Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire skrev 2010-01-13 12:54:39 följande:
    Zix: Jag tycker också att du är värd gräddfilen efter vad du fått gå igenom! Had ejag vetat att det hade gått bra för mig själv hade jag gett upp min eventuella gräddfilsplats till dig, så det så! Min mage är konstig. Den gör lite ont och bubblar i mellanåt. Men jag är inte dålig i magen.. känns som mensvärk. NU?!! Jaja. Jag antar att vi gått med på att våra kroppar kan vara lite osync ibland.. PLUS att jag har ingen som helst aning när äl tänkte infinna sig, och min sambo är mer borta än hemma denna veckan. Och när vi sedan möts är det mest irritation. Jag hatar såna här veckor. Blir ingen romantik, ingen kärlek, och inga barn gjorda..
    Usch, låter inte skoj alls med ingen romantik och kärlek. Ni ska ju börja träna nu inför äl, inte så långt kvar. Hoppas att det blir bättre till helgen ivf.

Hört att det går en del magsjuka just nu, hoppas att du inte fått det.
    Zixi skrev 2010-01-13 16:28:37 följande:
    Tack, då ska jag gå dit   Idag har min ena vad varit jätte-bråkig och småkrampat hela tiden, små muskelkramper som vandrar över några cm2, obehagligt.
    Låter itne skoj. Fick kramp en natt för någon vecka sedan men efter det har jag inte haft så mycket problem *ta i trä*. Hoppas att du hitta lite stödstrumpor!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Headrush skrev 2010-01-14 08:12:22 följande:
    Hahaha Håller med om järntabletterna! Det är hög tid även för mig att börja nu då mitt HB sjunkit från 145 till 118 och jag känner mig verkligen trött. Usch, jag vill inte! Hatar att behöva kämpa med toalettbesök, jag som redan har en krånglig mage!
    Äter neferix (som tyvärr inte går under högkostnadsskyddet) och har inga problem med toalettbesöken. Avföringen är lite kladdigare och svart men annars skiljer sig inget.

Zix, tänk på att dricka tillräckligt. Många gånger kan vätskebrist göra att man både svullnar och får kramp. Lite intressant är det att man samlar mer vatten vid vätskebrist.

Sailorgirl; Mina tummar är blåa. Hoppas på en bebbe för dig, det är din tur!

Heavensangel; Hoppas byxorna kom. Har på mig mina h&m byxor, tyvärr börjar de bli lite små. Resåren är väldigt tajt över magen och eftersom min mage är låg så börjar de skära in långt ner. Vero moda har annars fina mammabyxor, kolla hansagallerians butik.

Puchiko; hoppas att du får ett plus och ingen mens. Men börjar bli orolig för din långa cykel. Kan ha att göra med ditt låga järnvärde kanske? Ni får fortsätta sexa och vi fortsätter hålla tummarna!
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-14 12:06:37 följande:
    Börjar min praktik på måndag och jag har sett fram emot de tysta veckorna då det inte går att kombinera heldagar med förlamande trötthet och illamående. Och visst, nu har symtomen börjat avta, känner mig ovanligt pigg, mår mindre illa, börjar bli sugen på mat, brösten gör inte ont längre. Ungefär som jag väntat mig nu, 13+0. MEN, urusel timing med tanke på mkp jag gjorde i måndags. Minskningen av symtom får mig att oroa mig för missfall istället. Hur ska jag veta vad som är vad? Vill verkligen veta om allt fortfarande är ok därinne. Antingen läcker jag lite fostervatten eller så har jag plötsligt fått våta flytningar sen i måndags.  *suck*
    Zix, ring till kk och berätta om din oro. Det är inte meningen att du ska gå och må så dåligt. Se till så du får komma in och göra ett ul. Vet själv hur det är när man är i spökveckorna, det är superjobbigt. Inga symptom, inga rörelser än. Man lever i ett vakuum och med tanke på det du gått igenom så är ju oron än större.

Massvis med styrkekramar! {#lang_emotions_heart}
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-01-13 21:12:54 följande:
    Åh Zix! Jag hoppas att flytet med Cura håller i sig på mätningen! Vadkramper låter verkligen inte kul. Det har hänt att jag fått typ som sträckningar när det hänt mig. Har hört att stödstrumpor is the shit, dock. Apoteket har förrsten ett "Komma hem-paket" med en massa saker de tycker man kan behöva när man fått bebis. Tycker det är lite sött och väldigt praktiskt om man är nybörjare, men det är ju svårt att utvärdera hur bra sakerna är när man inte riktigt är där än... Här är iaf en länk för intresserade: www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    Tyckte den gav en lite koll på vad som kan vara bra att ha, men schampoo är väl inget som de flesta bebbar behöver direkt. Sen kör jag nog bindor av andra märken. Men, värt att titta på så man har någon koll på vad som ska köpas. Tack!
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-14 17:53:48 följande:
    Det blir fostervattensprov den 25e. Bara lite mer än en vecka tills dess... Så glad att det blir på Cura och med läkare+barnmorska som jag känner
    Skönt att de kan ta dig så snabbt! Och att du får läkare+bm som du känner.

Nu ska jag iväg på aerobics för gravida, får se om det är något bra.
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-01-15 06:55:25 följande:
    Minus i morse.
    Kramar, kramar, kramar. Hoppas på att du får ett sent plus och tanten håller sig borta!

Lyssnade med stetoskop förra veckan men hörde inte ett skit. Detta var ett proffss-stetoskop.

Ska iväg till bm och lyssna på hjärtljud, sist låg de på 150 slag/min. Får se hur de ligger idag. Och ska göra glukosbelastning, urk! Värst blir nog att inte få äta förrän om flera timmar.

Zix, häftigt att få gå ihopa så som ni får. Har ingen av mina närmre vänner som är gravid just nu. Ibland känns de som de knappt tror mig eller förstår min situation. Trist men i framtiden så kommer de förstå så jag väntar ut dom.
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-15 15:39:57 följande:
    Det misslyckade moderkaksprovet var visst inte så misslyckat som läkaren trodde..... Det damp ner ett brev idag med besked om att provet inte visat på några avvikelser, bebisen har inte trisomi 13, 18 eller 21. Så nu kan jag avboka mitt fostervattensprov och bara hoppas att resten av graviditeten går bra. *dansar en liten segerdans* Lite jobbigt dock att inte få se den lille på 5 veckor nu... hoppas på att BM på Cura insisterar på att få titta på den innan dess. Skönt i vilket fall att slippa öka missfallsrisken ytterliggare med fvp! På måndag ska jag ringa och ta reda på könet! Lite coolt att redan nu veta till 100% vad det blir för kön. Min lillasyster är övertygad om att det är en liten Egil där inne, vi får se. Känns fortfarande lite overkligt med testresultatet, hade inte allt förväntat mig att det skulle lyckas. Vilken tur att läkaren skickade in det lilla hon fått ut för säkerhets skull. Vi ska fira med sushi ikväll, kanske känns mer verkligt då.
    *dansar med för fulla muggar*

Underbara nyheter! Då får ni fira ikväll.
  • Tian 10

Ni med äl, bäddar ner er och mys! Vädret är ändå skit ute så ni kan lika bra ligga där hela helgen och mysa.

Sailorgirl; hur har det gått? Tänker på dig.

Min glukosbelastning gick bra. Och det var inte äckligt alls. Smakade som sötsliskig citronsaft. Inte gott men inga problem att få ner. Allt annat såg också bra ut förutom mitt hb. Får nu öka dosen igen, men har inte reagerat på järntabletterna innan så lär jag nog inte göra det nu heller. Tur i oturen.

• Tian 10
    FamiljenBrocka skrev 2010-01-15 19:44:53 följande:
    Kikar in här.Blivande 2 barnsmamma, från Malmö. Bf 14 juni.
    Välkommen FamiljenBrocka!

Vi har en bim-lista där vi håller redan på vem alla är, bim-datum och bf.
  • Tian 10
    SailorGirl skrev 2010-01-16 11:13:24 följande:
    Mensen kom igår. Det var inte oväntat. Jag är mest irriterad över att det dröjer så länge tills det är dags för nya försök. Kändes väldigt befogat att gå ut och dricka vin med vännerna iaf, så idag vaknade jag med mensvärk, huvudvärk och illamående. Trött också såklart, eftersom kroppen tyckte 6h var lagom sömnmängd.Nu är det rosenrot och blodgivning som gäller de närmaste dagarna. Känns som om mensveckan är en "donation i sig" men det är ju också den enda veckan då det känns säkert att lämna blod när man är i försökartagen.Jo, just det. Så frågade så klart en av kompisarna igår om det inte var dags att skaffa bebis snart. Vad ska man svara? "Jodå. Vi ska bara kolla jämförpriser på pricerunner först och komma överens om det ska vara en brun-, blå-, eller grönögd bebis. Längd och hårfärg är vi överens om." Eller?
    Jättetråkigt vännen! Annars är en månad inte länge alls men när man väntar på att mensen ska ta slut, äl ska komma och sen på bim, så är 1 månad världens längsta. Drick 1 glas vin för mig också.

Det är alltid svårt att ha svar på sådana frågor. Nu förstår jag själv att det är något man nog inte ska fråga. Känslig fråga som kan ta så fel. Jag tror lite på vem det är som frågar, och vem man ska ge svar till. Pricerunner var bra! Till mina närmre kompisar så berättade jag att vi försökte men till andra så hade jag svar som din pricerunner. Eller så kan man berätta att det faktiskt är er ensak och om ni kommer skaffa barn i framtiden så lär de märka det.

Visst är de sköna, funderar på om man kan ha på sig mammabyxor efter gravidtet. Speciellt om man ska äta buffe eller liknande. Ultimata modellen för att det inte ska trycka på magen.
    heavensangel skrev 2010-01-16 11:19:01 följande:
     Denna tjockisen har mammabyxor på sig idag för första gången... :)
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4