Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Shit vilka bomber ni har, jag och min a-kupor ligger i lä.
    Ingen mens ännu....

• mojutten
    Lurven83 skrev 2010-01-19 10:26:56 följande:
    hihi men dem säger att har man små storlekar så växer dem ännu mer, många med mindre märker ju på brösten direkt när jag plussar, det gör inte jag eftersom dem redan är enorma.  Så dina kommer nog ifatt ganska bra hihih, ibland önskar jag att jag hade mindre, få se när jag fött alla vi ska ha, blir det kanse en lite lyft haha..
    Jo, som jag har sagt tidigare så är det brösten jag har känt av först och jag hoppas att det är ett gott tecken den här gången med.
  • mojutten

Tack, med så mycket tumhållning så måste det ju bara gå vägen och om inte så känns det  iallafall bra att ha er allihopa som stöd.

• mojutten

Mensen har kommit på ovälkommet besök, den tittade in i gårkväll så den är ju punktlig iallafall.

• mojutten
    Nilla21 skrev 2010-01-20 07:22:44 följande:
    Mojutten va tråkigt men det är nog din tur nästa gång det är jag säker på... försök att sexa varannan dag redan när mensen tar slut  och ha kul sammtidigt :D det är svårt men man kan försöka.. kram på dig...
    jo, det är bara att ta nya tag, det finns inte så många andra alternativ om det ska bli något.  Vi har provat varanandag metoden, varje dag metoden, intensiv vid ÄL-metoden och jag tror att vi bara kör på och ser hur det blir. Maken är på resande fot och det är lite oklart när han kommer hem men det borde bli innan Äl iallafall, men något varannandag efter mensen kommer det inte att kunna bli, fast jag tror nog att det kan funka iallafall.
    Ibland får jag lite panik och tänker att jag helt enkelt är för gammal men sen lugnar jag mig själv med att det kanske tar lite längre tid och vi vet ju att vi kan bli gravida och något bra ägg borde det minnsann finnas där inne.
  • mojutten
    Nilla21 skrev 2010-01-20 13:03:39 följande:
    hmmm detta var ju kul... bebis mår prima :D helt underbart... men mini ville inte visa upp sig men sköterskan kunde ana att de var en pojke kanske... :D så vi ska till emmas och göra ett könsUL den 6 e feb vi vill vara säkra.,,, fotona blev jättedåliga jättebesviken faktiskt men men
    Trist att ni inte fick några fina bilder men det viktigaste är ju att mini mår fint.
  • mojutten
    SailorGirl skrev 2010-01-20 17:17:55 följande:
    Personligen tycker jag inte att man ska, eller kan, sätta kön på färger. Ni beställde drömvagnen. HUR kan den då rimligen vara fel på något vis? Kan ju berätta att mannen min hatar blått och har massor med rött och en del rosa och lila i garderoben (och han är varken ekonom, eller stekare). Jag har å andra sidan mest grönt, blått och svart. Vi är båda väldans säkra på våra könsidentiteter och folk tar aldrig fel på vem av oss som är man, respektive kvinna *hihi*Min syster fick höra av en expedit på lindex en gång att den marinblå overallen hon stod i kassan för att köpa till sin dotter var till pojkar. Trots att den hade blommor ville hon pga färgen inte sälja den till min syster (som dock inte gav med sig). Vem hade rätt? Syrran, eller expediten?
    Kan inte annat än hålla med! Jag tror inte att könsidentiteten på någotvis sitter i färgen och jag kan dessutom få lite panik av att allt alltid ska delas upp i vad som passar flickor och vad som passar pojkar.
  • mojutten
    Gullan skrev 2010-01-20 20:53:00 följande:
    Usch jag vet inte. Jag skulle vilja testa nu, men samtidigt vågar jag inte...vill hellre vara ovetande än få ett minus. Kanske vågar jag testa på lördag morgon, då är det BIM-2 åtminstone.
    Du ska göra som du känner. Om du bestämmer dig att testa nu och inte får ngt plus så betyder det ju inte att det inte kan komma ett senare. Jag föredrar att vänta då jag tycker att det på något sätt känns lättare att få mens än minus  och finns det ett plus där inne så kommer det ju att via sig.
  • mojutten

Jag tror att jag är väldigt praktisk när det kommer till kläder och vill att det ska vara kläder som de kan leka och röra sig i. Jag inser att det är nog till viss del futilt att tro att jag helt ska kunna bestämma, om vi får en flicka så kommer det säkert att bli en hel del pricesserier vare sig jag vill eller inte.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4