbt in nålen i decimeter i mig (verkligen högg ner den). Sen förde hon in en smalade nål och hackade ca 15 gånger i moderkakan, det gjorde ordentligt ont. Var sjukt obehagligt när hon drog ut nålen oxå. Sen sa hon att hon skulle se om hon fått ut nåt...... Som ett mantra rablade jag "hoppas att det lyckades, hoppas att det lyckades, hoppas att det lyckades" till mannen för jag ville verkligen inte behöva gå igenom det igen. Men.... det var precis vad jag fick, hela proceduren en gång till. Och de fick inte ut nåt den gången heller. Fick en tid till fostervattensprov om tre veckor och jag har redan ångest över att behöva gå igenom provtagningen en gång till (slipper i alla fall hackandet nästa gång). Läkaren gav oss ingen mer information och när vi skulle hem fångade sköterskan oss i korridoren och sa att om vattnet gick eller någon annan komplikation uppstod så skulle vi gå till akuten. Det var det. Tog en taxi hem, bara några kvarter men såååå skönt att slippa gå när man har ont! Så nu sitter jag här hemma och väntar, hoppas att det inte blir nåt missfall!!!! Funderar på att köpa en angelsounds för att se om den fortfarande lever ikväll och imorgon. Känns så snopet att utsätta sig för allt det här och inte få nåt ut av det. Trodde inte att det skulle vara fullt så här psykiskt påfrestande att vara gravid
    Men herregud! Så kan de ju inte bara behandla dig. Gjordes det inget ul efteråt så ni fick se på er Lill*?!?! Och ingen information innan. Detta måste ni anmäla! Så får det fan inte gå till!

Skickar massvis med kramar! {#lang_emotions_heart}
  • Tian 10
    First baby skrev 2010-01-11 18:48:31 följande:
    Jojo..hehe..Det är naturligtvis inte en hjärnskada att vara vänsterhänt, men det som menas med att de hittat ökat antal vänsterhänta barn är att de tror att det betyder att UL påverkar hjärnan eftersom vänsterhänthet styrs från hjärnan. Det är i sig inte farligt att vara vänsterhänt, men om det betyder att UL kan påverka hjärnfunktioner så innebär det även att andra hjärnfunktioner än den som styr om man blir höger- eller vänsterhänt kan påverkas. Och det är ju betydligt allvarligare tycker jag.Man har hittat ett samband med vänsterhänthet och många ultraljud.Det skulle tyda på att ultraljudet påverkar hjärnan på det sättet att barnet blir vänsterhänt. Doppler och agnelsound är kraftigare än ultlraljud.Detta är skälet till att barnmorskor starkt uppmanas att inte "lyssna" på hjärtljuden förrän vecka 20, helt enkelt för att man inte vet hur det påverkar bebisen. Jobbar man på sjukan får man lära sig mkt på föräläsningar o utb....(på gott &ont)
    Vad jag vet så är det största skälet till att de inte lyssnar på hjärtljud att det kan vara svårt att hitta hjärtat innan RUL. Inte så kul att vara förälder och gå ifrån bm och hon inte hittade hjärtljudet.

De ul som gjordes på oss när vi var små var MYCKET kraftigare än idag, och vi mår bra. Tror inte att ul är så farligt att man inte skulle kunna lägga in ett efter mkp/fvp.

Med era (Zix och Heavens Angels) erfarenheter så lutar det mer och mer åt att vi också tar oss till Lund. Fy fasen vad dåligt det verkar vara på kk!
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-11 20:30:57 följande:
    Vi hann se att den levde innan hon stack då hon gjorde ultraljud för att lokalisera moderkakan. Först kunde jag inte se några hjärtslag och blev lite nervös men sen hoppade den till och då syntes det. Läkaren var ju inte alls intresserad av att titta på den lille så det vi såg var när hon i förbifart svepte förbi. Vet att vi borde anmäla men hur kul är det om vi får samma tant nästa gång. Jag föredrar såååå privat vård. Hade lätt kunnat betala nån tusenlapp för att få det här utfört på ett trevligare sätt! Har inskrivning imorgon och ska försöka tigga mig till att bm lyssnar efter hjärtljuden. Har visserligen moderkakan i framvägg så jag är medveten om att det kanske inte går att höra nåt. Men det vore så skönt att veta att den fortfarande lever.
    Berätta för din bm om vad som hänt så får du säkert höra på hjärtljudet.

Håller med om privat, skulle aldrig vilja gå på kk.

Fattar inte varför de beter sig så illa. De måste ju vara bittra av någon anledning. Om ni skulle få samma person igen så be att få bytat direkt, det är er rättighet!
  • Tian 10
    Gullan skrev 2010-01-11 20:50:06 följande:
    Jag hade ÄL i söndags och vi har sexat mån, ons (förra veckan alltså), sen lör, sön och så idag mån. Om ingen liten vit springare hittat fram så vet jag fasen inte HUR man gör Och vet ni, nu tycker jag faktiskt att ALLA på BIM-listan skall bli på smällen..för då kommer vi alla ha BF ungefär samtidigt Det hade varit coolt!!SailorGirl: ÄL 31/12 BIM 15/1Mojutten: ÄL 5-7/1 BIM 18/1Lurven83: ÄL 9/1, BIM: 23/1Gullan: ÄL 10/1, BIM 25/1Gosemysan ÄL ca 14/1, BIM ca 26/1Ronyas matte: ÄL ca 17/1, BIM 31/1Claire: ÄL ca 20/1 BIM 4/2Puchiko: ÄL ???, BIM ???
    Du måste ha prickat rätt! Jag gjorde ungefär samma strategi som ni och vi klarade det, så er strategi måste var perfekt!

Visst är det dags för er alla att bli på smällen. {#lang_emotions_gravid}
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-01-11 20:58:36 följande:
    Hmmmm....Jag tror nog att jag blir sist isf, för min tempkurva har börjat luta neråt, dvs. min mens är sannolikt på gång. Lutar åt oktoberbebbe för mig.
    Men tjejen då, ville ju se en SailorBebbe snart.

Kramar!
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-01-11 21:17:23 följande:
    Ja...jag vill också och hoppas tempen pratar strunt, men jag kan bara inte se att den gör det. Det känns helt hopplöst och jag är helt säker på att det inte tagit. So much för att ta ut glädjen i förskott och vara gravid tills motsatsen bevisats. Det är lättare att peppa andra än sig själv. Egentligen vill jag uppdatera BIM-listan redan, men jag ska vänta till fredag iaf.
    Vänta med uppdatering. Vi hoppas och håller tummarna trots tempfall, kanske är det din temp det är fel på!

Blir så ledsen för er skull när den där tanten kommer hela tiden. Skit är det, vet ju själv hur det är att få den trots att man gjort allt "rätt" enligt protokoll. Men även om vi gjorde rätt och mensen kom månad efter månad så plötsligt en dag så händer det...plusset kommer! Ni kommer att få plusset! Och tills dess, så kommer jag fortsätta hålla mina tummar och hoppas in i det sista!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4