Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire skrev 2010-01-31 12:39:05 följande:
    Surikaten: Vad roligt att du redan fått mage i v.14! Många som det tar längre för har jag förstått!
    Tack! Ja jag fick mage ganska tidigt med det är mycket luft . Har varit uppsvullen sedan efter äl!
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Subklavia
    heavensangel skrev 2010-01-31 15:41:06 följande:
    Surikaten: Jag kan inte se dina bilder :(Min mage har blivit gravidmage och inte för-mycket-julmat-mage. :) Undrar när föräldrar på jobbet börjar fråga :) Ska på UL imorgon halv 3... Spännande!
    Vad konstigt! Har gjort inställningen så att alla ska kunna se som är inloggade!
    Det verkar inte som om ni andra har haft problem med att se bilderna?!?!
    Tian 10 skrev 2010-01-31 16:52:23 följande:
    Promenadtråden är aktiv men denna tisdagen så bytar vi promenad mot fika. Häng på!Har sytt 2 fåglar (kommer bli fler) till att ha i Lill-killens rum. Ska sätta dom på en gren på väggen. Ska ta bild när allt är klart. Fick sy dom förhand idag, sen ska jag låna mammas symaskin, lär gå fortare och bli snyggare. Köpt mönster till en nalle också, ska bli superskoj att göra en helt själv. Någon annan som också syr?
    Så fina fåglar, kommer att blir jätte fint! Får man fråga var du har fått mönstret ifrån? är det panduro? Har inte börjat att sy till den lilla ännu, men tänker sätta ingång snart. Tycker att det är jätte kul att sy!
    Tian 10 skrev 2010-01-31 16:54:01 följande:
    Var också svullen från början men det la sig och sen fick jag inte mage förrän runt tiden för RUL, men det är så olika. Jättefin mage!
    Tack
  • Subklavia
    heavensangel skrev 2010-02-01 16:21:15 följande:
    Min ärta är perfekt! :) Gud va tårarna rann. :) BF flyttat igen, nu till den 10 juli. Allt va kanon. Lycklig!
    Stort Grattis! Skönt att allt var bra! Det är helt underbart att få se de små på ul
  • Subklavia
    mojutten skrev 2010-02-01 18:13:30 följande:
    Vilka trevliga nyheter, Heavensangel. Klart ärtan e perfekt. Krya på dig Vacker utsikt. Det kommer utan tvivel fler fikatillfällen.
    Ja hoppas det snart blir fler fikatillfällen, vill jätte gärna vara med någon gång, men ska tyvärr jobba imorgon kväll.
  • Subklavia
    Gosemysan skrev 2010-02-03 10:15:09 följande:
    Upptäcktes dina ovanliga blodvärden på inskrivningen eller hur fick du reda på att de var annorkunda? Jag har träffat Dr Johan Molin på Västra innerstadens MVC idag och gjort min första bakterieodling. Ska lämna in urinprov imorgon även det för odling. Kommer testas för bakterier 1 ggn/mån hädanefter samt göra ett anatomi-UL i v 15 för att kunna upptäcka eventuella fostermissbildningar tidigare än RUL. Men NUPP eller KUB test ville de inte göra då jag är under 33 år. Funderar dock på att göra det ändå, på Cura isf. Har dock inte bestämt mig helt, hur resonerar ni andra ang NUPP och KUB?
    Jag är 30 år och blev erbjuden KUB på Cura. Jag tror att alla deras på blir erbjudna det sedan får man själv ta ställning till om man vill göra det eller ej.

Är så spännande nu med två som snart har BIM!! Håller alla tummar och tår för er
  • Subklavia
    Ronyas matte skrev 2010-02-03 10:44:54 följande:
    Tittade ut och såg brevbäraren komma cyklande... känner igen honom, alltid samma.. Nu börjar det bli spännande...
    Ska du testa idag när du testen har kommit?
  • Subklavia
    Ronyas matte skrev 2010-02-03 10:53:55 följande:
    Japp... väntar på resultat nu....
    Åhhh så spännande......Håller tummarna!!!
  • Subklavia
    Ronyas matte skrev 2010-02-03 11:02:33 följande:
    Negativt.....
    Nej! Men än är det inte försent. Så länge mensen inte har kommit så känns det fortfarande positivt. Testa igen imorgon på morgonurinen. När är det du har BIM?
  • Subklavia
    Tian 10 skrev 2010-02-03 13:51:18 följande:
    Går på Ellenbogen men gör alla mina ul på cura. Hade turen som har en gyn som har egen bm. Svårt att få komma in privat annars.Min gyn heter Jörgen P Nielsen och bm heter Kerstin. Lugna och relaxade! Välkommen hit, och grattis till graviditeten! Kör hårt. Nu är det banne mig er tur!!!
    Haha Jörgen är min kompis pappa! Han är jätte trevlig!

Gullan : skönt att höra att du blev tagen på allvar och att ni ska starta utredning. Nu när ni väl har börjat med detta kommer du säkert att plussa nästa månad

Håller tummarna för BIM:arna
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4