Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Grattis till nedgången Puchiko, bra jobbat! Det är alltid roligt och motiverande att se att det man gör ger resultat, men det är ju inte siffrorna i sig som är det viktiga utan bara att det går åt rätt håll så att säga.

P-piller är ett jäkla påhitt, bekvämt visserligen men det känns som om de ställer till med mycket elände också. Jag blev helt knäpp av mina och slutade för massvis av år sedan, efter många diskussioner och utskällningar av BMs, men jag är idag väldigt glad att jag stod på mig och hittade andra alternativ istället för att pumpa kroppen full av hormoner i årtal.

Sailor girl och jag är väl näst på tur i BIM-listan. Hur känns det Sailor, känt något ännu, du ju trots allt på BIM-5 eller?

• mojutten

Zix, dina födoval får tom mig som icke gravid att få lite lätt illamående{#lang_emotions_wink}, ostelnad chokladpudding med cornflakes!!!!, men fungerar det så fungerar det. Vem vet vad man själv kommer att få i sig när det väl kommer så långt.

• mojutten

Kul att få shoppa loss Tian, jag kan helt klart sympatisera med tanken att köpa allt på en gång och på samma ställe. det måste vara härligt att få göra i ordning för den lille killens ankomst. Vi har ett rum som bara är grundinrett, jag ser fram emot när vi får ställa det i ordning för en liten plutt. Måla och tapetsera osv. En sak som jag hela tiden sett framför mig när jag tänker på att ha en liten bebis är att ha en gungstol, jag vet inte varför men jag måste skaffa en när det väl blir dags.

Haha, så då har vi icke-gravid iallafall något som ni inte har-en massa sex. Någon rättvisa ska det väl vara {#lang_emotions_wink}

• mojutten

Först vill jag bara säga att jag kommer att hålla alla mina tummar och  tår för att det ska gå bra för dig och knorten i magen, Zix.

Sen vill jag säga att jag blir så illa berörd av att det alltför ofta är männsikor som blir så okänsligt bemötta av vården och att det ofta är en sådan brist på kommunikation. Jag förstår att det liksom är vardagsmat för dem och att de inte kan bli personligt enagagerad i varje patient, men de borde ha mer medkänsla och också vara bättre på att förmedla sin kunskap. Så nu ska jag slutat hoppa på alla läkare etc på ett tag, och självklart finns det oräkneligt många kompententa och duktiga läkare där ute med. 

• mojutten

Tack Heavensangel, det värmer. Förhoppningsvis bosätter det sig någon hos oss alla snart.

• mojutten

Jag säger detsamma, om det inte blir ngt så vet inte jag heller hur man gör föutom samma sak igen en månad senare{#lang_emotions_wink}

• mojutten

Min erfarenhet av kk är väl inte så där super bra heller. När jag var in när jag var orolig för mf i somras så fick jag träffa en yngre kille som skulle gör vul. Först så pratade vi lite eller jag pratade och jag var minst sagt rätt orolig och som man är i sådana situationer rätt sårbar, han sa inte så mkt alls. Sen när jag kommer ut från bakom skynket när jag har klätt av mig, tog kanske en minut, så sitter han och äter äpple!

• mojutten

Lycka till i dag Zix, hoppas att du får höra ett litet hjärta.

Måste tillägga att mitt bemötande på kk inte var horribel eller något bara lite okänsligt och att jag tycker att de inte var så bra på att ge information. Jag frågade efter att de konstaterat att hcg sjunkit om jag då borde behålla min tid för mitt andra vul för att se om allt kommit ut och du frågar hon vad jag själv tycker som om det är upp till mig att bedömma. Åh, nej jag inser nu att jag har fortsatt mitt påhopp på läkare i 2 inlägg efter det att jag sa att jag skulle sluta {#lang_emotions_surprised}

Nu är det en vecka till BIM, spännande! Hoppas att det tar sig, nästa månad kanske Äl infinner sig på mannen är på Irland, det vore mindre lyckat. Fast det ska jag inte tänka på ännu.

• mojutten

Välkommna.

Det blir ett race mellan dig, Headrush och Tian. Kanske två på en dag

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4