Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

hoppas att någon av fika-tjejerna ser detta, jag kanske inte kommer att hinna till fikat då det kan bli förseningar på tåget pga vädret. Allmän väder panik verkar ha utbrutit och tåg ställs in redan.

• mojutten

Bra att ni kolla in :)
    Vi ser, om det blir kaos misstänker jag att jag kommer att försöka ta mig hem i stället, jag har redan stått och frusit en halvtimme i väntan på ett försenat tåg i morse och är väldigt less på vintern.

• mojutten

Nu har ni skrivit så där mycket igen. Kaos utbröt mycket riktigt igår, alla tåg ställdes in och det var långt i från tillräckligt med ersättningsbussar. Jag är just nu väldigt less på att pendla, det var halvtimmes förseningar i morse med. Nog om detta, det var trist att missa fikat men jag kompenseade med att värma mig i sängen. Äl-slime upptäcktes igår plus lite hugg, har inte testat med stickor men är säker på att det är i dagarna det sker om det lossnar.

• mojutten
    Tian 10 skrev 2010-02-03 13:51:18 följande:
    Kör hårt. Nu är det banne mig er tur!!!
    Gärna för mig, men jag delar gärna med mig och hoppas att vi är flera som får en bra månad. Roligast vore om vi kunde tömma BIM-listan. Får vi vänta en månad eller så är det inte hela världen heller, bara det händer till slut.
  • mojutten

Kul att höra att du blev tagen på allvar och att allt ser fint ut så här långt Gullan. Även om det inte behöver vara något fel så är det åtminstone skönt för psyket att få allt kollat.

Spännande tjejer, jag ska hålla tummarna för er båda att ni får flytta ner i listan under magbilden.

• mojutten

Värst vad ni drömmer om tråden! Tur att din dröm inte var sann, Claire. Har du några tecken som tyder på det ena eller det andra?

Puchiko, var har du tagit vägen? Är du ok?

• mojutten

Ronjas matte, testade du i morse? BIM är ju bara en guide, allt beror ju egentligen på när ÄL ägde rum och när ägget hittade fram så det kan ju vara tidigt ännu.

Kul att du känner dig välkommen, vi tycker själv att vi har en förträfflig tråd.

• mojutten
    Lurven83 skrev 2010-02-04 12:52:04 följande:
    Hej tjejer! Stannade hemma idag från jobb, och vaknade somnade om flera gånger. Drömde dem märkligaste drömmarna. Men jag kämoa verkligen för att få bort tröttheten. Så fort jag vaknade kände jag efter om jag fortfarande var trött, japp det var jag och somna om. Men det går liksom inte at sova bort tröttheten. Kl 12 besluade jag mig för att gå upp. Funderar på om jag ska gå till jobb imorgon eller inte. Min arbetsledare gav mig lite dåligt samvete så jag kanske ¨går till jobb imorgon. Ont om personal. En kompis sa till mig att du har ju inte varit borta från ditt jobb på jättelänge så hon tycker jag ska tänka på mig själv. Har ju faktiskt inte en enda sjuk dag på minst 6 månader.Hatar att jag får så lätt dåligt samvete. Men jag måste tänka på mig själv.
    Skönt att få sova ut men jag antar att det är lite knepigt med jobb och tröttheten. Problemet är väl att den har en tendens till att hänga kvar ett tag och att det inte riktigt går att stanna hemma till den ger sig.
  • mojutten
    kim86 skrev 2010-02-04 15:13:56 följande:
    Okej, då håller jag tummarna för dig Claire. =)Jag har 19 dagar kvar till VUL. =) Dagarna går sakta. Men man njuter ändå,..Längtar mest efter att få berätta för familjen. Hade väl kunnat berätta nu, men känns jobbigt om det skulle hända ngt, typ att man fick skylla sig själv att det gick på röven när man säger det till alla i v 6. =)
    Det där är väldigt individuellt. Jag har alltid berättat tidigt och det har ju inte gått så bra, men det är ju nära och kära och det har varit skönt att få allt stöd och omtanke och slippa gå och låtsas att allt är som vanligt. Så när jag blir gravid igen så kommer jag nog att berätta direkt för mamma, pappa, syskon och nära vänner.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4