Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Puchiko skrev 2010-02-27 20:31:13 följande:
    yeah, lite blod på pappret idag när jag torkade mig
    Åh vad skönt att kroppen har börjat komma tillbaka igen. Ett steg närmare plusset
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Subklavia
    SailorGirl skrev 2010-02-27 12:57:10 följande:
    Ha! De är alltid minst 5 cm för korta för mig och här är minsann inga överdrivet långa ben. Men vi ska kanske teama ihop oss? Du klipper av, jag syr på...
    Låter som en jätte bra idé
  • Subklavia

Ska på rul kl 12:30 idag, så spännande. Hoppas allt är bra med den lilla.

• Subklavia
    Zixi skrev 2010-03-01 10:29:19 följande:
    Oh, hoppas att allt ser bra ut. Skriv så snart du vet
    Tack! Ska direkt till jobbet och kommer inte hem förrän efter kl 22:00 men har jag inte för mycket att göra på jobbet ska jag logga in i smyg och berätta hur det gick

Får inte gå till vår gemensamma BM B-M idag då hon inte hade tid förrän jag var över vecka 20 något {#lang_emotions_frown} Skulle helst velat gå till henne.
  • Subklavia

Allt gick jätte bra på ul idag. Så skönt. Den lille var väldigt sprallig och var inte så medgörlig hela tiden. Längtar så tills att man får träffa den lilla.

Vacker utsikt: Vi ska inte ta reda på könet,  men vi sa det idag att ser man könet på ul så gör det ingenting om vi får reda på det. Men vi fick inte se något.

Lägger ut bilder sen.

• Subklavia

Känns tråkigt att jag missade fikan idag men mådde skit. Har nu kommit underfull med att jag förmodligen inte kommer att bli av med illamåendet alls under resten av graviditeten. Är nu i vecka 19+1 och kräker fortfarande..bläää.

Har lagt in bilder i från rul igår.

Mojutten: Håller tummarna för dig att allt är bra.

• Subklavia
    Zixi skrev 2010-03-02 21:41:28 följande:
    Vad tråkigt med illamåendet. Medicinerar du nåt? Jag har en massa lergigan om du vill ha några   Ska kolla in bilderna strax...Hoppas i alla fall att illamåendet magiskt förvinner snart så du kan njuta lite av graviditeten!
    Som tur är det inte varje dag som jag mår så här illa. Får jag bara sova ordentligt och inte gå upp kl 05:00 så mår jag ok. Jag njuter av graviditeten ändå, jag intalar mig själv att bebisen mår bra och växer när jag mår illa . Har tagit T. Postafen när det har varit som värst på jobbet, men jag blir så sjukt trött av dem och tycker inte att det hjälper något nämnvärt.
    Har du blivit helt av med ditt illamående!
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-03-02 21:59:35 följande:
    Ja, helt fri från illamående, nu är det nästan svårt att förstå hur illa jag faktiskt mådde innan. Blir oxå väldigt trött av postafen så jag käkade mest ingefära och härdade ut. Jag kräktes dock aldrig utan mådde bara illa. Försvann nog helt kring vecka 15. Har dock fortfarande svårt för vissa lukter, framförallt viss mat.Sen vet jag inte riktigt hur jag skulle må om jag steg upp kl 5 på morgonen.... tror att jag skulle må dåligt av lågt blocktryck åtminstonde. Brukar stiga upp vid 7, idag sov jag till halv 8   Behöver minst 7 timmars sömn för att fungera nuförtiden, innan kunde det ibland räcka med 2... Tittade på dina bilder men tycker nästan att kubbilderna är bättre, det tycker jag om mina egna oxå, man kan se bebisen mycket bättre och hela på en gång. Tur man har bilder från båda tillfällena
    Skönt att du har blivit av med ditt illamående.

Ja jag tycker också att KUB bilderna blev bäst. Vet inte om det beror på bm som tog dem eller om det beror på att bebisen är större.
  • Subklavia
    Puchiko skrev 2010-03-02 21:38:39 följande:
    Tänker på dig mojutten! KRAMFina bilder surikaten Tack för prommis och fika tjejer Behövde jag innan jag kom hem och livet hann ikapp mig, är lessen, besviken, har ångest mm nu..
    Tack!

Usch din stackare, inte kul att må så dåligt. Hur har det gått med mensen?
    Gosemysan skrev 2010-03-02 21:54:02 följande:
     Vilken söt liten fot Surikaten!Nej Puchiko var inte ledsen, det ordnar sig. Synd bara att det tar sån tid när man väntar på att det ska ordna sig.
    Tack!! Den var 3 cm lång  
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-03-02 22:17:39 följande:
    Skulle gissa på det senare, har sett fler exempel på att kub-bilderna är bättre. Jag fick hela 11 stycken då.... fast inte så många bra. Har dock haft lite svårt att titta på dem för allt såg så mörkt ut när vi fick det dåliga beskedet så de är inga roliga bilder. Ska dock försöka komma över det nu, hon är ju faktiskt söt
    Ja jag förstår att det känns jobbigt, men nu kan du försöka komma förbi det och tänka att du har en söt lite frisk flicka i magen som puffar och sparkar för fullt.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4