Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla21 skrev 2010-01-25 20:28:41 följande:
    weiiiiiiii grattis... då e du i trimester 2 nu eller har varit sen vecka 13 tror jag eller 14 hmm nå ja jag har själv 3 par mammabyxor... o två mamma tröjor jag gillar mest vanliga tröjor annars så de funkar men de e byxorna som måste kännas bekvämt..
    Tack!
    Har lagt ut 3 bilder från KUB-testet den 21:e
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Subklavia
    claire skrev 2010-01-25 21:40:02 följande:
    Välkommen hit till oss, och GRATTIS till plusset!! Vad roligt!!Usch, jag har fortfarande en skum smak i min mun... hoppas verkligen att den försvinner snart för jag står inte ut! Jag vet inte om det är metallsmak för jag kan verkligen inte definiera smaken.. typ beskt, och rätt lngt bak i munnen bara... nägon som känner igen sig??
    Efter Äl hade jag blod/järn-smak i munnen, och jag plussade ett tag efter. Hoppas verkligen att det är så för dig också
  • Subklavia

Välkommen Kim!

Är 30 och bor i Malmö med min sambo och katt . Vi väntar vårt första barn som beräknas komma ca den 25/7. Var på KUB-test den 21/7 och allt var bra, ska på RUL den 1/3. Jobbar som sjuksköterska.

Lurven83 skrev 2010-01-26 09:21:43 följande:
    oj vad jag längtar till jag kan köpa mamma kläder! När började ni köpa mammakläder??Jag har redan svullnat upp och hoppas på att det lägger sig igen, och verkligen för tidigt nu med mamma byxor haha. Men jag får så ont i magen av mina byxor nu. Tarmarna är helt instängda haha. Trivs inte alls i jeans mer.
    Jag gick in i vecka 15 igår och firade det med att köpa mammakläder. Har också varit väldigt svullen om magen hela tiden. Har mest använt tränings/mjukisbyxor .-). Började med mammabyxor på jobbet förra veckan...så skönt.
  • Subklavia

Oj! upptäckte precis att det är min 100:de dag idag! Det ska jag fira med att gå på sårvårdsmöte

• Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-26 10:15:32 följande:
    Grattis! Underbart sätt att fira på
    Tack!

Oj vad jag känner mig obeläst när jag ser hur länge ni har pluggat!

Grundskolan 9 år
    Gymnasie 3 år

Komvux ca 2 år
    Högskolan 3 år

Det blir bara 17 år totalt
  • Subklavia
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-26 10:22:16 följande:
    Välkomna ni nya! Vi får väl snart dra ihop en trevlig fika nånstans så vi som är nya oxå kan få ett ansikte på alla som skriver här?! Ser att ni har diskuterat mammabyxor, var har ni som köpt handlat era? Jag tycker det är jättesvårt att få tag på några bekväma! Antingen gör resåren under "magen" ont när man sitter ner eller så är de för stora. Hemma går jag omkring i Polarn o Pyrets mammatights med megamudd för magen, lagom sexigt! Sonen brukar säga att vi har likadana randiga byxor.. Hi Hi.. På torsdag ska jag på mitt första BM besök sen inskrivningen. Ska bli spännande att se om magen är större eller mindre än förra gången. Sist blev jag GIGANTISK! Var går ni andra hos BM nånstans? Jag går på Cura.Ha en fin dag allihop!
    Jag går också på Cura. Ska på inskrivning nästa fredag, har då gått i i vecka 16. Helt sjukt att man ska behöva vänta så länge.

Jag köpte mina mammabyxor på HM. Vet ej hur de känns när man sitter i dem, men de kändes bra i provrummet!
  • Subklavia

Åh jag vill ju också följa med och fika men jag jobbar till 21:30, tror inte ni sitter kvar då . Kan vi inte ta en fika snart igen så att jag också få träffa er.

Ronyas matte: Min kompis fick reda på att hon hade cellförändring ca samtidigt som hon fick reda på att hon var gravid. Min kompis skulle bli skrapad efter graviditeten. När hon var på kontroll var förändringarna borta. Så det behöver absolut inte betyda att ni måste ha uppehåll i verkstaden.

• Subklavia
    Puchiko skrev 2010-01-28 19:51:38 följande:
    var hos bm idag, var negativt test där oxå.. hon sa att jag inte behöver vara orolig för att mensen inte kommer, att man har lite ont är ingen fara.. skulle jag börja blöda så ska jag kontakta kk..
    Usch vad jobbigt. Hoppade hela tiden på att det skulle vara ett sent plus. Min mens hoppade också över en månad för några år sedan. Min bm sa att det var helt normalt att den kunde göra så ibland. Tyckte att det var jätte konstigt för det hade aldrig hänt innan, men månaden efter kom mensen som den skulle igen. Hoppas kroppen kommer igång snart igen så att du får plussa!! Kram på dig!
  • Subklavia
    Gosemysan skrev 2010-01-31 08:21:15 följande:
    Hej Tjejer! Äntligen har jag hittat tillbaka hit tack vare hjälp från Lurven83, tack! Kollade lite tillbaka i tiden och senast jag skrev nått i denna tråden var i juli 09. Mkt har ju hänt sedan dess och jag har inte hängt med så bra. Semester, misfall och sjukskrivning etc har liksaom kommit emellan. Men nu känns det som jag hamnat på rätt köl igen, så jag ska nog orka hänga med här lite bättre. Dags för att börja om på ny kula, ordagrannt.
    Stort grattis{#lang_emotions_flower} Vad roligt med ett nytt plus i tråden

Nu har jag också lagt ut bilder på magen
  • Subklavia
    Puchiko skrev 2010-01-31 11:45:20 följande:
    helgen var så bra men söndagen började inte roligt.. tredje nära vännen på en vecka som berättar att hon är gravid
    Usch förstår hur det känns. När jag kom tillbaka till jobbet efter mitt ma berättade min kollega att hon var gravid , kändes skit jobbigt. Hoppas att det är du som för berätta nästa gång att du är gravid
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4