Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Tack för allt stöd. Jag inser så klart att jag har rätt att åka in liksom alla andra, men jag väljer att avvakta och ta ett test om ett par dagar är det positivt och jag fortsätter småblöda ska se till att få en tid för VUL och hoppas då att det ska ha gått lång tid nog för att kunna se något. Blir det negativt så ska jag söka hjälp.
    Jag är ca v5+1 idag, förutsatt att jag fortfarande är gravid.

• mojutten

jo, det kan gå bra och jag hoppas innerligt att det gör det, jag är bara extra orolig eftersom det inte har slutat bra de andra gångerna och att förloppen är så lika.

• mojutten
    Tian 10 skrev 2010-02-28 16:44:56 följande:
    Men hur är det med brösten, är dom fortfarande öma? Puchiko; Du kanske hade liten spotting och mensen kommer om några dagar. Skönt att få en början då.Lurven; ska ta några bilder senare i veckan. Lägger upp dom sen så ni får se. Har faktiskt börjat få en liten svag rand också.
    Jo, brösten är fortfarande ömma och jag har min extra lilla blodåder över bröstvårtan :) sen har jag lite molvärk ibland och lite,lite,  liiiiiite illamående men det känns som om jag inte vågar hoppas...

Tjoho, Puchiko, lite blod är bättre än inget blod alls, det går åt rätt håll. Jag hoppas att Tian har rätt.
  • mojutten

Lycka till Surikaten!

Tyvärr, har jag ingen aning Gullan. Har hört att en del får lite blödning vid ÄL, men har ingen erfarenhet.

Jag har en dålig dag idag, det kom mer "blod" imorse mer än tidigare...känner mig lite uppgiven.
    Tian, vid första mf:et hade jag symptom hyfsat länge efter att det konstaterats.
    Ska nog ta ett test ikväll eller imorgon igen och se om det ger ngt svar.

• mojutten
    Tian 10 skrev 2010-03-02 08:35:51 följande:
    Mojutten; Hur går det? Tänker på dig!
    Ja, hur går det?
    Jag har inte varit på kk, men jag ska försöka ringa och boka en tid till nästa vecka. Jag skulle vilja åka in tidigare men jag har massor på jobbet och det är inte lätt att bara åka in då jag jobbar i Köpenhamn, sen kan jag alltid hoppas på att om jag åker in nästa vecka och det mirakulöst skulle vara ok så kanske de kan se ngt på VUL.

Det kom en del bruna flytningar i går, men inget "nytt" blod, men det har det inte gjort de andra gångerna heller så det säger inte så mkt. Jag tog ett test igår och det är iaf fortfarande positivt, men tyvärr vet jag inte om det var så mkt starkare.
  • mojutten

Grattis till halvtiden Zix! Inte helt fel :)

Och en månad Tian, det är ju ingenting! Det börjar bli spännande.

Gullan, håller tummarna för er!

Jippi, Puchiko, spottings känns som mensen är närmare än någonsin!

Jag hoppas att det är bra med alla er andra med.

Jag testade med ett clearblue i morse och det blev rätt starkt, starkare än med de andra testen. Det har varit rätt lugnt på blod fronten, nästan ingenting faktiskt bara lite brunt och mest när jag gått på toa. Jag hoppas lite trots allt...

• mojutten

Det blev ett tredje missfall. Var in på kk idag och hon kunde inte se någon graviditet och slemhinnan var tunn så hon trodde inte att det berodde på att det var för tidigt.

• mojutten

Tack för all omtanke. Livet känns orättvist och inte så kul just nu men min man ska dra ut mig i solen och vi ska försöka leda bort tankarna till någonting bättre.

Läkaren på kk var underbar och fösökte trösta med att det inte finns något som säger att nästa graviditet inte går bra men jag tvivlar, det känns som att det är något fel med tanke på att alla mf:en sett ut precis likadana. Hursomhelst så ska hon skicka en remiss till RMC. Imorgon ska jag in för ett andra blodprov för att se att HCG sjunker så att det inte är ett utomkveds.

• mojutten

Stort Grattis Headrush! Ellen är ett jättefint namn. Skönt att allt gick så bra, trots att hon var tvungen att komma ut lite tidigare.

Jag håller tummarna Claire, det vore väl lite "typiskt" på ett roligt sätt.

Själv går humöret lite upp och ner, ibland känns det ok och att det bara är att gå vidare, ibland känns det grymt orättvist och hopplöst. Jag får nog acceptera att det kommer att ta ett tag att få ordning på alla känslor. Jag måste in igen på kk på torsdag, jag känne mig lite irriterad. Jag skulle in för ett andra blodprov i söndags men just när jag var p åväg in ringde en sköterska och sa att jag inte behövde för at HCG halten var så låg, utan att jag bara skulle ta ett grav test på måndagen och ringa in resultatet. Det var svagt positivt och pga av det måste jag nu in på torsdag. Det hade varit mkt enklare om de bara tagit blodprovet och sett att det sjönk som det ska.....grrrrr

• mojutten
    Tian 10 skrev 2010-03-09 14:00:30 följande:
    Nä, det hoppas vi verkligen. Finns inte tid att han ploppar ut innan. Även om jag önskar det idag. Har haft värsta skitdagen med blodtrycksfall flera gånger, illamående, allmänt yr och allt bara bläää. Men det är en av de få dagarna som jag inte mått bra så egentligen ska jag inte klaga. MissMimmi; Välkommen! Får man fråga vad för medicin du har ätit och historian bakom. (du får lov att säga att jag inte ska bry mig). Förstår att det är lite upp och ner just nu men du ska se att ni kommer få ert plus. Med eller utan hjälp. Och nu har ni fått remiss så de kommer att kolla er båda (tror de börjar med dig). Rätt skönt iaf att de tar dig på allvar och "tvingar" in dig och lämna blodprov. Kommer du kolla med äl-stickor denna månaden?
    Jag kommer att ta det lugnt, jag orkar inte börja med ÄL-stickor och annat. Har funderat på att ta en paus, om jag blev gravid vet jag inte om jag skulle orka med ett mf till som det är nu.  Funderar på att vänta på utredningen, men det kan sin tid, sen är det ju inte säkert att de hittar något och då måste vi fortsätta att chansa och hoppas i vilket fall. Det är nog för tidigt för att ta några beslut alls inser jag.
  • mojutten

Magar och rakhyvlar verkar vara en farlig kombo.

Själv är jag lite less, åkte in på kk bara för att få veta att de avbokat min tid, trots att det var de som ringt och sagt att jag skulle behålla den. Jag blev hemskickad och i samma sekund som jag kom in genom dörren hemma så ringde de och sa att jag bör komma in och ta ett till blodprov iallafall så det blir till att åka in igen. Jag har världens dunderförkylning och känner mig så energilös.

Så det var dagens lilla klagstund från mig, hoppas er dag är bättre.

• mojutten

Tack för att ni hjälper mig att spy galla över kk. även om det säkert bara handlade om ett missförstånd och inte var meningen. Jag är bara så trött på allt. Skulle gärna åka på en resa och komma bort från allt, har bara mkt på jobbet och jag har redan tagit så många dagar ledig pga av allt. Hade utvecklingssamtal med min chef för ca en månad sen, hade tidigare berättat om mina mf, pga att jag kände att jag hade haft så dålig fokus på jobbet det senaste halvåret och jag gillar mitt jobb och inte ville att han skulle tro att jag misstrivdes och inte brydde mig. Han är väldigt bra och förstående, och vi pratade lite om vad som skulle hända om jag mot förmodan hände igen och jag var naiv och sa att jag trodde att jag skulle vara bättre rustad..tjena...och jag vill inte att allt ska handla om det och jag vill göra bra ifrån mig... Allt är så knepigt...
    Nu blev det lite mer ego och klagan från min sida....men det känns skönt att bli av med lite...

• mojutten

Hej

Jag får se hur jag gör med fikat, jag tycker väldigt mycket om er allihopa och vill verkligen lära känna er men just nu är jag rädd för att jag inte klarar av allt prat om graviditeter och barn. Jag tror att jag måste försöka fokusera lite på annat ett tag.
    I helgen funderar jag på att dra i hop en fest, ta mig upp ur soffan, ur myskläder och klä upp mig, dricka vin och ha roligt. Sen på söndag tror jag minsann att jag ska på Kent...

Nog med eländet, livet går vidare....

Om jag ändrar mig angående fikat så hör jag av mig.

• mojutten

Grattis Puchiko, bra jobbat! Allt går åt rätt håll och nu kommer våren och det blir lättare och mer frestande att ta sig ut och röra sig.

Så till alla nya, välkomna och grattis till era graviditeter!

Jag är 34 år och försöker, tillsammans med min man, skaffa en liten en. Tyvärr har det hitills mest resulterat i elände, men det gäller att inte ge upp för då blir det med säkerthet ingenting. 

För några sidor så sen så gick vi igenom vad vi gjorde för att försörja oss också, jag är forskare, växtmolekylärbiolog, och min är även han forskare, genetiker. Jag jobbar på Köpenhamns universitet och han på Århus.

Tror att det var ngn som tidigare som nämnde att de gick till BM i köpenhamn. Var deti den här tråden? I så fall undrar jag hur det ser ut där, jag får trots allt använda mig av sjukvården där så det kanske inte är en dum ide om det ser bättre ut. 

Min kväll igår blev lyckad med mycket skratt. Skönt och idag skiner solen. Livet återvänder. 

Kram till alla ni är guldvärda, det är så skönt att ha ett ställe att vända sig med allt som man inte riktigt kan eller vill prata om med andra.  

• mojutten
    Gullan skrev 2010-03-15 20:33:08 följande:
    Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen! Kramisar till er alla!
    Jag hoppas att du snart ska känna dig bättre och få nya krafter och framförallt att du snart ska bli gravid. Jag förstår att du kan behöva en paus ifrån allt, ibland är det bäst men som de andra säger så finns vi här om du behöver oss.

Många kramar
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4