Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Tian 10 skrev 2010-02-16 09:48:13 följande:
    46 dagar kvar, så han kan komma mellan 32-60 dagar från nu. Längtar galet mycket!
    Det är ju ingen tid alls!
  • mojutten

eller ja det är en eller tom två ÄL-BIM karuseller, och vips så kändes det som lång tid

• mojutten

Jag hoppas att din framtidstro ska smitta av sig. Jag har verkligen tappat min styrka den här månaden och min känsla av att det kommer att lösa sig så småningom.
    Jag har iallafall sett till att boka in lite saker, som efterjobbet öl på fredag, biokväll med en av mina vänninor, jobbmiddag nästa vecka, troligtvis en semesteresa i mitten av mars så att jag har andra roliga saker som sker och flyttar fokus från barnalstring.

Jag sitter hemma och jobbar idag, försöker skriva en artikel men det går väldigt trögt kan jag meddela.

• mojutten

Jag läste någonstans igår att det finns 25 barnmorskor i Malmö, kan det verkligen stämma?? Är det allt? Inte undra på att det är omöjligt att få tid för ngt i så fall, inte utan att man undrar hur det är tänkt.

• mojutten

Borde vara den offentliga endast annars är det helt galet...inte för att det är bra i vilket fall. Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det.

• mojutten

Jo, First Baby var länge sedan vi hörde av!

Jag har verkligen haft en bergochdalbane månad, upp och ner, ner och upp. Rätt jobbigt. Det känns som om mina pmsbesvär inte är konsekventa, ena månaden känner jag ingenting före mensen helt plötsligt dyker upp från ingenstans och sen vissa är jag hormonel, har mensvärk och ömma bröst.

Kul att det gick bra hos BM Spänd av Jag vet att det kommer att bli intressant med min man, han har en tendens till att ifrågasätta allt, men jag kan iallafall lita på att han kommer att fråga alla frågor som kan tänkas behövas ställas och inte ge sig förrän han fått ett svar han är nöjd med{#lang_emotions_undecided}

• mojutten
    Gullan skrev 2010-02-16 20:13:40 följande:
    Frustrerande kan jag skriva under på Sköterskan från gynmottagningen ringde idag och ville ta om ett prov. Det var ett värde som jag tydligen var tvungen att vara vaken i minst 3 timmar för. Sen sa hon lite i förbifarten att sköldkörtelhormonet var för högt och då hajade jag till. Bad henne utveckla, och hon sa då att TSH ligger på 4,4. Jag medicinerar med Levaxin och i somras hade det äntligen gått ner och låg på "tillåtna" 3,0. För nästan exakt ett år sedan fick vi gravförbud när värdet låg på 5,0. Så just nu känns det bara apa, har ingen aning om vad som händer. Jag skall ta kontakt med min läkare som behandlar mig...så får vi väl se.
    Vilken tur att du gick och kollade upp allt. Jag känner mig som en gnällspik, som vet att jag kan bli gravid och troligtvis inte har några medicinska problem. Jag hoppas verkligen att ni kommer att råda bot på era problem snart. Många kramar
  • mojutten
    Tian 10 skrev 2010-02-18 08:31:19 följande:
    Järn! Jag fattades järn och var supertrött. Inte förrän jag började ta 2 niferex/dag så har jag fått upp mitt hb till 118. Och tröttheten försvann på 3 dagar. Låg på ungefär 110 och skillnaden var enorm. Förra våren hade jag 138...så det var en viss skillnad. Sen beror det på hur känslig man är också. (tydligen är jag jättekänslig).Sailorgirl; håll igång så länge du orkar, första tiden är pest i den bemärkelsen. man är så trött och kropp och hjärna är som en zombies (så var det för mig). Orkar man sparka sig själv i röven och ta sig till träning så blir man lite piggare. Men, lyssna på din kropp.Den värsta tröttheten går över och då kan man träna igen.Hur går det för Mojutten och Gullan? HOPPAS PÅ PLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ingen mens än, men jag tror att det är ngn dag förskjutet då jag fick utslag lite senare men innan veckan är slut borde det ha visat sig.

Jobbigt att vara så trött, verkar vara viktigt att hålla koll på sitt järn. Hoppas att ni piggnar till!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4